Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is dit nieuw!

Zag ineens gisteren avond "Onderweg" erbij staan in de app.

IMG_4263.jpeg
IMG_4264.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nick-m and DM231191
Het plannen van de route en de beschikbaarheid van de laadpalen is een moment opname. Mischien is het probleeem opgelost tegen de tijd dat je aankomt. Ik neem aan dat de routeplanner in de auto een alternatief voorsteld als je onderweg bent. Ik zou er zelf niet zo wakker van liggen…..
Haha, dat dacht ik vorige week ook onderweg met de M3SR+ naar Lyon. Zonder Val de Meuse red je het dan echt niet van Nancy naar Dijon met regen en tegenwind.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
als mijn auto niet online is wanneer ik de app open dan krijg ik de laatste locatie van mijn auto zoals de app deze heeft bewaard en niet de laatste locatie van mijn auto toen de auto nog online was.

Kan ik dat met de een of andere instelling in de auto of in mijn telefoon verbeteren zodat de Tesla app wel de laatst door de auto met Tesla servers gedeelde locatie laat zien?
 
als mijn auto niet online is wanneer ik de app open dan krijg ik de laatste locatie van mijn auto zoals de app deze heeft bewaard en niet de laatste locatie van mijn auto toen de auto nog online was.

Kan ik dat met de een of andere instelling in de auto of in mijn telefoon verbeteren zodat de Tesla app wel de laatst door de auto met Tesla servers gedeelde locatie laat zien?
Als je de app opent wordt je Tesla toch wakker en geeft zijn positie door als hij tenminste telefoon bereik heeft. Dat laatste valt best tegen in Duitsland. Een keer resetten helpt wel iets maar doet niets aan het slecht duits systeem. Nu heeft Duitsland natuurlijk wat meer heuvels dan NL maar slecht is het wel.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ik vermoed dat de Tesla data stream niets vasthoudt en dat de laatst bekende positie van de auto zelf ook niet opnieuw kan worden opgehaald.
Als de app geen nieuwe locatiedata kan krijgen heeft de app alleen de laatste locatie van de app beschikbaar
Ja het is de laatste posiie die de app heeft die de app vasthoudt. Mijn vrouw zag de Tesla nog thuis en ik zag hem bij het hotel maar hij stond op mijn werkplek.
 
Nog vreemder. Ik heb mijn Tesla ooit laten afslepen na een aanrijding en wanneer hij op de flatbed stond, gaf hij de positie niet meer door.

Pas als hij werd afgeladen bij de carrosier gaf hij weer teken van leven…
We willen toch zo weinig mogelijk phantom drain. Dan kunnen we ook niet willen dat hij de locatie door geeft bij stilstand.
Je kan niet alles hebben. Veel boter en een vette meid.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
We willen toch zo weinig mogelijk phantom drain. Dan kunnen we ook niet willen dat hij de locatie door geeft bij stilstand.
Je kan niet alles hebben. Veel boter en een vette meid.
Nou uit diefstal overwegingen zou ik wel leuk vinden als je met de app contact maakt dat ie dan ook even opnieuw zijn positie bepaald. Dat zal toch niet veel extra (k)Wh kosten. SOC etc wordt wel opnieuw doorgegeven.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Nou uit diefstal overwegingen zou ik wel leuk vinden als je met de app contact maakt dat ie dan ook even opnieuw zijn positie bepaald. Dat zal toch niet veel extra (k)Wh kosten. SOC etc wordt wel opnieuw doorgegeven.
En wie een beetje voorbereid een Tesla steelt gebruikt een jammer. Die blokkeert alle signalen. Alternatief is om hem direct in een container te plaatsen. Dit is een kooi van Faraday, geen enkel signaal komt naar buiten.
Tenslotte, de antenne voor mobiele connectie zit in de rechterspiegel. Als je die er af haalt is er geen connectie meer.
 
  • Informative
Reactions: Vova
En wie een beetje voorbereid een Tesla steelt gebruikt een jammer. Die blokkeert alle signalen. Alternatief is om hem direct in een container te plaatsen. Dit is een kooi van Faraday, geen enkel signaal komt naar buiten.
Tenslotte, de antenne voor mobiele connectie zit in de rechterspiegel. Als je die er af haalt is er geen connectie meer.
Ik ga er van uit dat een Tesla stelen gebeurt voor de onderdelen en niet om er nog meer te rijden. Dus ontkoppelen van internet en zo snel mogelijk demonteren zeker?
 
  • Like
  • Informative
Reactions: JanG007 and Phil V
Ik ga er van uit dat een Tesla stelen gebeurt voor de onderdelen en niet om er nog meer te rijden. Dus ontkoppelen van internet en zo snel mogelijk demonteren zeker?
Ja, en dan nog kan je enkel de domme onderdelen gebruiken. Dingen zoals de AP computer of de MCU laten snel aan het moederschip weten waar ze zijn en wat ze doen, en valt door Tesla weer te tracken.

Maar zetels, veren en plaatwerk, ja dat kan je nog verpatsen.

Ik denk dat er sinds die 11 gestolen Model S'sen enkele jaren terug het aantal diefstallen weer naar nul is gegaan... En eentje van die Model S'sen hadden ze gedemonteerd aangetroffen in een vrachtwagen die de grens over wou.
 
  • Informative
Reactions: JanG007