Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
Wij logeren in Oostenrijk via een boeking van een bevriend koppel in "Steuer 89", te Annaberg-Lungötz, Oostenrijk.

Laat ik de hond uit, zie ik in nummer 88 twee Tesla Wall Chargers hangen... staat ie ook wel niet op de lijst met DeC zeker :D
 
Maandag naar Besancon. Mijn eerste 'langere' rit (~650km) met mijn Tesla MS 75D. Spannend! Hoewel, SuCs staan er genoeg langs de Route du Soleil.

In het IBIS Centre Ville Besancon hebben ze een DeC. Tis bovendien geen duur hotel: 75eu per 2-pers kamer per nacht (86 met ontbijt). Gelijk geboekt dus, geen andere hotels meer bekeken daar. Een DeC installeren werkt dus!

Besancon ligt een klein uurtje oostelijk van Dijon; dus niet heel geschikt als stop over op weg naar Z-Fra. Maar als je een stop van een paar dagen wilt maken, is het een prachtige stad en omgeving...

Ik zal eind volgende week laten weten hoe het was.
@HansB ondertussen is de SuC ready in Besancon
 
Misschien voor de meesten hier een vanzelfsprekendheid maar aan de Tesla Factory in Tilburg, waar de afleveringen van S en X plaatsvinden, zijn de oude laadpalen, waarbij je een losse kabel moest gebruiken, vervangen door nette Wall Chargers.
Een keurig strakke rij zoals we die ook zien in Fremont en bij de Gigafactory.

Misschien is het al even zo, ik ben daar al een poosje niet meer geweest totdat ik er vanmiddag langs fietste, maar ik had het hier nog niet langs zien komen. De foto had beter gekund maar ik ben niet zo'n spotter.

IMG_2381.jpg
 
Misschien voor de meesten hier een vanzelfsprekendheid maar aan de Tesla Factory in Tilburg, waar de afleveringen van S en X plaatsvinden, zijn de oude laadpalen, waarbij je een losse kabel moest gebruiken, vervangen door nette Wall Chargers.
Een keurig strakke rij zoals we die ook zien in Fremont en bij de Gigafactory.

Misschien is het al even zo, ik ben daar al een poosje niet meer geweest totdat ik er vanmiddag langs fietste, maar ik had het hier nog niet langs zien komen. De foto had beter gekund maar ik ben niet zo'n spotter.

View attachment 322137

Begin juli in Tilburg geweest en de chargers toen nog niet gezien. Wel vastgesteld dat de oranje laadpalen naast de ingang toen niet functioneerden.

En (offtopic) dat bij de aflevering van de Model S tegenwoordig een heel verhaal wordt opgetuigd vol waarschuwingen over de schadelijkheid van snelladen.
 
Vorige week fijne ervaring gehad in het Duitse Saarlouis, Hotel La Maison. Had via goingelectric.de gevonden dat daar een DeC was. We sliepen ergens anders in Saarlouis. Idee was om te vragen of we mochten bijladen tijdens het nuttigen van wat drankjes. Aan de balie overlegd, De Model S laden was geen enkel probleem. De bar was echter nog niet open. Kortom: laden zonder daar wat te nuttigen was ook helemaal goed. Dus maar Saarlouis ingelopen en daar wat leuke terrasjes bezocht.

Bij terugkomst nogmaals gevraagd of er kosten waren verbonden aan het laden. Het antwoord was helder: nee, dit is gewoon service, we hopen u in de toekomst hier te verwelkomen. Met uiteraard een zeer brede glimlach van de dame achter de balie.
Kortom: superservice, daar werd ik wel blij van!
 
@HansB ondertussen is de SuC ready in Besancon

Ondanks de nieuwe SuC vlakbij Besancon, toch even een snelle review van DeC Hotel IBIS Centre Ville Besancon. Zeer betaalbaar met 75eu per kamer per nacht. Kamers zijn eenvoudig, maar helemaal nieuw grerenoveerd. Besancon is bovendien zeer de moeite waard om te bezoeken! De ligging van het hotel midden in het historische centrum, maakt het beslist de moeite waard.

Achter het hotel zijn vier Destination chargers. Vraag wel even er één te reserveren, omdat als er geen Tesla's zijn ze die P-plaatsen logischerwijs graag aan andere hotelgasten verhuren. De doorgang is wel een beetje smal :eek:, maar als je je spiegels inklapt heb je links en rechts net genoeg ruimte. De P-sensoren gaan volledig over de rooie, maar die moet je maar even negeren :D. Het past echt!
 

Attachments

  • 180730 DeC IBIS Besancon.JPG
    180730 DeC IBIS Besancon.JPG
    180.7 KB · Views: 80
Last edited:
  • Like
Reactions: woes and MarcelS
Ik had vrijdag een stopover van een dag vanuit le Marche in Disentis. Prachtig gebied (Surselva, Graubünden). Zou met 7% aankomen. Zag dat er een DeC (22kw) was in bar Nangijala (bar, resto, hotel). Had ze gemaild dat ik graag de charger zou gebruiken en uiteraard wilde komen lunchen als ‘tegenprestatie’. Ik zou om 10 uur aankomen, maar ze waren pas om 15h00 open, maar geen probleem om een paar uurtjes te laden. Topservice en zeer vriendelijk ( http://www.nangijala.ch/ ).

Het ligt op drie minuten lopen van de kabelbaan, dus echt perfect.
 
  • Informative
Reactions: Carl
Net terug van vakantie naar Kroatie, met meer dan 3000km op de teller.
De heenreis heb ik opgesplitst over 3 dagen, omdat ik niet op een zwarte (verkeersdrukte) dag door Duitsland en Oostenrijk wou rijden. Vandaar 2 keer een overnachting in een hotel met DeC.
Eerste overnachting in Alter Wirt Weyarn (nabij Munchen). Proper maar zonder franjes. Ontbijt zeer basic en zijn 8 euro niet waard. Ze hebben een biergarten waardoor de parking zeer druk is, maar de 3 destination chargers waren de enige vrije parkeerplaatsen (op 1 ervan stond een Fiatje, maar dat bleek van de eigenares te zijn, dus dat zou geen probleem geweest zijn om te vragen om die te verzetten). Bij de destination chargers hing een bericht dat laden gratis was voor hotelgasten, en iirc 30cent/kwh voor niet-hotelgasten.
Tweede overnachting in Ljubljana, in het A-hotel. Hierover was al eens bericht in dit forum. Ik had op voorhand gemaild om de Dec te reserveren voor mij en bij aankomst stond er inderdaad een bordje op die parkeerplaats met mijn naam op. Zeer mooi hotel, lijkt me splinternieuw te zijn, zeer goed ontbijt. Omdat we de 2de dag maar enkele honderden km moesten rijden waren we zeer vroeg in Ljubljana en we hebben nog de toerist uitgehangen. Het hotel organiseert taxiritten naar het centrum voor 5 euro, dat is handiger dan zelf daar ergens een parkeerplaats te moeten zoeken. Bij aankomst informeerde de receptionist ons ook dat er een culinaire wereldevent die avond in het centrum was, dus we hebben daar van allerlei standjes verschillende gerechtjes gegeten (blijkbaar alle etnische restaurants in Ljubljana die daar een standje hadden). Ljubljana was een zeer aangename verrassing voor ons, als we nog eens die richting uitgaan gaan we zeker wat langer blijven.

Daarna doorgereden naar ons aparthotel nabij Novalja. Die hadden geen mogelijkheid om ter plaatse te laden (geen electricteit op de parking). We zijn dan maar 3 keer naar Hotel Boskinac geweest (zoals aangeraden elders op het forum in de Kroatie thread) om bij te laden. 1x de bar met hapjes gedaan, 1 x het 4-gangen culinair menu en 1x hun bistro gedaan. Er zijn goedkopere manieren om te laden, maar culinair was dit wel top. Let wel op: de eerste keer stopte het laden na een paar minuten, ik heb die dan wat minder snel laten laden. De andere keren heb ik een andere lader geprobeerd (degene die het dichtst bij de weg staat), die ging wel aan de volle 11kW zonder problemen.

De terugweg hebben we in 1 ruk gedaan: 1600+km op 21 uur.

Zowel op de heen als de terugweg is de meeste vertraging niet gekomen door te moeten laden, maar doordat er om de haverklap wegenwerken waren (vooral in Duitsland).
 
Zowel op de heen als de terugweg is de meeste vertraging niet gekomen door te moeten laden, maar doordat er om de haverklap wegenwerken waren (vooral in Duitsland).

Herkenbaar. Ik merkte deze zomer op de Autobahn dat ik juist bij wegwerkzaamheden allerlei Porsches en Audi Q-nummertjes weer keurig inhaalde in de linkerbaan. Kennelijk stuurt de Model S toch strakker dan zo’n VAG-model of de S geeft een beter inzicht in buitenafmetingen. Mijn favoriete moment is dan tegen het einde van de wegwerkzaamheden. Dan komen de mannen weer terug in de linkerbaan, waarna je ze ook nog even kunt dollen bij het accellereren. Dat alles natuurlijk wel op de terugweg. Op de heenweg kost dat soort gedrag een extra laadstop...
 
Hostellerie la Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne.
2 DeC beschikbaar voor klanten. De laders moeten ze binnen activeren. Het hotel ligt ongeveer 1,8 km van het centrum.
20181101_130936.jpg
20181101_173742.jpg


Een beetje oubollig hotel. We lijken wel bij de "Adams family" te zitten. ( Maar dat is dan ook toepasselijk deze tijd van het jaar;))
De keuken is vrij verfijnd en iets duurder. De dranken in de minibar veeel te duur.
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Hostellerie la Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne.
2 DeC beschikbaar voor klanten. De laders moeten ze binnen activeren. Het hotel ligt ongeveer 1,8 km van het centrum.
View attachment 348922 View attachment 348924

Een beetje oubollig hotel. We lijken wel bij de "Adams family" te zitten. ( Maar dat is dan ook toepasselijk deze tijd van het jaar;))
De keuken is vrij verfijnd en iets duurder. De dranken in de minibar veeel te duur.

Cousin It gedag gezegd?

Unknown.jpeg
 
Hostellerie la Claire Fontaine in La Roche-en-Ardenne.
2 DeC beschikbaar voor klanten. De laders moeten ze binnen activeren. Het hotel ligt ongeveer 1,8 km van het centrum.
View attachment 348922 View attachment 348924

Een beetje oubollig hotel. We lijken wel bij de "Adams family" te zitten. ( Maar dat is dan ook toepasselijk deze tijd van het jaar;))
De keuken is vrij verfijnd en iets duurder. De dranken in de minibar veeel te duur.
Hee! Dat restaurant herken ik. Daar was die jodocus van de ANWB gestopt omdat ie zogenaamd zou moeten laden maar ja dat kon niet omdat het Tesla laders waren en je ook wat moest eten en hij was er pas om twee uur en de keuken was al dicht want het was zo ver rijden vanuit Luxemburg. :confused:
 
Hotel R Experiences - Aywaille / Remouchamps (=Belgische Ardennen).

Op hun parking staan twee (publieke) laadpalen, met TheNewMotion etc pasjes te bedienen.
Ik zag ook nog twee palen met rode 3f400 16a aansluitingen, wellicht vanuit de receptie bediend.

Hotel is echt een aanrader ; zeer modern, wellness met zwembad, mooie kamers, grote bar, haardvuur, uitstekend restaurant etc.
 

Attachments

  • 87D29DB4-2961-4440-AD55-C02A9FDE27FD.jpeg
    87D29DB4-2961-4440-AD55-C02A9FDE27FD.jpeg
    361.3 KB · Views: 49
  • 6180A817-B497-4BB5-82DD-1E37A049E9A0.jpeg
    6180A817-B497-4BB5-82DD-1E37A049E9A0.jpeg
    445.9 KB · Views: 47
  • 77244502-F70C-4927-B2AC-53BEFC0DC410.jpeg
    77244502-F70C-4927-B2AC-53BEFC0DC410.jpeg
    504.3 KB · Views: 51
  • B11DCA38-319A-450F-9B08-DFDA0356597F.jpeg
    B11DCA38-319A-450F-9B08-DFDA0356597F.jpeg
    603.3 KB · Views: 50
  • C8FCD42B-9072-473B-A913-7CF62056B9F3.jpeg
    C8FCD42B-9072-473B-A913-7CF62056B9F3.jpeg
    513.7 KB · Views: 48
  • 78B32B51-8524-4A10-A44F-0D1F678423C1.jpeg
    78B32B51-8524-4A10-A44F-0D1F678423C1.jpeg
    438.7 KB · Views: 44
Vandaag mijn hotel gereserveerd voor de kerstvakantie in Spanje. Uiteraard een hotel met DeC gevonden via de Tesla site. Bij de boeking gevraagd of de DeC beschikbaar en kreeg gelijk de bevestiging dat de kosten voor gebruik EUR 8,00 Zijn. Dit is de eerste keer dat ik een betaalde DeC tegen kom. Iemand een soortgelijke ervaring? Gaat me niet om het bedrag maar vond het wel opmerkelijk...