Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
iemand ervaring met een prima DeC hotel
locatie tussen Freiburg en Zürich?
Geert,

Afgelopen jaren een paar keer overnacht in het Schwarzwälder Hof in Kappelrodeck. Dit ligt nog voor Freiburg. Geen DeC, maar vlakbij SuC Achern. Mooi en rustig gelegen. Niet heel luxe, maar nette en schone kamers en niet duur. Was de laatste keer in augustus nog geen €150,- kwijt voor een familiekamer met 5 personen.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Geert,

Afgelopen jaren een paar keer overnacht in het Schwarzwälder Hof in Kappelrodeck. Dit ligt nog voor Freiburg. Geen DeC, maar vlakbij SuC Achern. Mooi en rustig gelegen. Niet heel luxe, maar nette en schone kamers en niet duur. Was de laatste keer in augustus nog geen €150,- kwijt voor een familiekamer met 5 personen.
Bedankt voor de tip, tot zaterdag!
 
We zijn vanavond gaan eten bij Grill-Restaurant Het Tomme Goed in Tielt.

Zien we daar bij aankomst dat er DeCs staan :)
1 specifiek Tesla en 2 'vrije' met Tesla bordjes erbij.
Nou leuk, meteen eens getest, laadt à rato van 43 km/h. Fijn ! :cool:

Dat begint bij hotels/restaurants langzaam door te dringen en dat zal sterker worden met de massa aan Model 3. Kunnen er niet genoeg worden!
 
Geert,

Afgelopen jaren een paar keer overnacht in het Schwarzwälder Hof in Kappelrodeck. Dit ligt nog voor Freiburg. Geen DeC, maar vlakbij SuC Achern. Mooi en rustig gelegen. Niet heel luxe, maar nette en schone kamers en niet duur. Was de laatste keer in augustus nog geen €150,- kwijt voor een familiekamer met 5 personen.

Het is mövenpick hotel in Regensdorf, vlakbij Zürich, geworden. Familiekamer 4 personen €102 zonder ontbijt
Prima gratis opladen en heerlijke pizza gegeten . Parkeren 15 zw franc per nacht!
 

Attachments

  • EBBE4F8C-C056-457B-A895-A2DD75923325.jpeg
    EBBE4F8C-C056-457B-A895-A2DD75923325.jpeg
    647.1 KB · Views: 85
  • 33D06997-E893-4570-B00F-D33B930CD422.jpeg
    33D06997-E893-4570-B00F-D33B930CD422.jpeg
    521.9 KB · Views: 52
image.jpg
4AFC4768-B2C8-4252-AECC-99CC497E754E.jpeg
Deze week gearriveerd in Yelloh! Village Les Tournels in Ramatuelle met de motorhome.

Dat is op een paar kilometer van Saint-Tropez, en al jaren één van de allerbeste campings van Frankrijk. Een absolute aanrader voor wie graag kampeert of in een huurhuisje verblijft op vakantie.

Drama is wel de laadmogelijkheden in de regio. De dichtste SuC is op uren rijden, de openbare laadpalen zijn volgens allerlei reviews door de drukte meestal ge-ICED, en de DeCs die ik vond zijn in luxehotels met een lucratief kamertarief die mijn maandelijks leasebedrag ver overstijgt.
De Tesla bleef dus thuis, met pijn in het hart.

Blijkt nu tot mijn stomme verbazing dat hier 5 dagen geleden een Tesla DeC werd gemonteerd plus nog twee universele laadpalen temidden het vakantieresort.

U begrijpt dat ik nog maar eens mijn Model X vreselijk mis en me voor de kop sla dat ik niet op zijn minst geprobeerd heb mijn vrouw te overhalen om mee te rijden met de Tesla !!! Nu huren we een autootje ter plaatse ...
 
D
View attachment 317039 View attachment 317038 Deze week gearriveerd in Yelloh! Village Les Tournels in Ramatuelle met de motorhome.

Dat is op een paar kilometer van Saint-Tropez, en al jaren één van de allerbeste campings van Frankrijk. Een absolute aanrader voor wie graag kampeert of in een huurhuisje verblijft op vakantie.

Drama is wel de laadmogelijkheden in de regio. De dichtste SuC is op uren rijden, de openbare laadpalen zijn volgens allerlei reviews door de drukte meestal ge-ICED, en de DeCs die ik vond zijn in luxehotels met een lucratief kamertarief die mijn maandelijks leasebedrag ver overstijgt.
De Tesla bleef dus thuis, met pijn in het hart.

Blijkt nu tot mijn stomme verbazing dat hier 5 dagen geleden een Tesla DeC werd gemonteerd plus nog twee universele laadpalen temidden het vakantieresort.

U begrijpt dat ik nog maar eens mijn Model X vreselijk mis en me voor de kop sla dat ik niet op zijn minst geprobeerd heb mijn vrouw te overhalen om mee te rijden met de Tesla !!! Nu huren we een autootje ter plaatse ...

Dat doe je geen tweede keer dus.

En in die mooie omgeving is desnoods een keertje de dikke 80 km rijden toch geen straf?

Schermafbeelding 2018-07-15 om 13.11.42.png
 
View attachment 317039 View attachment 317038 Deze week gearriveerd in Yelloh! Village Les Tournels in Ramatuelle met de motorhome.

Dat is op een paar kilometer van Saint-Tropez, en al jaren één van de allerbeste campings van Frankrijk. Een absolute aanrader voor wie graag kampeert of in een huurhuisje verblijft op vakantie.

Drama is wel de laadmogelijkheden in de regio. De dichtste SuC is op uren rijden, de openbare laadpalen zijn volgens allerlei reviews door de drukte meestal ge-ICED, en de DeCs die ik vond zijn in luxehotels met een lucratief kamertarief die mijn maandelijks leasebedrag ver overstijgt.
De Tesla bleef dus thuis, met pijn in het hart.

Blijkt nu tot mijn stomme verbazing dat hier 5 dagen geleden een Tesla DeC werd gemonteerd plus nog twee universele laadpalen temidden het vakantieresort.

U begrijpt dat ik nog maar eens mijn Model X vreselijk mis en me voor de kop sla dat ik niet op zijn minst geprobeerd heb mijn vrouw te overhalen om mee te rijden met de Tesla !!! Nu huren we een autootje ter plaatse ...
Ga al jaren met de Model S naar St. Tropez. Laden op locatie via 230V gaat echt prima. Laadpunten in St. Tropez, Port Grimaud en inderdaad onderweg naar Nice of Cannes SuC meepakken.
Volgende keer echt de X meenemen!!
 
  • Like
Reactions: Nogo1966
Maandag naar Besancon. Mijn eerste 'langere' rit (~650km) met mijn Tesla MS 75D. Spannend! Hoewel, SuCs staan er genoeg langs de Route du Soleil.

In het IBIS Centre Ville Besancon hebben ze een DeC. Tis bovendien geen duur hotel: 75eu per 2-pers kamer per nacht (86 met ontbijt). Gelijk geboekt dus, geen andere hotels meer bekeken daar. Een DeC installeren werkt dus!

Besancon ligt een klein uurtje oostelijk van Dijon; dus niet heel geschikt als stop over op weg naar Z-Fra. Maar als je een stop van een paar dagen wilt maken, is het een prachtige stad en omgeving...

Ik zal eind volgende week laten weten hoe het was.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten and ebullio