Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
In een wereldwijde pandemie is het inderdaad belangrijk om je been stijf te houden en de slechtste leerlingen van de klas lekker te laten proeven van hun eigen ongeluk.

Nogmaals: ze hebben onze hulp nu nog niet nodig en kunnen nog normaal op de geldmarkt terecht.

Ik zie ook even totaal niet waarom wij veel langer door moeten werken zodat de zuidelijke landen lekker vroeg met pensioen mogen.

Solidariteit werkt twee kanten op.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo and horta
Misschien een mooi moment voor Frankrijk en België om solidariteit te tonen door te stoppen met het volstrekt onzinnige verhuizen van het Europese parlement iedere maand.... Simpele en zinvolle bezuiniging. Maar ja, dat gaat in tegen nationale belangen he, dus tot zover de solidariteit.
 
Ja daar kan Belgie nog een voorbeeld aan nemen.
Dit vind ik een spijtige opmerking....Wat kan België hier uit leren? Wij accepteren toch Nederlanders in onze zorg. Nu met Corona voorlopig niet aangezien we zelf niet weten wanneer bij ons de curve afvlakt. Ik ben er zeker van dat wanneer wij genoeg capaciteit zouden hebben en jullie niet, er zonder twijfel zou worden bijgesprongen. Indien dit niet het geval zou zijn, zou ik mij schamen als Belg. Ik denk dat je de solidariteit toch een beetje onderschat in heel deze situatie
 
  • Like
Reactions: peterpijpelink
Even het grotere perspectief van voor de Coronacrisis: alles wat nu wordt uitgegeven door de EU moet door latere generaties worden opgebracht. Zuid-Europa heeft bewezen dat niet te snappen, Italië min of meer failliet, Griekenland failliet, Frankrijk in grote problemen. De Fransen willen alles behalve ook maar enigszins minder geld uitgeven (pensioen leeftijd omhoog, dat kan echt niet, we moeten toch wel met 60 met pensioen kunnen). Wie gaat dat betalen? We moeten echt toe naar een circulaire economie, wat nu gebeurt is niet op lange termijn houdbaar. Daar is Zuid-Europa totaal niet gevoelig voor.

Nederland heeft heel stevig bezuinigd, en wat gebeurt er? Juist....

Hoezo vogelperspectief?
Wie dat allemaal gaat betalen? Nederland natuurlijk met al haar internationals en het beloofde volk. Geld genoeg, toch.
 
Dit vind ik een spijtige opmerking....Wat kan België hier uit leren? Wij accepteren toch Nederlanders in onze zorg. Nu met Corona voorlopig niet aangezien we zelf niet weten wanneer bij ons de curve afvlakt. Ik ben er zeker van dat wanneer wij genoeg capaciteit zouden hebben en jullie niet, er zonder twijfel zou worden bijgesprongen. Indien dit niet het geval zou zijn, zou ik mij schamen als Belg. Ik denk dat je de solidariteit toch een beetje onderschat in heel deze situatie
België hoeft geen extra capaciteit aan te bieden. Nederland zal het verzoeken en verzoekt dan nog dat het gratis moet.
 
België hoeft geen extra capaciteit aan te bieden. Nederland zal het verzoeken en verzoekt dan nog dat het gratis moet. Zo gaat het WAARSCHIJNLIJK ook met de onderhandelingen met de deelstaat NordRhein Westfalen. Vandaar dat Rutte NordRhein Westfalen niet bedankt en er ook geen verdere uitleg over wilt geven. DAT is mijn interpretatie, als ik de politiek een beetje ken.
 
Ja daar kan Belgie nog een voorbeeld aan nemen.
Welk voorbeeld?
We weten dat we de limiet van onze capaciteit gaan bereiken over naar schatting 10 dagen, behandeling van patiënten duurt 14 dagen. We hebben het aantal bedden uitgebreid maar het zorgpersoneel is en blijft beperkt, en we weten dat die mensen het sowieso zwaar te verduren gaan krijgen
Als we echt capaciteit over zouden hebben, zou deze waarschijnlijk eerder aan Frankrijk toegewezen worden, die hebben ons na de ramp in Ghislenghien ook geholpen om de brandwondenslachtoffers op te vangen.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik lees overal in de pers dat Trump Ford en GM verplicht om beademingstoestellen te maken, Tesla wordt nergens vermeld, maar ik de tweet van Elon is duidelijk.
Ik vraag me wel af hoe snel men de productie van een totaal ander product in een autofabriek kan opschalen. Ik ben benieuwd. Bytom is ondertussen één van de grootste producenten van mondmaskers in de wereld...
 
Op dit moment kan Trump Ford en GM niet verplichten, hij heeft daarvoor nog niet de vereiste bevoegdheid ingeschakeld. Hij vindt alleen dat ze dat moeten. Hij kan de bevoegdheid overigens wel inroepen.

Het heeft weinig zin om dat te doen. Genoeg initiatieven. We gaan alleen wel aanlopen tegen een tekort aan mensen als de productie voldoende is. Want bediening schijnt niet eenvoudig te zijn.
 
Status
Not open for further replies.