Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik sprak vandaag een NL -ondernemer die in NL gewoon zijn werk nog mag doen en dus geen compensatie kan krijgen.
Hij zit alleen nu in FR en mag niet naar NL komen. In FR krijgt hij ook niets omdat hij in NL woont.

Kan deze man niet ‘laisser passer’ aanvragen om daarmee thuis te kunnen komen? Als hij het Frans niet machtig is wil ik hem best helpen.

Mijn schoonbroer rijdt nog dagelijks de BE-FR grens over om machines te gaan herstellen. Briefje van de baas volstaat.
 
Niets doen? Gewoon even cijfertjes van Bergamo erbij nemen.
1878 doden op 1.1 miljoen inwoners
Of die van Lombardije.
6360 doden op 11 miljoen inwoners

En we zitten in Italië nog niet aan de piek, en er is daar een lockdown van kracht (die te laat is ingeroepen)

In NL is 20 000 doden dus geen echt zwart scenario. En neen, dat zijn niet allemaal oudjes die anders morgen ook zouden sterven. In Italië is nu 27% van de dodelijke slachtoffers < 50 jaar, 37% tussen de 50-70

In Italië heeft slechts 1,2% van de doden geen andere ziekte onder de leden. Daarnaast: Italië is zeer vergrijsd en generaties leven daar met elkaar. Kun je niet zomaar met Nederland vergelijken dus.

Uit steekproeven in België komt een beeld naar voren dat al ongeveer 10% besmet is (geweest).

Maar jij mag geloven dat het allemaal nog veel erger is dan het beeld wat momenteel al bestaat.
 
Een gezin op straat klinkt anders ook erg emotioneel, maar kan vrij eenvoudig geholpen worden door uitstel van huur of hypotheekaflossingen. Dingen die in België wel mogelijk zijn.

Als ik zo hoor maken mensen in België zich wel zorgen, maar niet in die mate dat mensen liever willen gaan werken en riskeren dood te gaan, dan op tijdelijke werkloosheid of andere steunmaatregelen terug te vallen. En als je met je zaak zware aflossingen hebt, dan had je de afgelopen 2 weken al tijd om contact met je banken op te nemen en aan een oplossing te werken. In 2008 heeft België sterk de bankensector gered, en deze keer heeft de overheid duidelijk gemaakt dat het de bankensector is die nu wat mag bijschuiven.

Banken ondersteunen bedrijven met liquiditeitsproblemen door corona
  • uitstel van betaling op het vlak van de personenbelasting, bedrijfsvoorheffing, btw en sociale bijdragen
  • garantieregeling van de federale overheid voor alle nieuwe kredieten en kredietlijnen met en maximale looptijd van 12 maanden
  • uitstel van betaling voor hypothecaire kredietnemers tot en met 30 september 2020
Werknemers krijgen dus tijdelijke werkloosheid als ze niet thuis kunnen werken en hun werkgever verplicht moet sluiten. Werkgevers krijgen dus uitstel en 4K voor de eerste maand. En voor alle anderen zijn er nog sociale voorzieningen.

Niemand in België ligt wakker van omwille van corona op straat te geraken.

Dit is een uitzonderlijke situatie, en ik moet het ze in België nageven dat ze hier adequaat hebben op gereageerd.

Betalingsuitstel helpt niet als je bedrijf bankroet is gegaan.
 
Betalingsuitstel helpt niet als je bedrijf bankroet is gegaan.
Wel heb ik nieuws voor jou: ook de rechtbanken liggen voornamelijk stil, dus als je op 2 weken al bankroet bent gedraaid (alles heeft nog afgespeeld binnen dezelfde maand) dan was je bedrijf waarschijnlijk niet levensvatbaar, zelfs zonder deze crisis.

Wel zielig dat je economische overdrijvingen uit de kast moet halen om je mening te ondersteunen, maar het voorzichtigheidsprincipe met betrekking tot een wereldwijde pandemie liever niet wil aanhouden.

Maar jij mag geloven dat het allemaal nog veel erger is dan het beeld wat momenteel al bestaat.
We zitten net in deze *sugar* omdat we in het begin niet geloofden dat het erg was. Landen waar het virus heel wat minder effect heeft, hebben zich er uit kunnen helpen door net strenge maatregelen op inreizen te nemen en voldoende PBM's te stockeren. Niet toevallig landen die al een paar andere recente pandemieën hebben gezien.
 
  • Disagree
Reactions: Devils son
Wel heb ik nieuws voor jou: ook de rechtbanken liggen voornamelijk stil, dus als je op 2 weken al bankroet bent gedraaid (alles heeft nog afgespeeld binnen dezelfde maand) dan was je bedrijf waarschijnlijk niet levensvatbaar, zelfs zonder deze crisis.

Wel zielig dat je economische overdrijvingen uit de kast moet halen om je mening te ondersteunen, maar het voorzichtigheidsprincipe met betrekking tot een wereldwijde pandemie liever niet wil aanhouden.

Wil je ophouden met trollen?
 
Status
Not open for further replies.