Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
De voormalige basis Soesterberg bezocht. Indrukwekkend gebied.
Vooral de start- en landingsbaan had een vreemde aantrekking op de auto.
Dit was héél erg leuk.:rolleyes::smile::biggrin::scared::love:
 

Attachments

  • IMG_0679small.jpg
    IMG_0679small.jpg
    407 KB · Views: 808
  • IMG_0682small.jpg
    IMG_0682small.jpg
    397.8 KB · Views: 788
  • IMG_0681small.jpg
    IMG_0681small.jpg
    160.5 KB · Views: 789
Van de week bij het rode stoplicht om de snelweg op te gaan achter een Maserati Granturismo S Coupé. Hij had kennelijk haast want hij liet de motor lekker brullen. Bij groen ging ie vol gas weg. Mijn zoons en ik hadden elkaar al aangekeken en met een ferme hoofdknik afgesproken dat we er achteraan zouden gaan. Wij vol stroom er achteraan. De Maserati trok vol door tot 190 en al die tijd bleef de afstand tussen ons gelijk. Geweldig, onze dag kon niet meer stuk dankzij Tes. En dankzij Maserati natuurlijk, dat moet ook gezegd worden.
Maserati.jpg
 
Heerlijk, zulke momenten worden ons steeds minder gegund, is mijn indruk, velen proberen het intussen niet eens meer.

Vandaar wel dat ik langer met mijn banden doe.
Moa soms laten ze zich toch wel een aantal stoplichten strikken, dit weekend een grote Audi met veel herrie (klonk als een V8). Hij mag blij zijn want ik heb hem op dat stuk 2x een bon bespaard door hem iedere keer voor te zijn en voor de vaste camera's op de rem te gaan. Viel niet mee trouwens, hij ging na mijn wagenlengte voorsprong wel steeds gelijk op (ik heb een gewone S).
 
Vandaag een oud collega mee laten rijden naar een bijeenkomst in Zaandam. Een verstokte Mercedes rijder. Was op zich weinig spectaculaire rit over o.a. A2, max 100. Hij was enorm verbaasd over de stilte van de auto. "Veel stiller dan mijn Mercedes". En dat een aantal malen herhaald.

Heb als enige spannende even de 80 - 120 sprint gedaan. Was zeer onder de indruk. Gaat ook met gewone S85 vlotjes want als je op 120 mikt zit hij al op 130.

Af en toe wel eens leuk en zie je weer eens waar je in rijdt :)
 
vandaag was er een nieuwe collega begonnen op de software afdeling.
Die mannen zitten op een 10 tal meter van mijn bureel...
Na een poosje vroeg de nieuweling aan de andere boys, "van wie is die tesla op de parking?"
Waarom de anderen in koor: "O nee, het gaat toch niet weer opnieuw beginnen hé."

ik heb met de nieuwe al eens een praatje gaan maken.
Hij had al met een roadster en een mdel S kunnen rijden.
Eindelijk terug iemand waar ik iets tegen mag zeggen en die me een beetje kan snappen:smile:
 
Heb je je collega's dan nog nooit een demo ritje laten maken? Ik geef altijd demo ritjes, je hebt namelijk twee type mensen over de Tesla: enthousiaste en sceptische. Na de demo rit altijd nog maar 1 type ;)

Volledig mee eens! Heb nog nooit een passagier uit te wagen horen stappen met de woorden "Bof, niets voor mij!". Het "skivakantie-argument" geldt vandaag ook al niet echt meer, in tegenstelling tot een jaar terug (zie het draadje "Met de Tesla door Europa"), en ik heb steeds mijn Excell-sheet klaar die toont dat, als je in België een vennootschap hebt* en ietwat kilometers rijdt, een S'je niet duurder is dan een Audi A5.

Wanneer komt Tesla trouwens met een commissie-voorstel voor ons :) ?

* de discriminatie tussen (management)vennootschappen en particulieren kwam er in België onder de vorige regering (2011-2014) geleid door de Waalse socialist Elio di Rupo. Voorheen bestonden gelijkaardige voordelen ook voor particuliere kopers, maar sedert de regering Di Rupo bestaan die alleen nog voor wie een vennootschap heeft. Zeer sociaal geïnspireerde maatregel...
 
Last edited:
Korte voorgeschiedenis. Penningmeester van bestuur waar ik in zit had nog flink bedrag aan cadeaubonnen van V&D die bijv. aan sprekers werden uitgedeeld. Op de bewuste zaterdag een paar weken geleden heeft hij deze verzilverd en een aantal leuke koffertjes gekocht.
Daarvan stonden er vanochtend tien die wij als bestuur zouden bewaren en dan naar de volgende bijeenkomst meenemen.

Ik stelde voor dat ik ze mee zal nemen, want dan blijven ze bij elkaar. Beetje gelach maar uiteindelijk toch "ok". Eerste acht gingen precies in de trunk, zonder de stoelen om te klappen, en ze begonnen me al uit te lachen van "Jij met je grote mond". Je voelt hem al aankomen. Ik deed de frunk open en legde ze er in. Toch wel veel ruimte, vond men uiteindelijk.

Voor nu en voor altijd staat vast dat de Model S TIEN KOFFERS kan herbergen in de reguliere bagageruimte.

En Frank, Ja ik zal hem snel eens wassen.

FullSizeRender-2.jpg
FullSizeRender-3.jpg
 
Korte voorgeschiedenis. Penningmeester van bestuur waar ik in zit had nog flink bedrag aan cadeaubonnen van V&D die bijv. aan sprekers werden uitgedeeld. Op de bewuste zaterdag een paar weken geleden heeft hij deze verzilverd en een aantal leuke koffertjes gekocht.
Daarvan stonden er vanochtend tien die wij als bestuur zouden bewaren en dan naar de volgende bijeenkomst meenemen.

Ik stelde voor dat ik ze mee zal nemen, want dan blijven ze bij elkaar. Beetje gelach maar uiteindelijk toch "ok". Eerste acht gingen precies in de trunk, zonder de stoelen om te klappen, en ze begonnen me al uit te lachen van "Jij met je grote mond". Je voelt hem al aankomen. Ik deed de frunk open en legde ze er in. Toch wel veel ruimte, vond men uiteindelijk.

Voor nu en voor altijd staat vast dat de Model S TIEN KOFFERS kan herbergen in de reguliere bagageruimte.

En Frank, Ja ik zal hem snel eens wassen.

En met luchtvering met automatische hoogteregeling zie je van buiten niet eens dat de auto zwaar geladen is...
 
Korte voorgeschiedenis. Penningmeester van bestuur waar ik in zit had nog flink bedrag aan cadeaubonnen van V&D die bijv. aan sprekers werden uitgedeeld. Op de bewuste zaterdag een paar weken geleden heeft hij deze verzilverd en een aantal leuke koffertjes gekocht.
Daarvan stonden er vanochtend tien die wij als bestuur zouden bewaren en dan naar de volgende bijeenkomst meenemen.

Ik stelde voor dat ik ze mee zal nemen, want dan blijven ze bij elkaar. Beetje gelach maar uiteindelijk toch "ok". Eerste acht gingen precies in de trunk, zonder de stoelen om te klappen, en ze begonnen me al uit te lachen van "Jij met je grote mond". Je voelt hem al aankomen. Ik deed de frunk open en legde ze er in. Toch wel veel ruimte, vond men uiteindelijk.

Voor nu en voor altijd staat vast dat de Model S TIEN KOFFERS kan herbergen in de reguliere bagageruimte.

En Frank, Ja ik zal hem snel eens wassen.

View attachment 73625 View attachment 73627
En nog eentje onder de afdekplaat in de kofferruimte (mits je de kinderzitjes hebt) zal net niet passen?
 
Erg leuk ! hij geniet er van..

Zo heb ik ook in 2013 de Tesla bij mijn de kinderen en neefje geïntroduceerd: jullie rijden nu in de auto van de toekomst!
was even stil achterin, toen mijn neefje van vijf: wat is dat "toekomst", oom Egbert...


Afgelopen weekend mijn kleinzoon kennis laten maken met zijn toekomst.....

Een Tesla moment voor hem en voor mij..:smile:
 
Vandaag had ik een collega letselschaderegelaar op bezoek om een dossier te bespreken waarin ik voor mijn cliënt optreedt en hij voor de verzekeringsmaatschappij.

Nadat we "er uit" waren gekomen bood ik hem een testdrive aan in de Tesla die buiten mooi stond te glimmen.

Hij spring min of meer op en heeft een kleine 20 minuten rondgereden, de 80 - 120 sprint een paar keer gedaan (gaat ook in een gewone S85 razendsnel) en wat binnenwegen gecruised.

Is altijd weer leuk hoe men de reactie op het "gas" ervaart en het regeneratief afremmen.

Tot slot nog even de bagageruimtes laten zien en we hebben er in ieder geval een fan bij.

Ondanks een snelle TCO berekening zit het er voor hem voorlopig nog niet in. De werkgevers/leidinggevenden vinden het iets teveel van het goede, mogen hem zelf niet eens rijden.

Vroeger deed ik dat nooit maar het aantal testritjes met de Model S loopt al aardig op.