Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond een familiebezoek in het westen van het land waar ik in het begin van de nacht wegreed richting Brabant.

Onderweg rustig op de CC (classic) en op de DAB (die het bij mij goed doet) had ik Efteling radio opgezet. In de avond en nacht draaien zij één lange mix van muziekstukken met daarbij allerlei extra geluiden zoals bos, zee, wind en naar ik aanneem ook vulkanen. Ik heb het audiopack en heb er een uurtje naar zitten luisteren. Ik was alleen in de auto en had hem op 9 gezet.

Ik vond het verbazingwekkend hoe de geluidsbeleving in de auto is. Enorm lage bas doet je vermoeden dat er iets helemaal mis is in de auto, soms denk je dat er een raampje openstaat en voor de zekerheid heb ik op een gegeven moment maar even de muteknop ingedrukt.

En dan die stilte. Nagenoeg geluidloos met 110 over de snelweg. Dan besef je wel dat je met iets bijzonders onderweg bent.

Omdat ik erg veel gereden had en met een paar procenten thuis zou komen besloot ik om nog eens bij Oosterhout langs te gaan. Dat is niet eens extraom rijden. Ik dacht dat ik om 02.00 uur wel de enige zou zijn. Neen dus, één auto aan het laden en daarna kwamen er nog twee langs. 24/7 dus.

Daarna in het holst van de nacht binnendoor en ik weet nu ook waarom je het dan rustig aan moet doen. Vlak bij Tilburg draaide ik de Midden Brabantweg weg op voor de laatste 800 meter tot mijn huis en er liepen op de oprit naar de "snel"weg ineens twee heuse reeën voor mijn auto langs.

Een bijzonder ritje.

Leuk grafiekje als je tijdens de trip gaat superchargen. Wacht trouwens ook nog op 6.2. Oh ja, laden ging met 550 km/uur dus er was volop stroom :)

FullSizeRender.jpg
 
Last edited:
Er is iets heel magisch met die wagen. Heb hem nu 2 dagen en je denkt dan "in ICE termen" dat je met een wagen van 700 PK sportief gaat willen rijden. Niet dus. Gisteren vond ik het enorm leuk om heel rustig met auto-pilot over de snelweg te zoeven. Het is als een video game om te proberen zo zuinig mogelijk te rijden. Hij is als een "Jack of all trades", enorm fijn om op zijn staart te trappen en enorm fijn om super rustig mee te rijden.
 
Wordt wat van de zomer, zou er niet aan denken met een ICE rustig te rijden en de sterrenhemel door het schuifdak te bewonderen, door de stilte dwingt deze auto het af gewoon lekker in te houden, overdag verwonderende ik me er over hoe goed de fluitende vogels te horen waren, het klopt dus dat de T ook bij mij iets los maakt, ben altijd bang dat het straks went en gewoon wordt maar merk dus dat ICE's me niet meer boeien, ik kon nooit echt kiezen voor een auto boven de ton, twijfel nu helemaal niet meer, mijn vrouw denkt ook zo positief over de auto, andere weggebruikers daartegen zouden me wel eens als asociaal kunnen zien want die blijven echt nergens, dus soms, soms, probeer ik me even in te houden, soms hou ik in te genieten.
 
Het klinkt een beetje té jongensachtig, maar het is net leuk om relaxed te rijden en ingehaald te worden door ICE's met nieuwsgierige blikken achter de ruit. Gewoon omdat je wéét dat je vet sneller bent dan zo goed als ALLE wagens achter, voor en opzij. Met slechts één luie druk op het"versnellingspedaal". Je weet dat het kan, moeiteloos, ogenblikkelijk, geruisloos, lakoniek, verpletterend, maar het hoeft niet... Zalig toch ?
 
KiloWatt pedaal lijkt me dan toch een betere term?
Sinds de P85D komen er ook termen voorbij als wtf en omg pedaal. Maar dat is dan ingegeven door de reacties van passagiers....

Gisterenavond mijn kleine Louise van 4j voor het eerst kennis laten maken met een insane launch. Ik wist niet wat te verwachten want met mijn BMW vertelde ze bij snel optrekken dat ik te snel reed. De P85D is echter totaal andere koek en na 1 keer werd ze helemaal gek en ik moest het zo snel mogelijk opnieuw doen, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw. :biggrin: Volgens haar is het alsof je door de wind wordt weggeblazen.
 
Vanmiddag even de kwajongen uitgehangen. Situatieschets : Porsche Boxster Cabrio (nieuw model) wachtend voor de rode verkeerslichten op de rechter rijstrook, dakje open, "coole kerel" aan het stuur met donkere zonnebril. Dan komt BlackBeast geruisloos langszij, op de linker rijstrook, stopt en wacht eveneens. Verkeerslicht wordt groen. Porsche trekt hard op met hees metaalachtig uitlaatgeluid, BlackBeast geeft de Porsche 2 seconden voorsprong, gaat dan voluit, licht gezoem in de cockpit, Porsche wordt een kleine Dinky Toys in de rechter zijspiegel... Life is beautiful... :tongue: