Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond voor de eerste maal met deze tesla, de autopilot niet kunnen inschakelen wegens het slechte zicht.
Hierdoor heb ik een kleine 100km helemaal zelf moeten sturen. Ik vind dit best vermoeiend :rolleyes:
Hopelijk moet ik dit niet al te veel meer meemaken;)
Wat ik jammer vind is dat dit technisch niet nodig is. Toen ik er in december 2015 mee op en neer reed naar Stockholm werkte het ook prima in de sneeuw.
 
Ik word helemaal tureluurs van die sneeuwvlokken die allemaal op me afkomen.

@HWS is aan het oefenen voor Maximum Plaid.
IMG_0665.JPG
 
Vanmiddag op de A44 (ja, weer de A44) richting Den Haag kwamen er twee auto's bij de oprit Voorhout de weg op. De eerste reed niet zo hard, ongeveer 80 maar kon prima invoegen. De tweede auto had meer haast en dook meteen door naar de linkerbaan zonder te kijken. Ik reed keurig 123 km/h op AP en moest echt vol in de remmen om er niet achterop te knallen. Het scheelde uiteindelijk niet veel meer dan een metertje. De emergency braking greep niet in, ik vermoed dat de radar de auto niet eens opmerkte zo kort was de afstand.
Totale hufter overigens, hij dook bij de volgende afslag er weer af, vanuit de linkerbaan en sneed voor het gemak ook de auto in de rechterbaan af. Zo haal ik nooit 200K met mijn eerste remschijven.
 
Sinds dinsdag rijd ik in een rode P90D. Een leenauto, omdat ik de boodschap kreeg: "uw bandenspanningssysteem heeft onderhoud nodig"
Een kennis wilde graag weten hoe hard hij optrekt, dus heb ik dat eens geprobeerd. Dat is even wennen zeg, wat gaat dat ongelooflijk hard tov een classic.
Bij cruisecontrol had ik een rare ervaring. Ik reed op de A2 op cruisecontrol van Amsterdan naar Utrecht. Bij een groot benzine station raakte de auto in de war en verlaagde de snelheid van 103 naar onder de 80. Toen heb ik zelf maar de snelheid verhoogd.
Verder zitten er wat rare "kraken" onder de auto en heb ik vreselijk moeten emmeren om de laadpoort te ontgrendelen om de kabel eruit te krijgen.
M'n zoon vind de stoelen een enorme vooruitgang. Ik merkte dat niet zo erg. De auto is wel merkbaar stiller.
Inmiddels heb ik de factuur binnen, dus zal ik de auto maandag of dinsdag weer moeten inleveren.

Corrections: Retrofit Continental TPMS Module And Harness For Improved Reception
Upgraded vehicle to continental TPMS system and confirm correct operation without
any issue.

Iemand die begrijpt wat ze gedaan hebben?


verder hebben ze dit gedaan. Geen idee wat het betekent :)

Concern: Proactive Action taken by Technician to ensure customer satisfaction *pre-diag
noticed lower isolation value
Replaced the battery coolant heater.

Ook had ik een klein, niet reproduceerbaar "kraakje" gemeld:

Concern: Customer states that when he steers just a little off center when driving slowly, a
creak or click is audible. Usually when the car is still cold on the beginning of the day.

Corrections: Suspension - Front - Check Torque
Performed suspension torque check front.
Corrections: Suspension - Rear - Check Torque
Performed suspension torque check rear.
 
Ja, ze hebben kennelijk het complete bandenspanningsbewakingsysteem vernieuwd door een ander systeem, inclusief de TPMS-sensoren in de velgen. Houdt wel in dat als je nog een set velgen hebt, dat die sensoren dan dus niet meer op je auto werken.
Verder een verwarmingselement in de hoofdbatterij vervangen, heb ik ook kapot gehad laatst.
Als je geen garantie meer hebt, heb je een behoorlijk bedrag op de factuur staan neem ik aan...
 
Typisch Randstad huftergedrag; ik emigreer.
Och, hier in Twente is het ook vrij normaal gedrag om 'm direct op de linkerbaan te knallen waar ze 130 rijden, met dus vaak een snelheidsverschil van 40 km/u als mensen van achter een vrachtwagen vandaan invoegen. Een Tesla blijkt dan geen slechte remmen te hebben ;)

Maar niet voor niks dat er vrijwel dagelijks een ongeval is op de A35, wat een aardig korte snelweg is.
 
Gisteren een bijeenkomst in de buurt van Roosendaal gehad met zo'n 40 Balinese mensen en aanhang. Erg gezellig, buiten werd boven het vuur babi guling op traditionele wijze aan het spit klaar gemaakt, etc. Ja, een bijeenkomst zonder eten kan natuurlijk niet.
Er waren ook een aantal jongetjes van 8-10 jaar, die ik vlak voor vertrek naar huis even "een leuke auto" heb laten zien.
De bijeenkomst was in het buitengebied, dus het was er aardedonker. Even 'honk horn' en 'flash lights' gebruikt om hem te vinden. Nou, dat prikkelde de aandacht van de mannetjes wel: wat voor een auto was dat?
Heb ze in de auto laten zitten (rijden zat er even niet in) en het een en ander uitgelegd. De werking van de Google map met een touchscreen hadden ze snel door, binnen een seconde toverde een van de mannetjes heel Nederland op het scherm. Dat was wel 'heel cool' volgens hen.
Nadat ze weer teruggebracht waren naar de bijeenkomst en wij vertrokken, hoorde ik één van hen brullen: "Ik wil later geen Ferrari meer, ik wil een TESLA!!"
Weer wat prettig zendelingenwerk gedaan. :)
 
EINDELIJK IS HET ZOVER! Ik mag mijn geweldige ervaringen met iedereen en op elk medium delen :) De laatste dagen waren erg moeilijk, want ik wil natuurlijk alles hier delen. Hierbij dan alvast een eerste aanzet. Vraag maar raak als je iets wilt weten en ik zal kijken of ik ook wat meer video's / foto's kan delen.

Jullie hebben vast wel gehoord van de Tesla Drive to Believe Challenge. Ik heb mijn moeder opgegeven en ze heeft gewonnen!!! Ik ben als 2e bestuurder opgegeven en mag dus tot vrijdag 20 januari ook veel rijden. Even voor de beeldvorming: er zijn meer dan 30.000 aanmeldingen door heel Europa. Ruim 40 deelnemers mogen een week in een Tesla rijden en maar 4 deelnemers krijgen ook nog eens een filmploeg voor 2,5 dag over de deur. Wij zijn één van die vier deelnemers. Elk van de vier deelnemers met filmploeg heeft een eigen focus voor het verhaal. De Engelsman voor de lange ritten (400-500 km per dag), een Noor voor de snelheid (heeft een Porsche) en een Duitser voor de tech en gadgets. Mijn moeder kon een heel authentiek verhaal vertellen over veiligheid en het belang daarvan.

Dinsdag 10 januari begon het feest en stonden er op een gegeven moment maar liefst 3 Tesla's op de oprit: IMG_1617.jpg
Ik heb nog even mee mogen rijden met een Insane launch in de witte Model X. De linker rode S 90D met alles erop en eraan (behalve achteruitkijkende stoelen) hebben wij nu voor de deur staan. Hij heeft AP1 wat heel fijn is, want dat werkt echt briljant (en dat komt van iemand die heel hoge verwachtingen had)!

De filmploeg had voor een vermogen (lenzen alleen waren rond de 2,5 ton!!!) aan spullen meegenomen: IMG_1606.jpg
Overigens heel mooi om echte professionals bezig te zien.

De eerste dag zijn we rond gaan rijden met 2 rode Tesla Model S'en en een grote bestelbus. Overal camera's en radio's om met elkaar te communiceren en instructies te geven om eens lekker het Wattpedaal in te trappen. Mijn moeder durfde het niet direct, maar eenmaal gedaan wilde ze natuurlijk niet meer stoppen ;)
Screen Shot 2017-01-16 at 20.22.32.png

De eerste nacht dat de Tesla bij ons bleef kregen wij meteen een update naar 2.52.22 met o.a. voorzieningen bij SuC's. Extra leuk om dat zo mee te maken.

De tweede dag stond vooral in het teken van filmen van de auto in de mooie omgeving van de Veluwe. Dit deed de filmploeg vooral zelf en in de middag kon mijn moeder erbij zijn en heeft zij veel acceleraties en manoeuvres moeten uitvoeren. Ook autopark en summon zijn getest (summon werkt overigens ook heerlijk eenvoudig en goed).

Donderdag 12 januari was de eerste "eigen" dag met de Tesla en sindsdien hebben wij veel km's gemaakt. Wij hebben (omdat het kan) al de SuC's van Zevenaar, Zwolle en Eindhoven aangedaan. Ik moet immers laten zien hoe goed, snel en makkelijk dat gaat. Ondanks een 1 fase laadpaal thuis (vanwege hybride) hebben wij alleen SuC Zwolle nodig gehad.

Ik laat het nu hierbij. Ik zal later nog wat posten met wat foto's en ervaringen. Vooral van Autopilot, want ik heb echt de grenzen opgezocht en zeer zeer zeer positief verrast wat het systeem al kan. Echt niet normaal.

PS: Tesla, ik begrijp dat jullie meelezen. GEWELDIGE auto en hartstikke mooie actie. Ook heel leuk om de ontzettend enthousiaste dames en heren van Tesla te ontmoeten!