Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja en je ziet mss ook iets te vaak MS-en die binnen de stad c.q. in de buurt van fietsers en voetgangers laten zien dat je slechts 1,7 sec nodig hebt om vanuit stilstand een vinger op te steken naar het (50) bord. :frown:

Verder kan het slechts kift zijn, toch. Haar man zal een 7-serie hebben gehad en ze weet hoeveel ze wel aan IB en niet aan schoenen mag uitgeven? :tongue:
 
bij teslawrap.nl heeft er al een aantal gedaan.

Houd wel van een wrapje, maar dit zag ik net in Amsterdam - ietsje te heftig denk ik...
Screen Shot 2015-08-15 at 18.25.13.png

sorry, 2 foto's over elkaar omdat ik te dichtbij reed
 
Vanmiddag mijn zoon opgehaald van zijn zeilkamp in Friesland. Zeilen is ook CO2 vrij!
Omdat het afscheid van de kampgenoten wat lang duurde raakte ik aan de praat met andere vaders die hun koters kwamen ophalen. Spontaan interesse in Tes, ze hadden er wel van gehoord maar nog nooit van dichtbij gezien. Na een uitleg waar een Tesla verkoper promotie mee kan maken een proefrit. Met vier volwassen kerels in de auto wordt je nog steeds in de stoelen gedrukt als je het stroompedaal vol intrapt dus de Wow's en Tjeeeee's waren niet van de lucht, en dat met een classic MS85. Daarna een rondje om Tesla en de aloude grap van "de motor laten zien". Het blijft leuk en weer wat mensen enthousiast over Tesla kunnen maken.
 
Tja, en toen brandde na 5 weken mijn airbag lampje!

Ik kon snel bij SeC Amsterdam terecht, maar dat bleek niet 1-2-3 op te lossen. Huur-audi mee en in de loop van de avond bleek dat er een sensor defect was van de airbag in mijn stoel. En bijzonder genoeg besloot Tesla dat er een nieuwe stoel nodig was. Deze stoel was niet op voorraad. Niet in NL en ook niet in de VS. Dus hij moest nog geproduceerd worden... Dat zou enkele weken gaan duren. Maar men wilde mij niet 3 tot 6 weken in een audi laten rijden, dus werd diezelfde avond bij mij thuis de Audi verwisseld voor een (kostenloze) Tesla Loaner (S85D).

Volgende dag bleek dat mijn leasemaatschappij daar niet zo blij mee was, want Tesla heeft de loaners alleen WA verzekerd... Na een aantal schaamteloze voorstellen (zoals 3 weken audi gaan rijden), kwamen we op de oplossing om tijdelijk een andere stoel in mijn eigen auto te zetten... En daardoor rij ik nu een (vermoed ik) unieke Tesla!


20150817_141045.jpg


Vervolgens op de terugweg naar huis pikte ik een paar jonge liftende studenten op uit Tsjechie... Die waren al door heel Europa gereisd en hadden als droom om in hun favoriete Mini mee te mogen liften. Het meeliften met een Tesla hadden ze nog niet van durven dromen. Hun opa in Tsjechie was autofanaat en hield een knipselboek bij over Tesla. 60km lang ooh, aah, very nice, beautiful, wauwwww. moeten aanhoren...

De vraag of iedere Tesla 2 verschillende voorstoelen heeft, heb ik maar ontkennend beantwoord! ;)
 
Gisteren bij het Ferrari-museum in Maranello geweest.
Zoals Egbert al had aangegeven, kan je er vrijwel voor de deur parkeren als je elektrisch laadt.
Ze proberen je bij de ingang zover te krijgen dat je er zo'n honderd meter verderop voor x Euro een aantal minuten een Ferrari huurt voor een ritje.
Ik ben er heen gegaan en heb gezegd dat ze voor niets in de mijn auto mochten rijden als ik in voor niets in één van hun mocht rijden.
Een beetje lachend: waar rijdt u dan in? O Tesla, dat vonden ze toch wel interessant.
Daar bleek de baas van de tent het echter niet mee eens te zijn, auto's interesseren haar niet, alleen de Euro's.
Op zich natuurlijk niets mis mee, business is business.

Maar goed, ik wilde het de mannen niet onthouden nadat ik ze lekker had gemaakt en heb twee kleine rondjes met ze gemaakt.
De reacties waren heel positief, het was 'bellisimo' en de 'futuro'.
Daarna toch nog heel klein stukje in de nieuwste California meegereden.
Ach, het blijven toch wel speciale en mooi gelijnde auto's.
Een paar op dinosap voor de liefhebbers moet kunnen vind ik! :smile:
 
We waren vandaag op bezoek bij vrienden in de kempen
Omdat Shari morgen moet werken in Knokke, had ze al een P85D mee vanuit Aartselaar en stonden we daar met 2 tesla's op de oprit. Blijkbaar hadden ze in deze wijk nog niet echt veel tesla's gezien en na een tijdje kwamen een aantal buren "toevallig" op bezoek. Met de gebruikelijke vragen.
Van welk merk is dat? Van Tesla!
Ja, maar welk merk verdeeld die dan? Tesla!
volledig elektrisch? en kan je daar dan gewoon ook 120mee rijden? ja en nog vrij vlug.
ha, dus dat trekt redelijk goed op....
Komaan Shari, doe uw job en maak eens een toerke met de buren.
15 minuten later waren er weer 4 tesla fans bij, die niet meer over de auto konden zwijgen:smile:
gierle.jpg
 
zaterdagmiddag een herstelling gaan doen van een Vaatwasser in Lendelede ( W-Vl ), staat er een P85D op de oprit bij die mensen. Herstelling uitgevoerd en ondertussen verteld dat ik er ook een in bestelling heb, maar dan in "gewone" 85 uitvoering. Ze stelden me de vraag of ik al in een P85D gereden had? Neen, enkel testrit in een gewone 85. Dus na de herstelling ben ik een ritje aangeboden geweest in hun P85D. Man, trekt écht insane op!! :scared:
Nog reclame gemaakt voor ons forum, ze wisten van het bestaan maar zijn geen computer adepten… .
Was in elk geval een leuk begin van het weekend… . :love:
 
Al meer dan tien jaar ben ik betrokken bij Hour of Power (Home | Hour of Power).

Vanavond was ik te gast op een etentje in Alphen aan den Rijn waar de Amerikaanse dominee Bobby Schuller ook aanwezig was (uit LA). Ik sprak hem en vertelde dat ik tegenwoordig nog een andere band met Californië heb. Een tijdje over Tesla gepraat en hem de uitdaging voorgesteld om Elon eens in zijn uitzending te interviewen. Ondernemers die iets meer doen geld verdienen en serieus de wereld "een better place" willen maken kunnen daar aan het woord komen. Bobby zou het wel willen maar ik denk dat Elon het te druk zal hebben :)

Toen ik later bij het restaurant had geparkeerd kwam televisiepresentator Jan van den Bosch net aanrijden met zijn Jaguar. Zijn chauffeur opende het raam en riep direct naar me "Mooie auto!".

Later raakte ik met hem aan de praat en zei hij dat hij graag eens in een Tesla wil rijden. Mijn reactie: "Drink je koffie op, dan knijpen we er even tussenuit".

Bij de auto gekomen ging ik naar de passagiersdeur en was hij extra blij dat hij zelf mocht rijden. Een tien minuutjes gereden, niet echt kunnen optrekken want stromende regen (en geen P) maar hij vond het geweldig. Zei op het eind dat de Jaguar wel een goede auto is (is het ook) maar dat het toch niet te vergelijken is. Bij Jaguar is er minder goed over nagedacht, vatte hij het mooi samen.
 
Met de Tesla stop ik natuurlijk in beginsel niet meer bij tankstations om te tanken. Op die paar keer per jaar na dat ik benzine voor de zitmaaier nodig heb. Dan ga ik met de Tesla en met vier lege jerrycans naar de pomp.

Eerst de verbaasde blik van de leaserijder die naast mij zijn BMW staat te tanken. Ik zie hem denken "wat moet die kerel hier?". Ik haal de jerrycans uit de kofferbak en het kwartje valt.

Het lukt mij nooit om zonder morsen de jerrycans te vullen. Daarom gaan ze, nadat ik heb afgerekend, in de frunk om te voorkomen dat het hele interieur naar benzine stinkt. Terwijl ik aan het afrekenen was is de plek van de BMW rijder naast mij ingenomen door een ouder echtpaar met hun Toyota auris. Die zien mij dus de frunk openen waarna de jerrycans er in gaan. Dat hadden ze kennelijk niet eerder gezien.

Die verbaasde blik, onbetaalbaar!