Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Tussen alle speculaties, argumentaties en voorspellingen door nog even een gewone zondag.

Vandaag op kraambezoek geweest in Alphen aan den Rijn. Gereden met een snelheid tussen 100 en 110 met een temperatuur onder de 20 graden.
Teruggekomen, na rit van 230 km inclusief testdrive voor een neef (die verkoper is bij Toyota, wat gelijk een gelegenheid was om de waterstofauto weer eens te bespreken) thuis gekomen met een verbruik van 183 Wh/km. Volgens mij wordt de auto op de lange duur zuiniger.

Verbruik was 41 kWh. Het was in Tilburg een zonnige dag zodat op deze laatste dag van de zomer de panelen toch nog even 36 kWh hebben binnengebracht. Dus, ondanks uiteraard wat verliezen, toch grotendeels op de zon gereden. En voor niets gaat de zon op toch?

Op de terugweg A27 op Rdio Steppenwolf opgezocht. Born to be wild. Even gespeeld op volume 10.5 en wat sprintjes getrokken voor zover dat kan (dus bijna niet). Niet eens commentaar van de kinderen trouwens.

Er toch weer van overtuigd dat de uitgebreide audio in mijn geval (maar wie doet nu zo iets) een goede keus is geweest. Klinkt gewoon geweldig.
 
Het hoort misschien beter thuis in een ander draadje, maar omdat het aansluit bij mijn post van gisteren toch maar even hier.

Ik lees zo in diverse berichten en forums dat er bij de vele updates ook vaak kleine aanpassingen worden gedaan aan het motormanagement om tot een betere efficiëntie of betere prestaties te komen.
Nu viel mij de laatste tijd al op dat ik goede verbruikscijfers haal. Dat was gisteren, maar vandaag nog veel meer.

Ik had een afspraak in Zaandam waarbij ook een collega meekwam die ik in Maarssen ophaalde en weer thuisbracht. Ik heb niet hard gereden, maar ook niet zitten pietlutten. Wel op de heenweg file en natuurlijk de A2 met zijn 104 km/uur beperking.

Uiteindelijk ben ik thuisgekomen met een gemiddeld verbruik van 169 Wh/km wat ik voorheen soms op een vakantierit, met warm weer, nu < 20 C, waar het op zuinig rijden aankwam haalde. Om helemaal eerlijk te zijn heb ik de laatste 10 km wat extra ingehouden om de 169 vast te houden maar dan toch.

Hebben jullie ook die ervaring(en).

Het deed mij denken aan de periode dat we net onze Leaf hadden. Toen heb ik dezelfde rit gemaakt wat betekende kalmpjes aan naar Amsterdam Zuid Oost, Nissan dealer en laden en dan later op de terugweg mijn best doen om Utrecht te halen en bij de ANWB te laden. Ging verder prima natuurlijk, maar toch, dat wordt hem niet.

Dan nu. Wel vol vertrokken maar bij thuiskomst nog 36% in de batterij, zonder te hoeven laden onderweg. Extrapolerend kom je dan aan een range van 436 km.
Hij blijft mij aangenaam verrassen.

IMG_6275.JPG
 
Ik merk er niks van Hans. Op een rit als vandaag zie ik dergelijke grafieken:
View attachment 95017
heer gelden, ligt aan je rechtervoet. Heb vandaag tripje van 130km op cruisecontrol gereden (105km/u) en dan haalde ik 175 ofzo.....Mijn gemiddelde ligt op 250....Bij mijn afspraak kon ik prima laden dus op de terugweg weer "normaal" gereden. Na iets hoger verbruik 290 op de A6 daarna door drukte teruggezakt op 250.....
Ligt echt aan mijn/jouw rechtervoet.............
 
heer gelden, ligt aan je rechtervoet. Heb vandaag tripje van 130km op cruisecontrol gereden (105km/u) en dan haalde ik 175 ofzo.....Mijn gemiddelde ligt op 250....Bij mijn afspraak kon ik prima laden dus op de terugweg weer "normaal" gereden. Na iets hoger verbruik 290 op de A6 daarna door drukte teruggezakt op 250.....
Ligt echt aan mijn/jouw rechtervoet.............
Ik heb er verder niet zo'n last van hoor. Ik ben eerder op de bestemming.
 
Het lijkt me toch interessant eens te onderzoeken welke schoenen en/of sokken Hans draagt. Ga vrijdag eens poolshoogte nemen. :eek:

En ik dacht er al over om eens bij Buchrnhornen langs te gaan, zodra ik het goed kan spellen :)

Ik begin me zelf ook wat zorgen te maken. Dit ziet er toch wel wat beangstigend uit.

Let niet op de projected range want hij is alweer tot 80% (!) geladen :)
IMG_6280.JPG


Toen ik deze foto maakte zag ik daaronder dit plaatje. Ook mooi om te laten zien als er weer iemand over lange reizen en EV begint te meuten.

IMG_6279.JPG