Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, en dan te bedenken dat ik 2 van mijn 3 kinderen mee had (3,5jr en 2jr). De AP hielp wel met alle alarmbellen door het harde remmen dat de Mondeo voor me deed.
Ik ben benieuwd of de bestuurder met de telefoon bezig was. Als ik zie hoeveel mensen niet opletten in het verkeer en enkel met hun telefoon bezig zijn, begint dat echt schrikbarende vormen aan te nemen. Idealiter zou je willen dat bij een ongeval altijd de telefoons van de betrokkenen worden geanalyseerd. Als actief gebruik van de telefoon geconstateert kan worden tijdens het rijden, wordt die persoon zondermeer als schuldige aangewezen. (Bewijslast is onmogelijk helaas, maar ik verwacht dat het aantal ongevallen de komende jaren als gevolg van SmartPhone gebruik hard zal stijgen, nu de jongeren die vanaf 10 jaar oud daarmee zijn opgegroeid in auto's gaan rijden.
 
  • Like
Reactions: Steven and robertvg
Sinds kort hier in de straat 2 laadplekken, waar je gratis kan laden dus dacht zet mijn Tesla er een paar keer neer want tja moet toch geladen worden en kan lopend gelijk de kids van de BSO afhalen. Werd ik aangesproken door iemand die ook een EV (E-tron) reed en tegenover de paal woont. Als ik de auto niet zo lang bij de laadpaal wilde laten staan want hun moesten ook laden, waarop ik de vriendelijk meneer vertelde dat ik aan de betreffende paal 10 uur moet hangen om weer vol te zijn. De paal klapt er uit als ik op max snelheid laad dus laad ik op 10/13 ongeveer een 30KM per uur, snachts geen probleem. Ik kom thuis rond 17:30 en heb de vriendelijke vrouw verteld dat ik niet om 02:00 in de nacht de auto ga weghalen. Ik kreeg de opmerking zo lang laden? Die van mij is binnen 2 uur weer vol, ik ja mevrouw ik kan ongeveer 400 KM op een enkele lading... stil oww... dus ik verder waarschijnlijk zie je de auto dan ook niet meer dan 1 a 2x per week hier staan.. ow dan is het niet zo erg maar wel veel op een lading ik ja want ik heb ook geen brandstof motor of als ze water zag branden.. Anyway ik gaf de opmerking maar vanaf uw huis is er aan de andere kant van de straat nog een laadpaal ja maar dan moet ik lopen... en wat moet ik dan doen mevrouw? euh ja euh. Achja Mensen blijven mensen.
 
Vrijdag in Zeewolde bij de golfbaan.
Komt een vriendelijke man naar mij toe.
"Mag ik u wat vragen?"
"Maar natuurlijk."
"Ik zeg net tegen mijn vrouw, daar gaat weer zo'n prachtige auto. Ik heb vroeger altijd BMW gereden en de laatste jaren Mercedes, maar hoe rijdt dit nu?"
Vervolgens een gesprekje over de auto, de ruim 125.000 km die ik er al mee gereden heb door heel Europa en de gebruikelijke vragen.
Hij zegt op korte termijn zeker een proefrit te gaan maken en loopt weer naar zijn eigen auto en golfpartners terug.
Als we even later langs hem lopen zegt hij: "Mag ik nog één vraagje stellen?"
"Ja hoor."
"Werkt u soms bij Tesla?" :):)
Conclusie: we zijn toch allemaal autoverkopers ehhh... ambassadeurs geworden.
 
deze morgen probleempje in Zaventem: auto moest binnen (bandenwissel + kleine prullen) en ik had vervangwagen gevraagd. Deze moest blijkbaar van de luchthaven komen, waar alles plat lag. Aangekomen om 08:20 Hr en toch om 09:20 Hr kunnen vertrekken met een jaguar, met lege dieseltank.
Dan maar snel effe naar de pomp voor we stil vallen.
Na 10 min rijden stel ik in de achteruitkijkspiegel vast dat de brandstofklep niet dicht was...oeps:confused:
Haarkleur is plots wat 'blonder'...
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
deze morgen probleempje in Zaventem: auto moest binnen (bandenwissel + kleine prullen) en ik had vervangwagen gevraagd. Deze moest blijkbaar van de luchthaven komen, waar alles plat lag. Aangekomen om 08:20 Hr en toch om 09:20 Hr kunnen vertrekken met een jaguar, met lege dieseltank.
Dan maar snel effe naar de pomp voor we stil vallen.
Na 10 min rijden stel ik in de achteruitkijkspiegel vast dat de brandstofklep niet dicht was...oeps:confused:
Haarkleur is plots wat 'blonder'...
Ik ben vorige maand nog achter een MS aangehold in Archamps omdat de bestuurder zijn 'tankdopje' open had laten staan. Bij mij zit het ingebakken dat ik altijd in mijn buitenspiegel het klepje controleer.
 
Ik ben vorige maand nog achter een MS aangehold in Archamps omdat de bestuurder zijn 'tankdopje' open had laten staan. Bij mij zit het ingebakken dat ik altijd in mijn buitenspiegel het klepje controleer.
inderdeed, maar 'onze' TESLA toont dat dan ook mooi op het display...een mens is dat rap gewoon.
Zo ben ik ook al eens weggewandeld van een 'gewone' wagen zonder deze op slot te doen; de macht der 'tesla' gewoonte.
 
Last edited:
Ik heb van de week de automatische garagepoort opening ingesteld.

Blijkbaar toch even goed opletten als je die op automatisch openen bij aankomst zet. Ik woon midden in de stad Antwerpen en als ik uit mijn garage rijd kan het wel eens heel druk zijn en is het sneller om even buiten te rijden en de straat op te draaien met de richting mee, om dan meteen rechts in straatje om de hoek (ik woon zelf een huis verder van die hoek) rustig te gaan draaien. Toen ik terug kwam uit dit straatje en links draaide en langs mijn garage reed was die plots weer aan het open gaan. Had ik naar rechts gereden dan stond ze heel de avond open want deze sluit niet automatisch na een bepaalde tijd. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat na 50 meter van je huis weg te rijden om dan een stukje terug te rijden dat deze de poort terug zou openen.
 
Ik heb van de week de automatische garagepoort opening ingesteld.

Blijkbaar toch even goed opletten als je die op automatisch openen bij aankomst zet. Ik woon midden in de stad Antwerpen en als ik uit mijn garage rijd kan het wel eens heel druk zijn en is het sneller om even buiten te rijden en de straat op te draaien met de richting mee, om dan meteen rechts in straatje om de hoek (ik woon zelf een huis verder van die hoek) rustig te gaan draaien. Toen ik terug kwam uit dit straatje en links draaide en langs mijn garage reed was die plots weer aan het open gaan. Had ik naar rechts gereden dan stond ze heel de avond open want deze sluit niet automatisch na een bepaalde tijd. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat na 50 meter van je huis weg te rijden om dan een stukje terug te rijden dat deze de poort terug zou openen.

ik heb dit de eerste dagen uitgetest en na een paar dagen terug af gezet.
wanneer de auto op de oprit staat en de garage is dicht dan gaat deze open wanneer ik de oprit af ga. In theorie is het mooi, maar in de praktijk was het bij mij niet echt een succes.
 
Ik had dus precies de zelfde ervaring! Mijn kids rijden paard en we hadden een springwedstrijd bij Jumping Maassluis. Topdrukte, dus parkeren op het extra "parkeerterrein" wat dus eigenlijk een weiland bleek te zijn. Om 19:30 weg proberen te rijden. Kansloos. De trekker van de manege kwam helpen. Zelfde verhaal: sleepoog? trekhaak? Uiteindelijk hebben we kunststof platen met de trekker van voor naar achter onder de achterwielen getrokken, terwijl 4 man ook nog aan duwden waren en ik heel voorzichtig "gas" gaf. Na 10 minuten kregen de achterwielen grip en schoof die plaat er onder. Uiteindelijk driftend het weiland af gegaan met relatief hoge snelheid om te voorkomen dat ik ergens vast kwam te zitten.

Maar wat nu als het niet was gelukt? Wie moet je dan vragen of inhuren om je MS uit de modder te halen??

Ik kan niet wachten op mijn model X met trekhaak! (Hoef ik ook geen paardenvrachtwagen meer te huren)
Tja...

Ik sta momenteel vast bij Pinkpop. Er rijden hier trekkers rond om mensen te helpen maar ik heb maar 1 bevestigingspunt en die zit aan de voorkant. Er zit dus niets ander op dan te wachten tot de auto's voor me weg zijn en dan kan ik weggesleept worden.
Mijn vrouw en dochter heb ik maar op de trein gezet (een treinreis van 4 uur) en ik wacht al vanaf 8 uur tot ik weg kan. Kan nog wel een uurtje of 5 duren.. Ik ben even niet blij met mijn Tesla..
 
Tja...

Ik sta momenteel vast bij Pinkpop. Er rijden hier trekkers rond om mensen te helpen maar ik heb maar 1 bevestigingspunt en die zit aan de voorkant. Er zit dus niets ander op dan te wachten tot de auto's voor me weg zijn en dan kan ik weggesleept worden.
Mijn vrouw en dochter heb ik maar op de trein gezet (een treinreis van 4 uur) en ik wacht al vanaf 8 uur tot ik weg kan. Kan nog wel een uurtje of 5 duren.. Ik ben even niet blij met mijn Tesla..

Het is mogelijk een domme vraag, maar waarom is dit anders bij een Tesla als een ICE?
 
  • Like
Reactions: dvroegop