Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat snap ik heel goed. Als ik niet wist dat ze dat in Amsterdam wel vaker deden had ik het niet eens durven te vragen.

Maar ik vind wel dat ze daar dan eenduidig in moeten zijn. Want de reden dat ik er heen was gereden is omdat ik hier las dat ze dat wel vaker doen. Wat ook blijkt uit de post van CJA Hulskamp hierboven. Het regelmatig wel doen schept verwachtingen.

En inderdaad het was die avond druk en de desbetreffend beveiliger was volgens mij niet van Tesla zelf maar waarschijnlijk ter ondersteuning op de drukke avond.
 
Tja...


Ik ben even niet blij met mijn Tesla..

Ja ik heb een paar maanden het zelfde ervaren. Dus ik weiger voortaan te parkeren op een weiland of iets dergelijks. Ik zeg nu dat ik een wagen heb die helemaal niet gesleept kan worden en dat ik alleen op een harde ondergrond kan parkeren. Dat de MS geen trekhaak of sleepoog achter heeft is echt een series issue in ons zompige landje...
 
Dat snap ik heel goed. Als ik niet wist dat ze dat in Amsterdam wel vaker deden had ik het niet eens durven te vragen.

Maar ik vind wel dat ze daar dan eenduidig in moeten zijn. Want de reden dat ik er heen was gereden is omdat ik hier las dat ze dat wel vaker doen. Wat ook blijkt uit de post van CJA Hulskamp hierboven. Het regelmatig wel doen schept verwachtingen.

En inderdaad het was die avond druk en de desbetreffend beveiliger was volgens mij niet van Tesla zelf maar waarschijnlijk ter ondersteuning op de drukke avond.

Waarschijnlijk was die beveiliger dezelfde als ik die ook had op mijn avond. Deze is idd op zijn zachts niet echt vriendelijk. Begon ook meteen te snauwen. Ik ben meteen naar binnen gelopen om het te vragen.
 
Dus toen stond ik even te laden bij SuC Zevenaar.
Komt er een Model X aan! Een rode.
Hij had de deur nog niet open en er stopt een ambu. Broeders spurten eruit richting de Model X. En dus niet voor een gewonde ofzo. Nee, om die auto te bekijken ;-)

Ik heb hem echt gezien. En gevoeld... oh oh, wat is ie mooi.
 

Attachments

  • 20160630_203552.jpg
    20160630_203552.jpg
    274.9 KB · Views: 87
  • Funny
  • Like
Reactions: Maarten and FrankNL
Dus toen stond ik even te laden bij SuC Zevenaar.
Komt er een Model X aan! Een rode.
Hij had de deur nog niet open en er stopt een ambu. Broeders spurten eruit richting de Model X. En dus niet voor een gewonde ofzo. Nee, om die auto te bekijken ;-)

Ik heb hem echt gezien. En gevoeld... oh oh, wat is ie mooi.

En heeft hij ook geladen aan de SuC? Ik vraag dit omdat er veel naar Europa zijn gekomen als demo in de amerikaanse uitvoering en die hebben een andere aansluiting (en laden hier via de Chademo adapter). Blijft een mooi ding.
 
Nee, niet geladen. Er lag wel een CHAdeMO in de koffer. Duits kenteken.

Dan is het een Amerikaanse met de andere chargeport, maar maakt niet uit. Auto is verder hetzelfde.

Doet me een beetje denken aan nu twee jaar geleden. Ik werd gebeld omdat het met mijn moeder, 86, niet goed ging. Ik kwam aan in Alphen aan den Rijn (vanuit Tilburg) toen men net bezig was haar naar de Ambulance te brengen. Ik reed een stukje voor de Ambulance uit en kreeg een appje van mijn zus, die in de Ambulance meereed. "Ze vinden je auto zo mooi". Niets menselijks is hen dus vreemd.
 
Tijdens het parkeren een paaltje geraakt.. ik stopte toen ik het gevoel had dat ik niet meer verder kon. Volgens Tesla had ik nog 40cm vooraan. Blijkbaar was de paal (15cm breed, 1m hoog) niet zichtbaar voor de wagen. Al geluk geen schade.

Volgende keer maar terug achterwaarts inparkeren met camera.
Hierdoor stel ik nu wel de voorste sensoren in twijfel.
 
Tijdens het parkeren een paaltje geraakt.. ik stopte toen ik het gevoel had dat ik niet meer verder kon. Volgens Tesla had ik nog 40cm vooraan. Blijkbaar was de paal (15cm breed, 1m hoog) niet zichtbaar voor de wagen. Al geluk geen schade.

Volgende keer maar terug achterwaarts inparkeren met camera.
Hierdoor stel ik nu wel de voorste sensoren in twijfel.
een paaltje van 1 meter hoog moet je toch kunnen zien.
het is niet onlogisch als dit tussen de sensoren in valt ,dat deze het dan niet kunnen zien.
 
Mijn vrouw had bergschoenen van mijn zoon via marktplaats verkocht. Ik ben zelf niet zo van die tweedehands handel en zit ook niet zo te wachten op al die wildvreemden aan de deur. Hoewel ik enige tijd geleden ene CJA Hulskamp aan de deur had voor sneeuwkettingen, en die bleek best aardig. Maar mijn vrouw ging de deur uit om te sporten en zei toen ze weg ging terloops nog even dat er over een half uur een man zou komen om die bergschoenen op te halen. Elf euro moesten ze kosten (hoe kom je op zo'n bedrag denk ik dan, begon zij bij 15 en die man bij 10 en is zij een slechte onderhandelaar? Enfin). Dus terwijl ik na een dag werken nog in mijn pak in de keuken sta de vaat op te ruimen, overhemd vol met vlekken van het eten en slordig uit mijn broek hangend (mijn overhemd he) komt die kerel aan de deur om die bergschoenen te halen. Hij parkeert zijn Toyota Yaris van vlak na de tweede wereldoorlog voor de deur en het eerste wat hij zegt als ik open doe: "Dag meneer, ik kom uw auto ophalen, daar staat uw leenauto". Humor had hij in elk geval wel. Uiteindelijk sta ik drie kwartier met die man te praten over de auto, hem er in laten zitten, trunk en frunk open, het was als in the early days. Ik twijfelde of ik hem een stukje moest laten rijden toen hij zei dat hij toch echt weg moest omdat hij nog naar St. Pancras moest (dorpje bij Alkmaar) om de volgende marktplaats aankoop op te halen. Ik heb hem de schoenen voor 10,70 euro meegegeven, want hij had ofwel 70 cent bij het verfrommelde tientje dat hij uit zijn broekzak toverde of twee euro, en ik had geen euro terug. Ik leg het mijn vrouw nog wel even uit. Iets van: ik sta drie kwartier over een auto van ruim een ton te praten en hij kwam 30 cent te kort. Mijn vrouw is een schat, ze zal het vast begrijpen.
 
Mijn vrouw had bergschoenen van mijn zoon via marktplaats verkocht. Ik ben zelf niet zo van die tweedehands handel en zit ook niet zo te wachten op al die wildvreemden aan de deur. Hoewel ik enige tijd geleden ene CJA Hulskamp aan de deur had voor sneeuwkettingen, en die bleek best aardig. Maar mijn vrouw ging de deur uit om te sporten en zei toen ze weg ging terloops nog even dat er over een half uur een man zou komen om die bergschoenen op te halen. Elf euro moesten ze kosten (hoe kom je op zo'n bedrag denk ik dan, begon zij bij 15 en die man bij 10 en is zij een slechte onderhandelaar? Enfin). Dus terwijl ik na een dag werken nog in mijn pak in de keuken sta de vaat op te ruimen, overhemd vol met vlekken van het eten en slordig uit mijn broek hangend (mijn overhemd he) komt die kerel aan de deur om die bergschoenen te halen. Hij parkeert zijn Toyota Yaris van vlak na de tweede wereldoorlog voor de deur en het eerste wat hij zegt als ik open doe: "Dag meneer, ik kom uw auto ophalen, daar staat uw leenauto". Humor had hij in elk geval wel. Uiteindelijk sta ik drie kwartier met die man te praten over de auto, hem er in laten zitten, trunk en frunk open, het was als in the early days. Ik twijfelde of ik hem een stukje moest laten rijden toen hij zei dat hij toch echt weg moest omdat hij nog naar St. Pancras moest (dorpje bij Alkmaar) om de volgende marktplaats aankoop op te halen. Ik heb hem de schoenen voor 10,70 euro meegegeven, want hij had ofwel 70 cent bij het verfrommelde tientje dat hij uit zijn broekzak toverde of twee euro, en ik had geen euro terug. Ik leg het mijn vrouw nog wel even uit. Iets van: ik sta drie kwartier over een auto van ruim een ton te praten en hij kwam 30 cent te kort. Mijn vrouw is een schat, ze zal het vast begrijpen.


Tsja alleen die koffie die ik tot op heden niet gehad heb. ;)
 
Het is mogelijk een domme vraag, maar waarom is dit anders bij een Tesla als een ICE?

Ik wil toch even terugkomen op de mensen die in drassige weilanden vast hebben gezeten... Is alweer een discussie van een paar weken geleden, maar ik las het nu pas, vandaar.

Als je op een zachte ondergrond (gras, sneeuw, zand) niet kunt wegkomen, wil het wel eens helpen om Traction Control uit te schakelen of (bij de D-modellen) de modus Slip Start te activeren. Zie de manual hierover. Als je dat niet doet, gaat de auto de raarste dingen doen om te voorkomen dat de wielen slippen, met als gevolg dat je niet meer wegkomt.

Ben benieuwd of de "slachtoffers" die vastgezeten hebben, dit ook hebben geprobeerd.
 
Tijdens het parkeren een paaltje geraakt.. ik stopte toen ik het gevoel had dat ik niet meer verder kon. Volgens Tesla had ik nog 40cm vooraan. Blijkbaar was de paal (15cm breed, 1m hoog) niet zichtbaar voor de wagen. Al geluk geen schade.

Volgende keer maar terug achterwaarts inparkeren met camera.
Hierdoor stel ik nu wel de voorste sensoren in twijfel.

Misschien was het wel een "stealth" paaltje! :) En dus niet zichtbaar voor de radar!

Maar zonder dollen, afhankelijk van de techniek die toegepast is bij de sensoren ofwel radar, kunnen objecten slecht of niet waargenomen worden. De geluids- of radargolven worden dan niet op een juiste wijze gereflecteerd en wordt het object dus niet "gezien". De oorzaak is dan bijvoorbeeld de vorm en/of het het materiaal waaruit het object bestaat.

Mag althans hopen dat dode hoeken niet de oorzaak zijn want dat is eenvoudig te voorkomen bij het ontwerp.