Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen ! Al uit de modder ?
honderden auto's... vast niet alleen maar Tesla's..
Nee, zo'n beetje alle auto's moesten weggehaald worden. Uiteindelijk hebben ze me tegen 4 uur weg kunnen slepen.

Het probleem met de Tesla is dus dat ene sleepoog aan de voorkant. Alle auto's in zo'n situatie staan met de neuzen naar elkaar. Dus de trekkers trekken alle auto's achteruit uit de rij, met de trekhaak of een sleepoog. Die wij niet hebben.

Ik ga Tesla maar voorstellen om dat ook aan de achterkant toe te voegen denk....

Nog even voor de volledigheid: 4 uur vertrekken, dan naar Urmond, 40 minuten laden, uiteindelijk om 8 uur 's ochtends thuis. Tja.. Onze dochter heeft in ieder geval de middag van haar leven gehad met haar favoriete band. En daar gaat het om.
 
  • Like
Reactions: HWS and Xfrank
Nee, zo'n beetje alle auto's moesten weggehaald worden. Uiteindelijk hebben ze me tegen 4 uur weg kunnen slepen.

Het probleem met de Tesla is dus dat ene sleepoog aan de voorkant. Alle auto's in zo'n situatie staan met de neuzen naar elkaar. Dus de trekkers trekken alle auto's achteruit uit de rij, met de trekhaak of een sleepoog. Die wij niet hebben.

Ik ga Tesla maar voorstellen om dat ook aan de achterkant toe te voegen denk....

Nog even voor de volledigheid: 4 uur vertrekken, dan naar Urmond, 40 minuten laden, uiteindelijk om 8 uur 's ochtends thuis. Tja.. Onze dochter heeft in ieder geval de middag van haar leven gehad met haar favoriete band. En daar gaat het om.
Ben precies blij dat ik een "D" en een air suspension heb genomen :)
Gelukkig is het opgelost!
 
Vrijdag in Zeewolde bij de golfbaan.
Komt een vriendelijke man naar mij toe. ...
Conclusie: we zijn toch allemaal autoverkopers ehhh... ambassadeurs geworden.

Soms zijn er zelfs geen woorden voor nodig.
Deze morgen in mijn mailbox een vraag naar verzekeringsofferte voor Model 3 ingeleid door volgende quote:

"Beste,

Ik heb een Tesla Model 3 gepreordered, mede door mij vaak op de uwe te vergapen bij het voorbijrijden.
Het zal nog even duren vooraleer ik deze effectief zal hebben, maar ik informeer toch al graag even...."
 
Vandaag bezoek gehad. Hij kwam met 50 jaar oude Volvo. Bijzonder gezicht op de oprit.

Uiteraard na afloop testrit gegeven want had nog niet in een Tesla gezeten.

Echt oud naast nieuw.

IMG_2811.JPG
IMG_2809.JPG
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Ik houd er wel van om me netjes te gedragen in het verkeer. Invoegende mensen er tussen laten, ruim van te voren stoppen bij een zebrapad zelfs al had ik nog makkelijk voor de voetganger langs gekund, opzij gaan voor motorrijders in de file, enzovoort. Een ook vooraan bij het stoplicht komt het testosteron niet altijd boven borrelen. Niet altijd, maar meestal wel. Vooral als ik naast zo'n opgeschoten neo-automobilist-met-honkbalpet sta in zijn met zes uitlaten opgevoerde VW golf. Dan rest mij weinig anders dan deze knul met beide voetjes op aarde te zetten en al heb ik inmiddels een rotsvast vertrouwen in de dragrace-winst, soms voel je toch nog wel even de adrenaline pompen.

Zowel gisteren als vandaag had ik zo'n gevalletje, en zowel gisteren als vandaag werd er op bijzondere wijze roet in mijn ego gegooid. Want vlak voordat het rubber op het asfalt gegumd kon worden kabbelt er ineens een motorrijder tussen de rij door om vervolgens op nano-afstand van mijn voorbumper vooraan te gaan staan, voorbij de stopstreep, zichzelf in de buiten-categorie van het acceleratiecollectief wanend. Leven die gasten nog in het stenen tijdperk of zo? Hoepel op, de tijd dat je met je ICE-fiets met twee vingers in je neus een gat slaat vanaf het stoplicht is voorbij. Gelukkig hield ik er al rekening mee en trapte ik mijn amperepedaal niet vol in, maar zelfs dan moest ik mijn best doen om die gast niet tegen zijn achterwiel aan te tikken en gewoon fors inhouden bij mijn acceleratie. Natuurlijk ben ik verantwoordelijk, maar als je er nog voorbij de stopstreep vlak voor komt staan pretendeer je niemand in de weg te zullen zitten. Nadat ik de motorrijder ontweek en passeerde in de eerste honderd meter vlogen een stukje verderop zowel de puber in de VW golf als de mottorrijder me alsnog voorbij met een snelheid die rijbewijs invordering zou rechtvaardigen, en ze trakteerden mij daarbij op een misplaatst triomfantelijke "who's your daddy?" blik. Maar beste knullen, het gaat er niet om hoe hard je rijd, maar om hoe snel je hard rijdt. Hard rijden op een provinciale weg kan mijn vrouw in haar Ford Fiestaatje ook.

Het wordt tijd dat de gemiddelde motorrijder zich bewust raakt van het feit dat een ogenschijnlijk normale sedan qua acceleratie in de buurt komt van wat hij kan op zijn motor. Ik verwoord het nu met wat spierballentaal, maar het is soms best gevaarlijk als die gasten nog even vlak voor je komen staan.
 
Als motorrijder ga je niet zozeer tussen de rij auto's door om altijd vooraan een sprintje te trekken, maar om een hele rij auto's voorbij te gaan en niet in een file te staan sukkelen met je slippende koppeling en je onbalans (en, uiteraard, voor wat tijdswinst). Als je dan vooraan staat, is het natuurlijk wel de bedoeling dat je niemand hindert*. Maar m.i. is het niet 'verplicht' om dan altijd de straatstenen uit de stoep te trekken.
Wat is je suggestie, als de motorrijder vooraan komt, moet hij dan even snel met een kenteken app opzoeken of de auto die vooraan staat misschien sneller is, even vragen of hij van plan was een straatrace te doen, en in dit geval weer achteruit terug door de rij heen om weer achteraan te gaan staan? ;)

* Streven is, m.i., dat niemand verderop in de rij voor een rood licht komt te staan omdat jij vooraan bent gaan staan. Dat los je op door 1) vlot (maar niet aso) weg te rijden en 2) iets verder dan de streep te gaan staan.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Ik houd er wel van om me netjes te gedragen in het verkeer. Invoegende mensen er tussen laten, ruim van te voren stoppen bij een zebrapad zelfs al had ik nog makkelijk voor de voetganger langs gekund, opzij gaan voor motorrijders in de file, enzovoort. Een ook vooraan bij het stoplicht komt het testosteron niet altijd boven borrelen. Niet altijd, maar meestal wel. Vooral als ik naast zo'n opgeschoten neo-automobilist-met-honkbalpet sta in zijn met zes uitlaten opgevoerde VW golf. Dan rest mij weinig anders dan deze knul met beide voetjes op aarde te zetten en al heb ik inmiddels een rotsvast vertrouwen in de dragrace-winst, soms voel je toch nog wel even de adrenaline pompen.

Zowel gisteren als vandaag had ik zo'n gevalletje, en zowel gisteren als vandaag werd er op bijzondere wijze roet in mijn ego gegooid. Want vlak voordat het rubber op het asfalt gegumd kon worden kabbelt er ineens een motorrijder tussen de rij door om vervolgens op nano-afstand van mijn voorbumper vooraan te gaan staan, voorbij de stopstreep, zichzelf in de buiten-categorie van het acceleratiecollectief wanend. Leven die gasten nog in het stenen tijdperk of zo? Hoepel op, de tijd dat je met je ICE-fiets met twee vingers in je neus een gat slaat vanaf het stoplicht is voorbij. Gelukkig hield ik er al rekening mee en trapte ik mijn amperepedaal niet vol in, maar zelfs dan moest ik mijn best doen om die gast niet tegen zijn achterwiel aan te tikken en gewoon fors inhouden bij mijn acceleratie. Natuurlijk ben ik verantwoordelijk, maar als je er nog voorbij de stopstreep vlak voor komt staan pretendeer je niemand in de weg te zullen zitten. Nadat ik de motorrijder ontweek en passeerde in de eerste honderd meter vlogen een stukje verderop zowel de puber in de VW golf als de mottorrijder me alsnog voorbij met een snelheid die rijbewijs invordering zou rechtvaardigen, en ze trakteerden mij daarbij op een misplaatst triomfantelijke "who's your daddy?" blik. Maar beste knullen, het gaat er niet om hoe hard je rijd, maar om hoe snel je hard rijdt. Hard rijden op een provinciale weg kan mijn vrouw in haar Ford Fiestaatje ook.

Het wordt tijd dat de gemiddelde motorrijder zich bewust raakt van het feit dat een ogenschijnlijk normale sedan qua acceleratie in de buurt komt van wat hij kan op zijn motor. Ik verwoord het nu met wat spierballentaal, maar het is soms best gevaarlijk als die gasten nog even vlak voor je komen staan.
Ik heb uit frustratie mezelf aangeleerd om m in de N te zetten als er een motor voor me komt staan... Meestal vergeet ik dan dat ik m in de N had gezet, wat ervoor zorgt dat er een veilig gat valt tussen de motorrijder en ik...
 
  • Funny
Reactions: NicoV
Als motorrijder ga je niet zozeer tussen de rij auto's door om altijd vooraan een sprintje te trekken, maar om een hele rij auto's voorbij te gaan en niet in een file te staan sukkelen met je slippende koppeling en je onbalans (en, uiteraard, voor wat tijdswinst). Als je dan vooraan staat, is het natuurlijk wel de bedoeling dat je niemand hindert*. Maar m.i. is het niet 'verplicht' om dan altijd de straatstenen uit de stoep te trekken.....
Het verschil tussen "niemand hinderen" en "verplicht om ... de straatstenen uit de stoep te trekken" ligt m.i. erg dicht bij elkaar. Als je dan met jouw pretbrommer (niet jij persoonlijk, maar "je" in het algemeen) niet het geduld hebt om gewoon in de rij te wachten (ja, zelf rijd ik ook motor, maar dan voor mijn rust, dus geen buikschuiver/kruisraket) en je gaat vooraan staan, dan moet je ook het fatsoen hebben om als eerste weg te zijn. Trek je halfgas op, dan kun je beter in de rij meerijden. Ondanks dat ik meestal motoren van 300+kg rijd en netjes in de rij blijf wachten, klinkt "sukkelen met je slippende koppeling en je onbalans" mij niet bekend in de oren en lijkt me een teken dat controle over de motor iets te wensen over laat. Niet lullig bedoeld hoor.

Kortom, ongeduldig en voorkruipen? Dan ook volgas wegwezen! Zo niet, lekker je beurt afwachten, net als de rest.
 
Wat is je suggestie, als de motorrijder vooraan komt, moet hij dan even snel met een kenteken app opzoeken of de auto die vooraan staat misschien sneller is, even vragen of hij van plan was een straatrace te doen, en in dit geval weer achteruit terug door de rij heen om weer achteraan te gaan staan? ;)
Nou, geen gek idee eigenlijk.

Weet je, mijn post was een beetje gekscherend bedoeld. Ik ben heel tolerant naar motorrijders toe, ik wijk uit om plaats te maken in de file al is het soms best vervelend dat er net een mottorrijder tussendoor komt als jij eindelijk dat gaatje had in de rij naast je. Maar zonder te willen generaliseren denk ik dat veel motorrijders weinig besef hebben van de schrik die ze automobilisten aan kunnen jagen door ineens schuin achter je op amper een meter afstand hun kans af te wachten om er langs te kunnen. Natuurlijk, automobilisten kunnen ook bumperklevers zijn, en een auto voor je in de rij voor een stoplicht kun je ook niet even aantikken. Maar als sommige motorrijders zich zelf niet bewust zijn van hun kwetsbaarheid, dan zijn veel automobilisten dat wel en een motor die vlak voor je, achter je of langs je gaat is toch anders dan een auto. En een motorrijder die op centimeters voor je neus komt staan voor het stoplicht is simpelweg anders dan een auto.
 
Gisteren geweest naar Coldplay. Ik dacht voor het concert de Tesla nog even laden bij SuC Amsterdam. Zodat ik na het concert weer naar huis kon. Door de drukte kwam ik pas laat aan bij de SuC. Met nog 30 min op de klok zou het concert beginnen. Bij service uitgelegd dat ik laat was en het concert bijna ging beginnen. Ze stelde meteen voor om de auto op de SuC te zetten en de sleutel achter te laten. Wij daarna naar de Arena voor het concert. Na het concert de MS opgehaald. Deze hadden ze netjes verplaatst en meteen een Firmware update opgezet.
Thanks voor deze Service.
 
Gisteren geweest naar Coldplay. Ik dacht voor het concert de Tesla nog even laden bij SuC Amsterdam. Zodat ik na het concert weer naar huis kon. Door de drukte kwam ik pas laat aan bij de SuC. Met nog 30 min op de klok zou het concert beginnen. Bij service uitgelegd dat ik laat was en het concert bijna ging beginnen. Ze stelde meteen voor om de auto op de SuC te zetten en de sleutel achter te laten. Wij daarna naar de Arena voor het concert. Na het concert de MS opgehaald. Deze hadden ze netjes verplaatst en meteen een Firmware update opgezet.
Thanks voor deze Service.
Ik was afgelopen donderdag ook bij Coldplay. Ook naar de SuC gereden met het doel om te vragen of ze hem later er aan konden hangen. Ik was nog niet uitgestapt of ik werd zeer onbeleefd weggesnaud door een beveiliger dat dat niet de bedoeling was. Niet echt goede reclame zeg maar...
 
Ik was afgelopen donderdag ook bij Coldplay. Ook naar de SuC gereden met het doel om te vragen of ze hem later er aan konden hangen. Ik was nog niet uitgestapt of ik werd zeer onbeleefd weggesnaud door een beveiliger dat dat niet de bedoeling was. Niet echt goede reclame zeg maar...
Tsja, het is natuurlijk geen valetcharge service. Ze (of in elk geval de medewerker die jij sprak) zullen die vraag wel iets te vaak krijgen denk ik.

Het ontbreekt aan een win-win verdienmodel. Als er een service was met valetcharge € 15 zou dat wel werken?