Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
dik en dubbel verdiend !!
ze hadden niet beter kunnen kiezen


alhoewel : jij was al een top-ambassadeur - jou overtuigen ("Drive to Believe") was eigenlijk al niet meer nodig :p
Ja, maar Olivier heeft geen cent te makken, hij is student. Zijn ouders daarentegen kunnen zijn studie betalen, dan is een Tesla peanuts.
 
dik en dubbel verdiend !!
ze hadden niet beter kunnen kiezen


alhoewel : jij was al een top-ambassadeur - jou overtuigen ("Drive to Believe") was eigenlijk al niet meer nodig :p

Zeker waar :), maar mijn ouders zijn nu wel definitief om en ook iets minder bevooroordeeld omtrent bouwkwaliteit en hun voorliefde voor Volvo. Ook hebben we velen in de familie en vriendenkring overtuigd. Zoals een goed ambassadeur betaamt ;)
 
Mijn moeder in haar favoriete plekje ;) IMG_1862.JPG
 
Je ziet ook wel duidelijk dat de oude frunk aanmerkelijk comfortabeler zit dan de nieuwe. En dan ook nog eens geen bekleding. Poeh, ik ben blij dat wij onze classic nog hebben ;-)
Nou de bekleding daarvan valt er vanzelf ook af hoor... Bij mij zitten er sinds aflevering delen met stukjes velcro plakband erin gebeund en valt het er om de haverklap af als ik de trunk open doe... Ik vind dat we de naam 'Classic' langzamerhand maar eens moeten vervangen door 'Pre-Productie' (PP).
 
Pas op: schoonmoeder in frunk is echt géén goed idee, ook al laat je haar uit om de twee uur. Het is immers een kreukelzone, en dus gevaarlijk tijdens het rijden, zowel voor schoonmoeder als (in functie van haar kreukelbaarheid) voor andere passagiers. Dan lijkt de dakkoffer mij toch beter (werkt weliswaar alleen met pano-dak). Waarom doet met dit trouwens denken aan een nummer van De Strangers?
 
Volgens mij mag dit verhaal wel in dit draadje. Het gaat om meerdere aspecten.

Gisteren als laatste volle dag met de leen Tesla een dagje flink rijden. Ik heb besloten van SuC Zevenaar IMG_1904.JPG (Zowel in de ochtend, middag als avond goed bezet) naar Groningen en terug te rijden. 386 km werd het uiteindelijk. Veel autopilot (zo heerlijk ontspannen) en ervaring met het leeg rijden van de auto (erg spannend als je het voor het eerst probeert en het niet je eigen auto is). In Groningen aangekomen met 52% over. AC op 20/21 graden en Autopilot op 110 km/u. Energiegebruik rond de 213 Wh/km. Daar was ik blij mee. Op de terugweg zou ik 10 min moeten laden bij Zwolle. Dat wilde ik perse niet, dus heb besloten eerst lekker 115 km/u te rijden totdat de auto begon te roepen dat ik onder de 95 km/u moest blijven. De eerste keer dat het je overkomt schrik je wel even, maar met alle ervaringen hier op het forum heb ik nog even lekker doorgereden aan 115/120 km/u. Wel moeilijk voor een eerste keer, zeker als de auto dit beeld geeft: IMG_1920.JPG

Overigens fijn dat ik op dit forum heb geleerd dat je tussenstops kunt verwijderen in de navigatie! Vervolgens kwam het bericht dat ik met 5% zou aankomen bij Zevenaar, echter die 5% veranderde niet naarmate ik 110/115 km/u bleef rijden. En de auto bleef jammeren dat ik flink langzamer moest gaan rijden. Uiteindelijk dus grote delen 100/105 en stukken 85/90 achter vrachtwagens. Dat hielp en ik zou opeens met 7% en later zelfs 8% aankomen. Voor de eerste keer wel prettig, want wat bleek: op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem was een ongeluk gebeurd en stond het muurvast. Gelukkig leidde de navigatie mij om via de veluwe (prachtige route!). Nogmaals dank aan allen die ervaringen delen over opvolgen navigatie keuzes mbt files!

Uiteindelijk daardoor langzamer gereden en met 8% bij Zevenaar aangekomen. Nog paar rondjes Zevenaar en omgeving en toen met 4% gaan laden. Het duurde mij te lang om leeg te rijden en dat is wel mooi, want het toont aan hoe moeilijk het is om een Tesla leeg te rijden.

Die dag overigens in totaal 680 km gereden zonder vermoeid te raken, mede mogelijk gemaakt door Autopilot. Overigens wel iets interessants meegemaakt in het hoge noorden. De stand van de zon zorgde ervoor dat de middellijnen op de snelweg onzichtbaar waren. Op die stukken haalde ook niemand mij in. Je kon alleen de aaneengesloten zijlijnen zien. In de achteruitkijkspiegel waren de lijnen dan wel zichtbaar.

Ook nog even acceleratie op hogere snelheid getest met een vervelende Skoda die aan het bumperkleven was. Ik liet hem passeren en toen ging hij weer bumperkleven. Dus toen hij eindelijk vrij baan had, heb ik hem laten zien dat hij helemaal niet snel is. Dat is zo leuk aan een Tesla, die enorme directe acceleratie. En dan heb ik nog niet eens een Performance model.