You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een 'echt' (ttz: een journalist die het zelf uitprobeert) artikel over autopilot in de Tijd: Met 120 per uur zonder handen het land door
Voor niet-NRC lezers - dit zijn de vier tips. De eerste twee ben ik het volledig mee eens. Het is nog geen Auto Pilot - noem het dan ook niet zo. Natuurlijk - de manual geeft aan dat het nog beta is, wat de beperkingen zijn etc.. Maar wie leest dat nu eigenlijk... De beperking tot de snelweg (in de huidige versie) kan ik mij ook goed in vinden - daar is waar het systeem uitstekend werkt in bijna alle omstandigheden.
3 en 4 zijn paternalistisch - mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. In een auto gaan rijden ook als je dat niet goed kan (los van autopilot) is ook een risico.. En bij 3 - je moet gewoon altijd je handen aan het stuur houden - autopilot of niet.
1. Allereerst: verander de naam.
2. Beperk gebruik tot de snelweg.
3. Houd bestuurders bij de les.
4. Laat het testwerk over aan gekwalificeerde chauffeurs.
De krant brengt de leugen in het land om maar eens te zeggen.1) Iedereen kent het inmiddels als Autopilot en een andere naam verandert niets. Bovendien, het is gewoon een Autopilot met alle beperkingen die bij een Autopilot horen. Alleen het publiek leest dat het zelfrijdend is.
2) Er zijn talloze goede secundaire wegen waar hij het prima doet. Zowel vierbaans als ook tweebaans. En zeker in die gevallen is het fijn als je het stuur vast hebt maar de auto je geleidt en behoedt voor fouten.
3) Dat gebeurt gewoon al, ik vind zeer regelmatig, en het is verder meer van toepassing bij diegenen die geen autopilot gebruiken en toch afgeleid worden (appen, radio, etc.).
4) Dat is ook gebeurd, vele duizenden mijlen zijn ermee gereden, ik weet nog de eerste aankondiging dat men ermee van San Francisco naar LA was gereden lang voordat het voor wie dan ook beschikbaar kwam.
En wellicht moet men gewoon meer luisteren naar diegenen die er echt ervaring mee hebben en al tienduizenden kilometers mee gereden hebben. Waar is de tijd dat journalisten voordat zij gingen publiceren hun verhaal spiegelden aan de echte deskundigen?
Morgen weer een bezoekje aan Hoogeveen, heen en terug dik 400 km. Dolblij dat ik geholpen wordt door mijn Auto Pilot.
Verder goed om te lezen: The first self-driving car fatality proves nothing | John Naughton
De meesten hier hadden al een AP capabele S en kregen de firmware en de functie stukje bij beetje binnen, en konden dus wennen aan de mogelijkheden maar vooral ook aan de onmogelijkheden van het systeem, en gaan er volgens mij met de nodige voorzichtigheid of waakzaamheid mee om.
Als je echter een maand of 6-8 of later na de introductie een Model S voor het eerst rijdt, en je ervaart hoe goed ie presteert, dan kan je in de waan gebracht worden dat het alles aankan, gewoon omdat het 99,9% van de tijd dat ook doet. En dan, op een onverwacht moment, als je vertrouwen op zijn hoogst en je waakzaamheid op z'n laagst is, kom je die 0,1% tegen. En dan, ja dan heb je of geluk of pech.
De Tesla truck komt eraan lijkt t, al 7000 bestellingen.
http://www.bedrijfsautorai.nl/~/media/websites/bedrijfsautorai/nieuws/nikola1.jpg#.V4x4RawjIKE.link
Druilerige zondagochtend, maar gelukkig valt er altijd wel wat te lachen op Twitter Arnold van Schepen on Twitter !!
View attachment 185674
Let wel, de auteur is autojournalist
Meer geluk dan wijsheid.Goed dat je niet naar het persbericht van de bedrijfsautorai zelf hebt gelinkt want daar klopt geen hout van.
Hier is een link naar de website van de fabrikant: Nikola Motor Company | Premium Electric Vehicles
Interessante ontwikkeling in ieder geval, en een pragmatische oplossing ook. Ben benieuwd wat de hybridehaters hier op het forum ervan gaan vinden
Die was al eerder gespot:De Tesla truck komt eraan lijkt t, al 7000 bestellingen.
http://www.bedrijfsautorai.nl/~/media/websites/bedrijfsautorai/nieuws/nikola1.jpg#.V4x4RawjIKE.link
Druilerige zondagochtend, maar gelukkig valt er altijd wel wat te lachen op Twitter Arnold van Schepen on Twitter !!
View attachment 185674
Let wel, de auteur is autojournalist
Het was in een reactie op dit artikel uit de NRC: Vier tips voor Tesla
Ben benieuwd wat de hybridehaters hier op het forum ervan gaan vinden