Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Bekende stek voor je, lijkt het.

Overigens zullen de dochtertjes van die dames wel snel tegen hen gaan zeggen: "Mam, dat is niet cool".

En dan wordt het een trip down memory-lane.
Als je daar op een terrasje zit zie je inderdaad de AMG's, M's en Italiaans spul luidruchtig rondjes om het blok rijden.
Vaak ook nog te zwaar geblindeerd zodat niemand kan zien wie er in zit o_O
 
het statement dat EV 's geen golfkarretjes meer zijn is toch al lang gemaakt, Hans. Ik denk gewoon dat er beter energie kan gestoken worden in dingen die er toe doen, een deftige navigatie bijvoorbeeld met way points ...
Doet me soms wat denken aan de megapixel race bij camera bouwers.
maar dat is mijn mening.
Er is nog een andere reden om dit te doen: je wilt de limieten van het systeem leren kennen. Zo'n acceleratie stresst alle elementen van de auto (op de remmen na ;) ), de hoeveelheid piekstroom die de accu moet leveren en die de motoren moeten opnemen is enorm, en de temperatuursverandering van de elementen in korte tijd ook, en dan heb ik het nog niet over de rekencapaciteiten en tuning van de tractiecontrole.

En als je dan toch iedere keer de limieten weet op te rekken, waarom het dan niet doorgeven/verkopen aan je klanten? Het heeft een hoge marketingwaarde, het laat keer op keer zien dat de limieten voor EV's nog niet bereikt zijn, en dat ze veruit superieur zijn t.o.v. ICE's (qua koppel/acceleratie dan).

Duidelijk is dat de piekstromen en acceleraties die nu mogelijk zijn met deze zware auto's in feite betekenen dat de zaak danig overgedimensioneerd is. Hier is qua materiaalgebruik en dus prijs van de toekomstige auto's duidelijk nog veel te halen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Keezje and robertvg
Ik heb inderdaad al een paar kennissen gehad die afknappen op het ontbreken van motorgeluid dat ze met de voet kunnen aansturen.
Boys and there toys ;-).
.
ik heb de indruk dat dit argument soms misbruikt wordt, omdat ze er geen kunnen aanschaffen. Het is ook bijna het enige argument dat nog overeind staat en waarover je niet echt kan discuteren, omdat dat een persoonlijke smaak is.;)
 
Ik heb inderdaad al een paar kennissen gehad die afknappen op het ontbreken van motorgeluid dat ze met de voet kunnen aansturen.
Boys and there toys ;-).
.

Tuurlijk is het gaaf als je in een lambo die motor hoort gaan maar als ik in mijn Tesla zit en dat pendaal indruk en vooruit knal dat brengt ook een smile op mijn gezicht voor dagelijks rijden heerlijk.

Nadeel wat ik wel vind is de reclame die tesla maakt per mail, bij de P100D een bereik van 613KM als je dat door reken dan is er een gebruik van 163 wh dat haal ik alleen als ik 80 rij achter een vrachtwagen , windstil en 25 graden buiten. Normaal haal ik iets van 250 wh in de winter dat komt neer op 400KM en in de zomer 500KM niet heel slecht maar zeker niet die 613KM.
 
Nadeel wat ik wel vind is de reclame die tesla maakt per mail, bij de P100D een bereik van 613KM als je dat door reken dan is er een gebruik van 163 wh dat haal ik alleen als ik 80 rij achter een vrachtwagen , windstil en 25 graden buiten. Normaal haal ik iets van 250 wh in de winter dat komt neer op 400KM en in de zomer 500KM niet heel slecht maar zeker niet die 613KM.

Ik blijf bij mijn standpunt. De cijfers die tesla adverteert zijn haalbaar op de weg, en met een productieauto, maar enkel in zeer gunstige omstandigheden.
de cijfers die anderen adverteren in hun benzineverbruik zijn meestal niet haalbaar zonder trucjes toe te passen.
Hoe moeten ze dan wel adverteren? " je kan er zeker 200 km mee rijden en misschien zelfs meer!"
De kans is groot dat jij er dan nu niet mee had gereden;)
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Is toch gewoon een benchmark, net als bij ICE's. Even onrealistisch als bij ICE's, maar het gaat erom dat iedereen dezelfde benchmark gebruikt. Mag maar mijn smaak wel ook realistischer zijn (bereken mét en niet zonder buitenspiegels, bijvoorbeeld? :confused:), maar soit.
 
Tuurlijk is het gaaf als je in een lambo die motor hoort gaan maar als ik in mijn Tesla zit en dat pendaal indruk en vooruit knal dat brengt ook een smile op mijn gezicht voor dagelijks rijden heerlijk.

Nadeel wat ik wel vind is de reclame die tesla maakt per mail, bij de P100D een bereik van 613KM als je dat door reken dan is er een gebruik van 163 wh dat haal ik alleen als ik 80 rij achter een vrachtwagen , windstil en 25 graden buiten. Normaal haal ik iets van 250 wh in de winter dat komt neer op 400KM en in de zomer 500KM niet heel slecht maar zeker niet die 613KM.

Voordat iets gezegd kan worden over de uitslag van een testmethode, moet eerst duidelijk zijn hoe de test in elkaar zit. De NEDC test past vooral snelheden toe tot 50km/u, met korte tijd een snelheid tot 120km/u. Met dat in het achterhoofd moet de uitslag geïnterpreteerd worden. Het is immers ook niet realistisch dat de gemiddelde snelheid boven de 100km/u ligt. Dat haalt volgens mij niemand.

Ik zou vooral naar de EPA uitslagen kijken. Die zijn realistischer dan de NEDC in Europa. EPA * 0,8 is ongeveer bereik in NL. Bovendien geeft de EPA afzonderlijke cijfers voor "city" en "highway". Highway zit rond de 110 km/u als ik mij niet vergis.
 
Voordat iets gezegd kan worden over de uitslag van een testmethode, moet eerst duidelijk zijn hoe de test in elkaar zit. De NEDC test past vooral snelheden toe tot 50km/u, met korte tijd een snelheid tot 120km/u. Met dat in het achterhoofd moet de uitslag geïnterpreteerd worden. Het is immers ook niet realistisch dat de gemiddelde snelheid boven de 100km/u ligt. Dat haalt volgens mij niemand.
Ik heb twee Audi S6 Avant auto's gehad. Daarmee meer dan 100.000 km gereden. De ene was begrensd op 250 km/u, de andere niet, die kon 287 km/u. Totaal irrelevant.
De gemiddelde snelheid kwam over het hele leven van de auto's uit op ... 48 km/u.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Dan had jij net zo goed kunnen gaan ligfietsen Wim;)
In de tijd van Audi reed ik 8000 km met de Audi en 15.000 km met de fiets. Nu is dat om allerlei redenen helaas andersom.
Met de fiets rij ik een kruissnelheid van 45 km/u en het gemiddelde wordt dan 35 km/u. Dat is maar weinig langzamer dan de auto.
Voor ritten tot 10 km is het verschil in reistijd enkele minuten.