Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toevallig hebben ze een van de Tesla app op Android bekende zwaktes benut. Hetzelfde kan (en wordt) bereikt door een keylogger te installeren en geduldig te wachten tot het Tesla token verloopt. Een gehackte smartphone zet letterlijk de deur open naar misbruik van alle geïnstalleerde applicaties.
 

Leuk om de argumenten te horen voor Oost-Europa: "Daar komen lage stroomprijzen, lage vennootschapsbelasting en lage arbeidskosten samen". Volgens mij heeft de beste man nog niet begrepen wat Tesla wil en hoe de gigafactory werkt. Stroom van de zon met eigen panelen en batterijen is gratis. Goedkoper dan gratis? Lijkt me sterk. En lage arbeidskosten kan wel een argument zijn, maar volgens mij is Tesla ook een heel "fair" bedrijf dat meer dan minimum loon betaalt aan zijn werknemers. Ik denk dat wij in Nederland best een goede kans maken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB

Arbeidskosten en stroomtarieven zijn natuurlijk peanuts vergeleken met een subsidie van 1,2 of zelfs 2.5 miljard. Belastingtarieven en subsidies, daar zal het vooral om gaan draaien, vermoed ik zo. Met in een klein hoekje op het schoolbord zaken als locatie en logistiek (grondstoffentoevoer en distributie van eindproduct), arbeidskosten, beschikbaarheid van juist geschoolde werknemers en al dat soort zaken. Maar, full disclosure, ik ben zelf geen ondernemer, dus neem dit alles met een korreltje zout of twee. ;)
 
Zonet in het NL nieuws: het kabinet wil vanaf 2035 alleen nog maar de verkoop van elektrische auto's toestaan.
Commentaar: in de Tweede Kamer vindt men dat niet snel genoeg.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat, maar het kwartje lijkt eindelijk te vallen! :)
Nietszeggend geleuter van een kabinet dat alleen maar belangrijke beslissingen voor zich uitschuift:
- In 2050 van het gas.
- Akkoorden van Parijs kunnen we niet snel ratificeren.
- De uitslag van het Oekraine referendum moeten we nog verwerken.
En de lijst is vast nog veel langer.
 
  • Like
Reactions: FVO
Gisteren was er in de tweede kamer een Algemeen Overleg over Elektrisch Rijden in Nederland.
Niet veel spectaculairs behalve dus het nieuws dat er 1.5 miljoen euro wordt uitgetrokken voor 3000 extra publieke laadpalen in NL.
Geen verdere stimulans voor de particulieren om een EV aan te schaffen - geen subsidie, korting op parkeerkosten, geen toegang tot busbanen en dat soort grappen. Vind ik ook allemaal wel terecht, en vwb een subsidie op het aankoopbedrag hebben we natuurlijk al het voordeel van geen BPM en MRB. Of nog 4 a 5 duizend euro extra veel mensen over de streep trekt kan je je afvragen.

Tussen neus een lippen door.....hoorde ik minstens 1 kamerlid EN minister Kamp toch echt zeggen dat waterstof de toekomst was, je gelooft het niet. En dat we toch ook de infrastructuur daarvoor moesten uitbouwen, want 'in Duitsland is dat al' :eek::eek::eek::eek:

Verder wordt er een bidboek voorbereid voor het geval Tesla inderdaad een fabriek in Europa wil bouwen.
 
Gisteren op radio Noord-Holland was het de stelling van de dag. Stelling was of EV rijders korting zouden moeten krijgen op parkeren. Veel mensen reageerde toch dat die elektrische wagens erg duur zijn in aankoop. Dus als je er kan kopen waarom dan ook korting op parkeertarieven.
 
Achter de feiten aan dreigt te gaan lopen??? Er wordt gesuggereerd dat Model 3 later komt doordat er teveel tijd en geld in de X is gestoken(waar), en dat vervolgens Tesla te laat zal zijn omdat Opel en Renault eerder met nieuwe modellen gaan komen...hahahaha.
 
Inderdaad, hoever loop je nu al achter de feiten aan wanneer je als ANWB geen Tesla's wilt verzekeren? Op die manier komen ze vanzelf dichter bij de oorsprong van hun organisatie. Wielrijders, fietsers dus.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: FVO