You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Silicon valley startup vs oud Duits geld? Het is het resultaat dat geldt!Porsche Betriebsratschef Uwe Hück kritisiert Elon Musk: „Kein anständiger Kaufmann würde ein Unternehmen wie Tesla aufbauen.
De herrieschopper van Porsche noemt het verdienmodel van Tesla onhoudbaar en 'immoreel'
Hij zegt dat het bedrijfsmodel van musk niet houdbaar is, maar als de Duitsers het hadden toegepast dan zou het wel succesvol zijn omdat zij wel eigen geld hebben.
Dus zegt hij dat het wel een winstgevend verdienmodel is en heeft hij enkel moeite met het financieringsverhaal.
Beetje sneue man inderdaad...
Die tweet over the beast heeft samen met de Chinese melding van ICEs af te willen voor een mooie koerssprong gezorgd die ondertussen weer helemaal weg is.Met de 'Beast' legt Tesla nieuwe bon onder autobranche...
en er blijven volgens analist Richard Windsor van de twintigtal grote autoproducenten er uiteindelijk vijf tot zes over. Spannende tijden...
Met de ‘beast’ legt Tesla nieuwe bom onder autobranche
Had ook in het tesla aandelen draadje gekund, wat dit met de koers gaat doen.
Ik voel een OTA-tje aankomen...Toch maar geen sleutel in je broekzak doen
Kapot: Tesla Model X opent zelfstandig deur, vrachtwagen rukt 'm eraf
Het artikel bevat een update.Toch maar geen sleutel in je broekzak doen
Kapot: Tesla Model X opent zelfstandig deur, vrachtwagen rukt 'm eraf
Dat kan Tesla wel zeggen zolang ze geen toegang verlenen aan de logbestanden.Het artikel bevat een update.
Naar verluid heeft de eigenaar zelf meerdere keren op de key fob gedrukt.
Tsja...toch lastig dat Tesla alles logt, terwijl je een poging tot viral onderneemt.
Update gelezen?Dat kan Tesla wel zeggen zolang ze geen toegang verlenen aan de logbestanden.
En dan is de Semi nog niet voorgesteld...
Blijft ook interessant dat zo'n man een hele pagina krijgt om zijn mening te uiten zonder noemenswaardige kritische vragen of punten. Dat elektrisch rijden alleen het verplaatsen van uitstoot is (om er maar eentje uit te pakken) zouden de meeste journalisten toch als 'alternative fact' moeten kennen. Weet ook wel dat het zo werkt, maar verbaas me er toch elke keer weer een beetje over.
Tja de man bekijkt het heden, de huidige situatie en vermijdt de toekomst. DAF bouwt in de toekomst ook gewoon elektrische trucks (hoop ik), sterker nog ze zijn er al mee bezig. Dit verhaaltje lijkt me puur bedoeld om huidige en toekomstige kopers van dieseltrucks niet het gevoel te geven dat ze moeten wachten op een elektrische variant...
Ik zou me een systeem kunnen voorstellen waarbij accupakketten zijdelings uit de truck schuiven naar een rek waar dan automatisch het laden start. De chauffeur kan dit zelf doen. Vers geladen accu erin en rijden maar. Grote vrachtauto's rijden gemiddeld 600 tot maximaal 800 km per dag. Chauffeurs moeten verplicht elke 4,5 uur een half uur rust nemen, mooi moment om de accu te verwisselen. De gemiddelde snelheid van een vrachtauto is 70 km/u, de kruissnelheid 83 km/u. Neem 4,5 uur x 70 km/u en je hebt de benodigde afstand die een elektrische vrachtauto zou moeten kunnen rijden. Dat komt dan uit op 315 km.Tja de man bekijkt het heden, de huidige situatie en vermijdt de toekomst. DAF bouwt in de toekomst ook gewoon elektrische trucks (hoop ik), sterker nog ze zijn er al mee bezig. Dit verhaaltje lijkt me puur bedoeld om huidige en toekomstige kopers van dieseltrucks niet het gevoel te geven dat ze moeten wachten op een elektrische variant...
Verder wordt nergens ingegaan op de accu swap als snellaadoptie. Je hebt tenslotte bij een truck alle tooling om zware dingen makkelijk te laden/lossen bij je, waarom zou je die niet inzetten om snel een accu te vervangen en weer door te rijden.
Als je swappen zou willen voorkomen moet er vermoedelijk rond 600 kWu extra aan accupakketten mee. Dat weegt een extra 3600 kg.Een accuswap systeem lijkt me toch onwaarschijnlijk.
Zeer dure installaties en bijkomende logistieke problemen: opslag van volgeladen accupakketten, het moeten reserveren van volle accu's etc.
Hoeveel extra kWh zou je kwijt kunnen in de opleggers die ze voor het vervoer van standaard containers gebruiken ?
Hoewel ik daar ook nog niet alle voor- en nadelen van overzie van gebruik in de praktijk.