Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
dat zou best wel eens kunnen, Ik geloof niet dat Tesla als automerk zal overleven. andere merken lopen sterk in. Niet dat ik tegen Tesla ben , ik heb ook 1000 euro gestort (vooropig hou ik die nog) Maakt toch niet uit of ze nu bij Tesla staat of op de bank. Aan het tempo weermee Tesla zijn cash verdampt denk ik dat mijn 1000 euro binnenkort ook zal verdampt zijn

De beurrs trend is voor het Tesla aandeel is omgeslagen van houden naar verkopen. Dus ik vrees het ergste wanneer grote investeerderd zich gaan terugtrekken. Musk voelde dat ws al aan dat dit eraan zit te komen en heeft ondertussen al andere projecten om zich op te focussen, zoadat hij toch 'bezig' kan blijven

Ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken. Recent Q3 gaf een record omzet te zien en een record winst. Maar ook een record+ aan investeringen in wat ze belangrijk vinden, de toekomst. Investeerders kunnen hun aandelen verkopen maar doen dat niet. Shorters doen hun best maar voorlopig zijn zij het die veel geld verliezen.

En voorlopig staat men nog in de rij om aandelen te kopen zodra deze weer worden aangeboden. Als je wilt kun je die 1000 terugkrijgen, schuift er iemand anders weer een plaatsje op en is volgend jaar extra blij.
 
  • Like
Reactions: HWS and simonsmidt
...andere merken lopen sterk in....

De eerste Model S in intussen 5.5 jaar geleden geleverd.
Snel nadien stond er al eentje bij een "grote" duitse fabrikant voor reverse engineering.
En waar staan ze nu ? Voorlopig nog steeds bij powerpoint.
Van al die TeslaKillers is er tot vandaag géén enkele op de baan. Nul.
 
Aan het tempo weermee Tesla zijn cash verdampt denk ik dat mijn 1000 euro binnenkort ook zal verdampt zijn
verdampen is "in het niets opgaan", Investeren in fabrieken en productie lijnen, uitbouwen van een wereldwijd netwerk van superchargers, ontwikkelen van nieuwe producten, zou ik niet echt verdampen durven noemen. Als je hiermee allemaal bezig bent, lijkt me het logisch dat het moeilijk is om nog winst over te houden. De andere grote merken steken de winst nog steeds in hun zakken en investeren tot op heden enkel op papier en met hun tong.

als je de ingesteldheid hebt, zoals ik ze kan lezen, haal dan snel uw 1000€ terug weg bij tesla. Je bent er duidelijk niet echt klaar voor.;)
 
ik heb hier net mijn eindafrekening gehad en ik kwam aan een all in prijs van 28 cent / kWh btw in....

Vrees dat dit realistischer is dan die "2 eurocent"

Maar, desondanks dat is je rijkost nog steeds stukken goedkoper dan op benzine. :)

Als je S 220 Wh/km verbruikt kom je op 0,22 x 100km x 0.28 ----> € 6,16 / 100 km

Een "vergelijkbare" benzine auto ( Panamera bv ) heeft algauw een benzineverbruik van 10L/100km à 1,50 €/L ---> € 15 / 100 km

Dus stellen dat elektrisch maar 1/3 kost lukt net niet meer, maar blijft toch ruim minder dan de helft kosten van een benzine auto... .
 
  • Like
Reactions: Carl
Vrees dat dit realistischer is dan die "2 eurocent"

Maar, desondanks dat is je rijkost nog steeds stukken goedkoper dan op benzine. :)

Als je S 220 Wh/km verbruikt kom je op 0,22 x 100km x 0.28 ----> € 6,16 / 100 km

Een "vergelijkbare" benzine auto ( Panamera bv ) heeft algauw een benzineverbruik van 10L/100km à 1,50 €/L ---> € 15 / 100 km

Dus stellen dat elektrisch maar 1/3 kost lukt net niet meer, maar blijft toch ruim minder dan de helft kosten van een benzine auto... .

De huidige S'en verbruiken gemiddeld heel wat minder dan 220 Wh/km. Mijn 90D heeft vanaf ontvangst in juni rond 185 Wh/km gedraaid (inclusief Autobahnritten) en de paar koude dagen was het inderdaad meer maar vandaag weer een (regio) rit gemaakt met 168 Wh/km. Laden thuis met 32 panelen scheelt ook en by shoppen in de stad aan de DeC in parkeergarage (ben daar altijd de enige). Ook veel lange ritten en dan de Supercharger. Als ik nu gemiddeld kijk zal ik onder de 10 ct/kWh blijven en rijd ik tegen de zes km op die 10 cent. Voor 100 km dus rond €.1.70 en rond dan naar boven af op €.2,00. Toch heel wat gunstiger dan die Panamera.
 
  • Like
Reactions: S-19910
  • Informative
Reactions: HWS
En nog maar een ‘goede’ reactie op het veelvuldig geciteerde ANWB onderzoek:

100 duurzame daden - de Tesla-check - De Goede Gids
Annemarie de Raadt said:
De grote vraag is nu natuurlijk wie gelijk heeft: de pessimistische ANWB of de optimistische Koos? Wie het weet mag het zeggen? Een leasemaatschappij, denk ik dan direct: hoeveel kost het om een elektrische- dan wel een benzineauto te leasen van ongeveer dezelfde aanschafwaarde? Zij hebben als het goed is tot achter de komma berekend wat een auto in de praktijk kost. Ik check een aantal maatschappijen op de Volkswagen Golf omdat dit model in beide varianten verkrijgbaar is.
En tot mijn vreugde kan ik tot de conclusie komen dat kiene Koos wint. De elektrische auto is zelfs goedkoper per maand en het scheelt ook nog 18% bijtelling. Het enige dat je als bestuurder nog hoeft te betalen zijn de brandstofkosten: per kilometer 6 cent voor elektriciteit en 10,5 cent voor benzine…
 
  • Like
Reactions: Carl and Phil V