Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist in NOS-journaal een item over elektrisch rijden.
En dan sluiten ze af met: "alleen jammer dat je met een elektrische auto niet op vakantie kunt". :mad::mad::mad:
Doe ze de groeten vanuit Getares, zuidelijke tip van Europa.;)
Screenshot_20171204-074810.png


Screenshot_20171204-074455.png
 
Zojuist in NOS-journaal een item over elektrisch rijden.
En dan sluiten ze af met: "alleen jammer dat je met een elektrische auto niet op vakantie kunt". :mad::mad::mad:
Met stip is dit de meest gehoorde reactie als ik heb uitgelegd dat ik in de zomer 400 en in de winter 350km ver kom. Dan leg ik de sucs uit en daarna is het stil, ongeloof in de blik en dan gaan we het over voetbal hebben.
 
Met stip is dit de meest gehoorde reactie als ik heb uitgelegd dat ik in de zomer 400 en in de winter 350km ver kom. Dan leg ik de sucs uit en daarna is het stil, ongeloof in de blik en dan gaan we het over voetbal hebben.
Zeker. Maar dat is vooralsnog een exclusief voordeel van Tesla. Ik weet niet of ik met een i3, Zoë of Ioniq afgelopen zomer naar Zwitserland was gereden. Over een paar jaar zal dat anders zijn.
Hoe dan ook... die afsluiter van NOS had op zijn minst wat genuanceerder gekund, ja.
 
  • Like
Reactions: Jkr85
Met stip is dit de meest gehoorde reactie als ik heb uitgelegd dat ik in de zomer 400 en in de winter 350km ver kom. Dan leg ik de sucs uit en daarna is het stil, ongeloof in de blik en dan gaan we het over voetbal hebben.
Ik gebruik dan het trukje dat ik van @Xfrank heb geleerd.
We stappen in de auto, en ik vraag : waar wil je naar toe op vakantie. Als ze dan al niets meer zeggen; zeg ik : Oslo.
En geef dat in de nav in. Groooote ogen.
Als klapper dan uiteraard de 'brandstof 'kost.. 0€.
 
De exacte onderbouwing ontbreek op de anwb site, maar men heeft ervoor gekozen een fictieve EV "samen te stellen" door het gemiddelde te nemen van alle leverbare BEVs onder de € 50.000. Met uiteraard diverse aannames. Eigenlijk geldt voor de "brandstofkosten" hetzelfde als de Wheel-to-well CO2 uitstoot....een BEV is uniek omdat je zelf invloed hebt hierop. Sterker nog...reduceren van CO2 uitstoot door eigen opwek, heeft ook een positief effect op de brandstofkosten...positive feedback loop.

Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit bij de door mij gekochte ICE auto's ook maar iets gedaan heb met de afschrijving. Wanneer de vervanging eraan kwam, dan keek ik hoeveel ik van de spaarrekening kon halen, gecombineerd met de te verwachte inruil. Tijdens het gebruik, reken ik alleen met brandstofkosten, onderhoud en reparaties. Eigenlijk net zoals ik "reken" aan TV's, bankstellen, etc. Ben nu eenmaal geen fineut :)
 
  • Like
Reactions: dvroegop and FVO
Op die manier koopt de gemiddelde Nederlander een nieuwe auto volgens mij. Bijna geen sterveling weet wat hun eigen auto precies kost, per km bijvoorbeeld. Mijn Tesla Model S met 360.000km op de teller reed per km (alles meegerekend) een stuk goedkoper dan een bejaarde Citroën Saxo 1.4 op LPG, zo ongeveer de goedkoopst rijdende ICE met ongeveer 9 cent per km all-in bij 50k km per jaar.
 
  • Like
Reactions: CL600 and S-19910
Zojuist in NOS-journaal een item over elektrisch rijden.
En dan sluiten ze af met: "alleen jammer dat je met een elektrische auto niet op vakantie kunt". :mad::mad::mad:

Tsja.. in welke bubbel zitten deze mensen?? Wie vertelt ze deze onzin?
Ben net terug van een weekendje Devon - 1.652 km gereden - met dat boodschappenwagentje van @peterdewaard van de Volkskrant.

het 8 uur item is gelukkig een stuk beter - nu is er alleen nog maar "angst voor het aantal snellaadstations naar het buitenland" . Zal de invloed van Vincent Evers wel geweest zijn - die kwam er nu ook in voor. Zat verder nog wel wat nonsens in - met name die interviewtjes die ze doen zijn BS...Maar dat zijn we wel gewend van de NOS - ongeacht het onderwerp.

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat dat hele "onderzoek" van de ANWB niet meer is geweest dan de vragen die ze via twitter etc eerder dit jaar hebben rondgestuurd. Daar hadden vele van ons al - terecht - kritiek op.
 
Last edited:
maar men heeft ervoor gekozen een fictieve EV "samen te stellen" door het gemiddelde te nemen van alle leverbare BEVs onder de € 50.000. Met uiteraard diverse aannames.

tja, daar zitten dan wellicht ook veel auto's tussen met relatief kleine (huur)accu's als onze Zoe (22 kWh). Met eind 2013 aanschafprijzen vanaf € 22.500 en nu tweedehands op Marktplaats vanaf circa €8.500 vraagprijs. Zowel de accuhuur van € 95 per maand (bij 15.000km) als de inmiddels achterhaalde range helpen die inruilwaarde niet echt...
 
Motor Trend test uitgebreid drie EV's:

"Taking all these factors into consideration, our finishing order in this first-ever comparison test of affordable long-range electric vehicles: Tesla Model 3 first, then the Chevrolet Bolt and Nissan Leaf. True, this is a $60,500 Model 3—but some say magic is priceless. Hey, Tesla fans, are your hands still up?"
 
dat zou best wel eens kunnen, Ik geloof niet dat Tesla als automerk zal overleven. andere merken lopen sterk in. Niet dat ik tegen Tesla ben , ik heb ook 1000 euro gestort (vooropig hou ik die nog) Maakt toch niet uit of ze nu bij Tesla staat of op de bank. Aan het tempo weermee Tesla zijn cash verdampt denk ik dat mijn 1000 euro binnenkort ook zal verdampt zijn

De beurrstrend voor het Tesla aandeel is omgeslagen van houden naar verkopen. Dus ik vrees het ergste wanneer grote investeerders zich gaan terugtrekken. Musk voelde dat ws al aan dat dit eraan zit te komen en heeft ondertussen al andere projecten om zich op te focussen, zoadat hij toch 'bezig' kan blijven.