Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla (T) is de officiële SI-eenheid van magnetische fluxdichtheid.
Zoals te verwachten is dit een grote eenheid : de grootste magneet gemaakt heeft iets van een 100 Tesla. Dit in een MRI zowat 1 Tesla.

Iedere moderne smartphone heeft wel ergens een appje waarmee je de sensoren kan uitlezen; dan kan je zien dat het aardse magneetveld ongeveer 89 microTesla is. Allez, volgens mijn smartphone hier thuis gemeten toch ;-)

Lijkt me wat hoog. Hier meet ik bijna 50 uT. Moet je voor de gein je telefoon tegen een computermonitor of tv houden. Meer dan 200 (met rode waarschuwing :eek:)
 
20180529_164647.png
Lijkt me wat hoog. Hier meet ik bijna 50 uT. Moet je voor de gein je telefoon tegen een computermonitor of tv houden. Meer dan 200 (met rode waarschuwing :eek:)
is idd 48 hier.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Wat zo mooi is aan deze analyse is dat het de enorme angst laat zien die er bij de gevestigde orde is voor Tesla en de EV in het algemeen. Tesla staat voor meer dan een autofabrikant alleen, het toont een heel nieuwe ontwikkeling in de richting van een wereld zonder gebruik van fossiele brandstoffen. En dat maakt heel veel mensen in heel hoge posities heel erg nerveus.

Macht beschermt status quo. Dat is al zo oud als de wereld. Van koningen, keizers en adel van weleer tot de grootverdienende top van het bedrijfsleven van nu, er zijn altijd mensen geweest die de wereld naar hun hand willen zetten om hun macht te beschermen. Oude wijn in nieuwe kannen. Gelukkig gaan we nog altijd in de goede richting en zolang we de rijken en machtigen niet de absolute macht geven en niet vertrouwen, zal dat ook zo doorgaan.

Alleen daarom al steun ik Tesla van harte.
 
Why adaptive cruise control is inadequate for autonomous vehicles:
HD Maps Might Help Teslas Stop Running into Fire Trucks
(fyi, voor zover ik weet heeft Tesla in December al HD maps geupload voor Californie en een coast-2-coast route).
Als dat zo is zou hij helemaal moeten zien dat dat object daar niet hoort te staan.

Ik begrijp dat je niet wil dat hij remt of uitwijkt voor een lantaarnpaal maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk dat als iets op een rijbaan staat (zeker met HD kaarten moet hij dat kunnen vaststellen) waar de sensoren duidelijk niet doorheen kunnen kijken waarom hij niet zou remmen of uitwijken..
 
Lijkt me wat hoog. Hier meet ik bijna 50 uT. Moet je voor de gein je telefoon tegen een computermonitor of tv houden. Meer dan 200 (met rode waarschuwing :eek:)
Als ik hem ter hoogte van het accupakket van de Tesla houd gaat ‘ie een stuk over de 200 uT. Direct naast het oor waar de batterij van mijn draadloze koptelefoon in zit trouwens ook. Een paar cm maakt in beide gevallen een enorm verschil.
 
Last edited:
Hier in de Sprinter geeft mijn app ruim 2000 uT aan. Wow, zou dat correct zijn? Buiten op het perron ruim 200 uT.

Als ik hem ter hoogte van het accupakket van de Tesla houd gaat ‘ie ook flink in het rood. Naast het oor waar de batterij van mijn draadloze koptelefoon in zit trouwens ook. Een paar cm maakt in beide gevallen een enorm verschil.

Dat lijkt me erg hoog, maar zou kunnen. De straling neemt enorm snel af naarmate de afstand toeneemt. Kwadratisch volgens mij.