You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ik me niet vergis was de doelstelling in Nederland 100.000 elektrische auto's in 2020. Nu wordt algemeen verwacht dat we dat niet gaan halen. Het lijkt me dan ook dat die 100.000 'groene' auto's in Vlaanderen (dus niet de Walen?) een zeer ambitieuze, om niet te zeggen onrealistische doelstelling is - hoewel ik van harte hoop dat het wel gaat lukken. Maar indien de beloofde uitbreiding van laadplekken wordt gerealiseerd is dat sowieso goed nieuws natuurlijk, ook voor de Noorderburen.Eindelijk schiet men wakker Vlaamse regering mikt op 100.000 groene wagens in 2020 | Metro
Als ik me niet vergis was de doelstelling in Nederland 100.000 elektrische auto's in 2020. Nu wordt algemeen verwacht dat we dat niet gaan halen. Het lijkt me dan ook dat die 100.000 'groene' auto's in Vlaanderen (dus niet de Walen?) een zeer ambitieuze, om niet te zeggen onrealistische doelstelling is - hoewel ik van harte hoop dat het wel gaat lukken. Maar indien de beloofde uitbreiding van laadplekken wordt gerealiseerd is dat sowieso goed nieuws natuurlijk, ook voor de Noorderburen.
De doelstelling van Nederland is/was prima te behalen. Niet alleen in aantallen auto's maar ook percentage duurzaam opgewekte energie. Is een kwestie van de juiste incentive geven. Maar dit kabinet kent het verschil niet tussen besparen en stimuleren.
Waar het gaat om een afname van het aantal nieuwe PHEV's ben ik daar niet rouwig om. Nu binnenkort full EV met range betaalbaar(der) wordt moeten we toch geen auto's met dubbele aandrijflijn waarbij elektrisch niet meer betekent dan enkele tientallen kilometers meer willen.
Er is wel verschil tussen de PHEV's.
Bijvoorbeeld de Volt/Ampera of i3-rex hebben een elektrische range die genoeg is voor dagelijks gebruik en gebruiken de verbrandingsmotor als hulpmotor/generator om de batterij op te laden, waarbij dat nog altijd efficiënter is dan de verbrandingsmotor direct als aandrijving te gebruiken.
Daar heb je gelijk in maar heel ergens vind ik dat ook deze auto's (ook die met een range van 100 km) een negatief beeld oproepen van de EV door de bevestiging van de minimale range. Daar kun je niets aan doen, je kunt geen time-out instellen totdat auto's met een range van >300 km er zijn alleen maar hopen dat dat snel gebeurt zodat men een "echte" EV kan kopen. (je weet, wij hebben naast de MS ook een Leaf en die functioneert best binnen het kader van lokaal gebruik, maar dat is niet voldoende voor het aanslaan (toch een oud woord erbij) van de EV in de massa)
Doelstelling in Nederland is 200.000 EV en/of PHEV.
Met de huidige groei lijkt dat moeilijk haalbaar, maar met goedkopere long range EV's die komende jaren gaan komen, zou dat zomaar wel kunnen lukken.
We zijn in ieder geval op de goede weg:
Automobielmanagement.nl - 'Geen 200 duizend maar 155 duizend ev's in 2020' - Auto Politiek
Cijfers Elektrisch Rijden NL t/m augustus 2015 | Steinbuch
Maar Rick,Precies mijn punt. Door wijziging in incentive (i.p.v. 0% -> 7% en volgend jaar 15% bijtelling) saboteren ze hun eigen doelstelling. Zou je de verkooptrend van 2013 doortrekken naar 2020, dan werd de doelstelling wel behaald.
Mijn punt was dat de doelstelling van 100.000 groene auto's wel degelijk een haalbaar/realistisch doel is als reactie op NielsH.
Maar Rick,
Het punt is dat die hybrides geen groene auto zijn in de praktijk.
+1, een echte PHEV rijder is, mits hij regelmatig z'n accu oplaadde al gevoed met het idee dat hij daarmee het milieu spaarde.
Hij moest z'n aankoop rechtvaardigen omdat deze rijders deels terecht werden beschreven als subsidie "over mijn rug" rijders.
Zij zien de waarde van de overstap naar de FEV wel in!
En goed voor ons omdat daarom de vraag naar de gebruikte MS op peil houdt.
Ik zie ook bij steeds meer bedrijven laadpalen verschijnen dus qua geweten en milieu, wat gisteren niet leefde leeft morgen wel!
Nu Audi en Porsche ook met full EV's komen is het waarschijnlijk bye bye Toyota waterstof.
Interessant zal het nog zeker worden mbt laadstandaarden, gaat het CHADEMO worden, Type 2 of kan Tesla andere constructeurs warm maken om hun Super Charger technologie te gebruiken. Doet een beetje denken aan BetaMax , Video2000 en VHS gevecht of recenter Mini Disc, DCC ....