Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
wat mij telkens bijblijft :

ruim twee jaar geleden, toen we over Tesla spraken, werden we overal weggehoond.

en nu, in no time, is Tesla dé standaard geworden.
eender welke autofabrikant toetst zijn plannen nu aan Tesla.
Audi, AstonMartin, Porsche, BMW, Mercedes, Volkswagen..... allemaal worden het Tesla-killers. Over xxx jaren.
 
wat mij telkens bijblijft :

ruim twee jaar geleden, toen we over Tesla spraken, werden we overal weggehoond.

en nu, in no time, is Tesla dé standaard geworden.
eender welke autofabrikant toetst zijn plannen nu aan Tesla.
Audi, AstonMartin, Porsche, BMW, Mercedes, Volkswagen..... allemaal worden het Tesla-killers. Over xxx jaren.

Ik veronderstel dat het Teslakillers kunnen worden - van de classic MS... Maar tegen dat al die merken met hun wagen op de markt zijn - staat Tesla weer een heel groot deel verder.
Ik zie die merken trouwens niet een eigen SuC netwerk uitbouwen - of een service gaan bieden gelijkaardig aan die wij bij Tesla ervaren... Laat staan een wagen die cst verder evolueert en nieuwigheden krijgt over the air zonder betalen.....

Ze hebben wel het voordeel dat Tesla al hun patenten heeft opengezet voor eenieder...
 
Ik hoop echt dat al die Tesla Killers er komen, dat is precies wat Elon voor ogen heeft gehad. Hoe eerder hoe beter. Echter hoop ik dat er snel een deal wordt gesloten met Tesla voor het SuC netwerk en dat niet iedereen zelf het wiel gaat uitvinden. Voor drukte ben ik niet bang het zal juist enorm bijdragen aan een verdere uitbreiding en verdichting van het netwerk.
 
Nemen ze het echt serieus? Er wordt van alles geroepen maar een concreet en compleet concept zoals Tesla hebben ze niet, geen van allen hebben ze ook maar enige ervaring met accu's of elektromotoren produceren. Die halen ze voor t gemak bij Bosch. Hoe serieus ben je dan als autobouwer als je zelf niet meer voor de aandrijflijn zorgt?
 
Bosch heeft natuurlijk veel ervaring, met accus voor boormachines. :crying:

en met accu's voor electrische fietsen - waarvan de batterij inderdaad in no-time kaput is...

Daarom verwacht ik dat Duitsland wel een Gigafactory 2 zal krijgen waar dan wordt "samengewerkt" met Duitse specialisten etc...

Heel langzaam zie je dat ze aan het bijdraaien zijn. Elke nieuwe Tesla op de weg betekent weer een stukje bewustwording bij de consument en deze zal het uiteindelijk worst zijn wie de batterij of drivetrain maakt. Als hij maar goed is, en liefst ook uitwisselbaar want dat drukt de prijs nog meer. En als er ergens ook Tesla bij staat in de rijtje dan werkt dat vertrouwenwekkend.
Daarnaast zal de komende jaren Tesla zich ook veel meer gaan profileren (naast de auto's) als leverancier van batterijsystemen (Powerwall en Powerpack) en het steeds maar groter wordende net van Superchargers. Dat is van belang gezien de huidige afkeer bij fabrikanten (hoewel dat wellicht achter de schermen wel meevalt) voor alles wat Tesla heet.

Het wachten is nu op het moment waarop de autofabrikanten "omdenken" van wat ze zelf graag willen (op trots en soms zelfs hoogmoed gebaseerd) naar waar ze de consument het meest blij mee maken.

Die zal best een BMW 7 willen hebben waar een batterij en drivetrain onder zit op niveau van Tesla 2019 (als de auto's gaan komen).
 
Nemen ze het echt serieus? Er wordt van alles geroepen maar een concreet en compleet concept zoals Tesla hebben ze niet, geen van allen hebben ze ook maar enige ervaring met accu's of elektromotoren produceren. Die halen ze voor t gemak bij Bosch. Hoe serieus ben je dan als autobouwer als je zelf niet meer voor de aandrijflijn zorgt?

Automaatbakken van n hoop grote Duitse merkenkomen al jaren van ZF, Bosch levert akelig veel ander spul onder de motorkap. Kan me eigenlijk goed voorstellen dat aandrijflijn en accutechnologie straks bij een of enkele leveranciers komen en niet ieder merk zelf het wiel gaat uitvinden.

Kan me trouwens ook prima voorstellen dat Tesla zo'n leverancier gaat worden naast z'n eigen lijn auto's.

Edit; zie dat Hans hierboven langs dezelfde denklijn zit.
 
Bosch is inderdaad een van de grootste in diverse auto onderdelen voor heel veel merken.
Van Japanse auto's tot Amerikaanse auto's en alles wat daar tussen zit. ( geografische gezien :tongue: )

Ik sluit mij aan bij ERvee dat er ook een mogelijkheid bestaat dat Tesla diverse onderdelen gaat leveren aan andere merken.
Net als nu eigenlijk ook al gebeurt met de Mercedes B- EV.
Dit zal Bosch ook kunnen doen met een accu voor EVs, als er bij hun vraag naar komt.
 
Musk heeft verteld dat de klasse boven de Ludicrous wordt gereserveerd voor de nieuwe Roadster.
De Porsche gaat in 3.2 naar de honderd, net als zo'n beetje de snelste MS, de roadster is lichter dus ik verwacht dat deze echt sneller zal zijn
 
Musk heeft verteld dat de klasse boven de Ludicrous wordt gereserveerd voor de nieuwe Roadster.
De Porsche gaat in 3.2 naar de honderd, net als zo'n beetje de snelste MS, de roadster is lichter dus ik verwacht dat deze echt sneller zal zijn

Daarentegen zijn de Porsche specificaties meestal met een voorzichtige hand op papier gezet en is de praktijk vaak net wat positiever, kan leuk worden..

Ik ben in ieder geval heel blij dat er een ander merk naast Tesla zo aan t jagen is om een high end EV in de markt te zetten.