Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het moet niet gekker worden. Je gaat nog in een anti-Tesla complot geloven op deze manier.

Explosieven bij geradicaliseerde taxichauffeur Parijs
-

telegraaf.nl/t/26243616

Er staat wel bij: "Een taxi in Parijs. Ter illustratie". Wel typisch dat men dan juist die Tesla kiest. Alles went zullen we maar zeggen.
 
Het moet niet gekker worden. Je gaat nog in een anti-Tesla complot geloven op deze manier.

Explosieven bij geradicaliseerde taxichauffeur Parijs
telegraaf.nl/t/26243616

Een Tesla Taxi is natuurlijk behoorlijk radicaal! Met ruim twee ton is een Tesla een aardig wapen. Het is alleen lastig om op EXACT het juiste moment je li-ion batterij tot ontploffing te brengen!

Verder een typisch gevalletje van Google: "Parijs Taxi" en dan pak je een stockfoto: A picture shows an electric Tesla S taxi of the Taxis Bleus company in Paris on November 12, 2014 Pictures | Getty Images
Mag niks kosten, is niks waard.
 
Gisteren in de FD,
De Duitse regering schrijft wetgeving voor AP rijden, er staat bij dat het een wens is van VW en BMW en Daimler.

"Anders raakt men achterop"

Realiseert men dan niet dat het eigenlijk al te laat is?

Het FD meldt vervolgens dat het invoeren van AP niet zonder slag of stoot gaat en refereert vervolgens naar het ongeluk in California.
Men gaat er wederom aan voorbij dat de betreffende MS volgens de logs ten tijde van het ongeluk niet op AutoPilot stond.

Heb hen een mailtje gestuurd.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik ben benieuwd wat Elon deze dagen gaat losmaken met zijn Masterplan 2. Ik denk dat dat best wel voor een stormpje gaat zorgen. Zeker als hij weer wat concreter wordt over een aantal lopende zaken zoals laadinfra (komt er een derde laag bij, DC laden als vorm tussen SuC en DeC? Zou kunnen want AC laden schroeft men terug. 22Kw is niet meer te krijgen en alleen een uitbreiding naar 17 Kw is er nog.) Planning Gigafactory en Model 3 onthullingsmoment? uiteraard Tesla Energy met mogelijk een aantal projecten voor 2016/2017, Autopilot (updates versie 1 en aankondiging versie 2 en weer datum zelfrijden en link met Share optie op Model 3) en natuurlijk Software 8.0.
 
Last edited:
Mijn vermoeden is dat het een veel meer lange termijn visie is, net zoals zijn vorige plan. Ik vermoed iets waarmee het overnemen van solarcity wordt gerechtvaardigd en wat gericht is opde toekomst van de energievoorziening.

Ook dat maar hij kan het toch niet laten om er wat zaken tussendoor te noemen. Toen het eerste Masterplan gemaakt werd, 10 jaar geleden, was er nog eigenlijk niets. Nu is wonderwel een groot deel concreet of in ieder geval zichtbaar.

Voor de langere termijn ligt er nog het plan met 700 satellieten voor Internet voor iedereen op de plank. Benieuwd of daar al iets meer van bekend wordt. Als straks Falcon 9 echt kan gaan pendelen is dat te doen.

Misschien ook wat nieuws over samenwerking met andere bedrijven die nu nog wanhopig proberen te concurreren maar ineens het licht kunnen gaan zien. Grote energiebedrijven die interesse krijgen in opslag bij windmolen en zonneparken, of het pakket, al dan niet met autolader, ook aan willen gaan bieden etc.

Wellicht plannen voor aanleg hyperloopnetwerk. Dat past ook perfect in energy/transport filosofie.
 
Last edited:
Hans heeft zeker niets te zoen, zullen jullie wel denken. Klopt niet helaam maar het is wel leuk om zo in de laatste uren (neem ik aan of in ieder geval, hoop ik) voor Masterplan 2 wat te speculeren en te kijken wat er dan van terug is te vinden.

Bij Elon is van het begin af aan de focus geweest op terugdringen van CO2 uitstoot, o.a. door duurzaam (elektrisch) transport en verschuiving naar energie, om een einde te maken aan het gebruik van fossiele brandstoffen.

Als we een stap verder denken bij CO2 uitstoot dan zijn er meer grote bijdragers. Zo is de vleesindustrie wat CO2 gebruik berucht. Een week of wat gelden heb ik een post gedeeld van een bedrijf dat pretendeert om hamburgers te maken, vegetarisch, die zowel wat structuur betreft als smaak, beter zijn dan de echte van vlees. Ze noemden het ook de Tesla burger en stellen dat men niet direct aan vlees vast wil zitten maar dat een alternatief gewoon beter moet zijn wil men mensen over de streep trekken. Waar hebben we dat verhaal meer gehoord.

Wie weet gaan we daar ook iets zien. Dan is na de autoindustrie de vleesindustrie de volgende die "disrupted" kan worden.

Gek idee? Wellicht maar als je kolonisatie van Mars als serieuze doelstelling hebt (met overigens best goede argumenten en in de weg daar naartoe ontwikkel je vanzelf technieken die ook hier van pas komen) hoef je hier niet eens zo heel gek van op te kijken :)
 
Ik hoor ook regelmatig als argument dat de kolencentrale die mijn Tesla uiteindelijk van stroom voorziet vervuilend is en dat de batterijen giftige stoffen bevatten die gedolven worden in mensonterende omstandigheden en waarmee de kas van een dictatoriaal regime wordt gespekt...


..... en dan natuurlijk door kinderen want dan hoeven de tunnels niet zo hoog te zijn, terwijl de moeders bovengronds continu zitten te fietsen om met de dynamo's de lichtjes in de schachten aan te houden.....
 
Ik hoor ook regelmatig als argument dat de kolencentrale die mijn Tesla uiteindelijk van stroom voorziet vervuilend is en dat de batterijen giftige stoffen bevatten die gedolven worden in mensonterende omstandigheden en waarmee de kas van een dictatoriaal regime wordt gespekt...

Alsof de olie uit landen als Iran, Irak, Saoedi-Arabie, Libie of weet ik veel waar vandaan geen op z'n minst twijfelachtige regimes heeft...
 
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN