ga je nooit naar de kapper?
Bij mijn kapper liggen enkel roddelblaadjes en kom ik vaak te laat. (ik moet eerlijk blijven want haar echtgenoot leest hier mee op het forum...)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ga je nooit naar de kapper?
Vraag me trouwens af wat de relevantie van dit soort "record"pogingen is. Dezelfde afstand kost je aan normale snelheden 12-13u (incl. superchargen). Is het opportuun om in de media te komen omdat je 25 uur onafgebroken aan 40 km/u hebt zitten rondkarren?
Uhm ik denk dat er menig taxichauffeur is in deze wereld (denk aan Aziatische steden) die niet boven de 40km/h komt op een normale werkdag...Vraag me trouwens af wat de relevantie van dit soort "record"pogingen is. Dezelfde afstand kost je aan normale snelheden 12-13u (incl. superchargen). Is het opportuun om in de media te komen omdat je 25 uur onafgebroken aan 40 km/u hebt zitten rondkarren?
Bedenk me nu net: wat is de relevantie om een auto te produceren met +1000PK (Veyron, Chiron,...)? Of wat is de relevantie om te tonen hoeveel wasknijpers je op je gezicht krijgt?Vraag me trouwens af wat de relevantie van dit soort "record"pogingen is. Dezelfde afstand kost je aan normale snelheden 12-13u (incl. superchargen). Is het opportuun om in de media te komen omdat je 25 uur onafgebroken aan 40 km/u hebt zitten rondkarren?
Niet iedereen over dezelfde kam scheren, he FrederikAch ja, we doen wel eens vaker dingen die niet relevant zijn zeker?
Je hebt zo van die mensen die de emmer voor het minste spatje modder bovenhalen heNiet iedereen over dezelfde kam scheren, he Frederik
Je hebt zo van die mensen die de emmer voor het minste spatje modder bovenhalen he
Bedenk me nu net: wat is de relevantie om een auto te produceren met +1000PK (Veyron, Chiron,...)? Of wat is de relevantie om te tonen hoeveel wasknijpers je op je gezicht krijgt?
Met deze stunt komt het nieuws tot bij Jan modaal en wordt er bij de bakker en slager of familiekring over gesproken. Dat is wat een beetje relevant is aan deze stunt.
Je hebt zo van die mensen die de emmer voor het minste spatje modder bovenhalen he
Even los van de politiek en de inhoud van het artikel (dat ik niet ga lezen), en alleen de vraag van de kop beantwoordend:Vandaag weer een "Journalist" aan het woord bij KanaalZ...
"Blijft Tesla even populair als subsidies wegvallen?" 10/08/17
Op de website van die doorbraak.be zie ik verdacht veel verwijzingen naar de NV-A... En dus rechtse rakkers die hun mening over EV's komen spuien? Ik hoop dat ik verkeerd ben.
Netbeheerders zijn op zoek naar manieren om hun activiteiten te verantwoorden. EV is voor netbeheerders interessant, mits daarvoor het net verzwaard moet worden.Soms vraag je je af waarom er een persbericht aan vuil gemaakt wordt.
Explosieve groei noemt men dat, 23 Tesla Model 3's per jaar erbij in Rotterdam tot 2021. En dan ophef maken over "Smart Charging". Laten we zeggen dat ze alle 23 tegelijk met 11 kW laden, dus 250 kW extra vermogen nodig. Dat zal het net toch wel aankunnen?
Explosieve groei elektrische auto's in de Randstad verwacht
3x32A voor laadpalen is vrijgesteld van het hoge netwerktarief, vandaar dat dit nu massaal wordt gekozen.Netbeheerders zijn op zoek naar manieren om hun activiteiten te verantwoorden. EV is voor netbeheerders interessant, mits daarvoor het net verzwaard moet worden.
Wat ik het meest bizarre vind is dat er overal 3 fase 32A laders worden geplaatst. Men zou m.i. publiek laden en de groei van EV's niet incidenteel moeten bekijken (een laadpuntje hier, eentje daar etc). maar per wijk / blok etc.
Wat is er nodig als een hele wijk (bijv. 500 auto's die op publieke parkeerplaatsen staan) over 10 jaar over gaat op elektrisch rijden? Simpelweg rijdt een auto in Nederland gemiddeld 38 km per dag. Natuurlijk zijn er een aantal mensen die wat meer rijden. Als je nu 2 verschillende type laadpunten realiseert, waarbij ook een ander prijsbenadering wordt gehanteerd, dan heb je m.i. in een woonwijk het volgende nodig:
- 500 laadpunten waarop maximaal 1 fase 10 / 16A geladen kan worden, oftewel bijna iedere parkeerplaats een soort stopcontact. Mensen kunnen daar hun auto parkeren (en onbeperkt laten staan) betalen per kWh, en laden is daar het goedkoopste. Op dit moment werken we nog allemaal met pasjes, wat eigenlijk de grootste onzin is en bijdraagt aan dure laders, plug en charge zoals bij tesla werkt dan prima. Afrekening kan via de identificatie van de auto. Wetende dat een auto gemiddeld 12 uur per dag op de parkeerplaats thuis staat, kan je in 12 uur, met 10A al snel 26 kWh laden, oftewel ruim 140 km. Als dat niet genoeg is, moet je gewoon tijdens werktijd op kantoor of elders bijladen (ook aan een dergelijk traaf laadpunt).
- 25 laadpunten 3 fase 16A, Betalen per kWh, en tijdseenheid dat je het laadpunt bezet houdt.
De extra belasting van het net zal zo wel mee vallen.
Alleen het belastingtarief op de geleverde kWhs was (tijdelijk) aangepast toch ?3x32A voor laadpalen is vrijgesteld van het hoge netwerktarief, vandaar dat dit nu massaal wordt gekozen.
Ah ja je hebt gelijk, dat was het. Wishful thinking van me denk ik...Alleen het belastingtarief op de geleverde kWhs was (tijdelijk) aangepast toch ?
De kosten vd aansluiting (vastrecht) was dacht ik niets aan veranderd.
Ik had jouw post niet eerder gezien. Mijn brief is een week later wel geplaatst. Helaas moest ik inkorten van 550 naar 200 woorden dus er bleef weinig over... Hageman heeft via de redactie een briefje aan mij gestuurd, maar ik ben daar mede door FTM nog niet aan toe gekomen. Ik zie wel dat zijn kennis niet verder reikt dan de energiefeiten.nl-brij. Als daar wordt gezegd dat voorstanders van elektrisch rijden denken dat alle extra groene stroom alleen voor EV's wordt gebruikt, dan herhaalt Hageman dat domweg...
Inmiddels heb ik tijd kunnen maken om de heer Gerard Hageman te antwoorden. Te lang om hier te plakken. Wel een opmerkelijke ontwikkeling; Hageman baseerde zijn stuk in NRC vrijwel volledig op teksten van www.energiefeiten.nl. Een website van Jan van Staveren. Kijk en oordeel zelf. Hageman schreef in zijn brief, vorige maand: "Het document maakt een zeer degelijke en volledige indruk. Ik heb daarom weinigGaat iets fout met mijn post. Was bedoeld ter illustratie van de comment van Hageman dat we de lezers van NRC maar niet moeten lastigvallen met de data achter het verhaal...