Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
In Elsevier stond een artikel over Fastned met natuurlijk de nodige verwijzingen naar Tesla. Ook komt onze grote vriend Ad van Wijk aan het woord met zijn debiele voorspelling dat waterstof het gaat worden. Ik begrijp niet dat deze charlatan nog steeds een podium krijgt. Net als overigens die TUe prof Philip de Goey met zijn gewauwel over super efficiënte dieselmotoren (zie NRC van eergisteren)
Hier Woensdag op de gerespecteerde Radio1 ook. Een zekere prof. Sebastian Verhelst van de UGent: "Schone dieselmotoren zijn echt wel op komst binnen enkele jaren..." Tja, wat wil je als je verbrandingsmotoren als specialisatie hebt...

Gelukkig boodt de interviewster voldoende weerwerk door meermaals te vragen/stellen of elektrische aandrijving niet veel toekomstgerichter is.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Hier Woensdag op de gerespecteerde Radio1 ook. Een zekere prof. Sebastian Verhelst van de UGent: "Schone dieselmotoren zijn echt wel op komst binnen enkele jaren..." Tja, wat wil je als je verbrandingsmotoren als specialisatie hebt...

Gelukkig boodt de interviewster voldoende weerwerk door meermaals te vragen/stellen of elektrische aandrijving niet veel toekomstgerichter is.
Ach, Sebastian....
Volg via deze link eens zijn antwoorden op dieselgate. Vooral zijn opiniestuk op DeRedactie is wraakroepend.

En weet je wat het ergste is : die pipos geven les; die leiden onze komende generatie op !
 
Veel succes, dat wordt een moeilijke speurtocht.

Als ze de test met 110km/u gedaan hadden was het resultaat al heel anders geweest.
Flauw ook om het alleen over range te hebben. Alsof dat het enige verschil is tussen beide wagens. :confused: Noem de post dan 'Bolt grotere range dan Tesla?'

Waarom vinden veel mensen het toch zo moeilijk om enthousiast te zijn over een vernieuwende nieuwkomer? Het doet me denken aan mijn jeugd, waar mijn IBM PC oom altijd tekeer ging tegen mijn Macintosh SE oom. Bij die laatste oom vond ik 'computeren' veel gaver dan bij die eerste. Zelf Hypercards maken enzo. :D
 
Was deze al langs gekomen?
Een poging van Autoweek om het vermogen van de X90D te meten.
Hilarisch vind ik dat de rollenbankspecialist een smeulende elektromotor denkt te ruiken, terwijl zijn spanband aanloopt :D. De rollenbankspecialist die overigens met olie besmeurde kleding draagt, hetgeen zijn ICE-expertise (en EV-onkunde?) kan bevestigen.

Tesla Model X 90D - Op de Rollenbank | Rollenbank - AutoWeek.nl
 
  • Like
Reactions: FrankNL
....
Waarom vinden veel mensen het toch zo moeilijk om enthousiast te zijn over een vernieuwende nieuwkomer....:D

Als zo'n nieuwkomer heel goed en daardoor bedreigend is, dan wordt alles uit de kast gehaald om maar te proberen aan te tonen dat die nieuwkomer niet goed is.

Maar uiteindelijk toont dat juist de kracht van de nieuwkomer.
 
In de laatste Autogids, nr 985 van 2 augustus, staat een vergelijkende test tussen de Porsche Panamera 4 E-Hybrid en de Tesla Model S 100D.
Autogids kent scores toe aan veiligheid, techniek, rijgedrag, binnenruimte en budget. Dat geeft dan een totaalscore. Resultaat: beide krijgen dezelfde eindscore. Er zijn echter wel verschillen in de 5 rubrieken.

De Tesla is, gezien de standaard features, het verbruik en de taksen, wat goedkoper. Echter het rijgedrag van de Porsche is beter en niet onbelangrijk bij een auto van +100K, de afwerking van de Porsche is veel beter. Tesla moet echt toch nog werk maken van beter zitcomfort en wat mij dan betreft echt lederen stoelen, geen plastieken namaak.

Om het hele artikel te lezen zal je wel de Autogids moeten kopen. Ik ga hier niet het hele artikel copieren.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
In de laatste Autogids, nr 985 van 2 augustus, staat een vergelijkende test tussen de Porsche Panamera 4 E-Hybrid en de Tesla Model S 100D.
Autogids kent scores toe aan veiligheid, techniek, rijgedrag, binnenruimte en budget. Dat geeft dan een totaalscore. Resultaat: beide krijgen dezelfde eindscore. Er zijn echter wel verschillen in de 5 rubrieken.

De Tesla is, gezien de standaard features, het verbruik en de taksen, wat goedkoper. Echter het rijgedrag van de Porsche is beter en niet onbelangrijk bij een auto van +100K, de afwerking van de Porsche is veel beter. Tesla moet echt toch nog werk maken van beter zitcomfort en wat mij dan betreft echt lederen stoelen, geen plastieken namaak.

Om het hele artikel te lezen zal je wel de Autogids moeten kopen. Ik ga hier niet het hele artikel copieren.

Dat is best wel knap van Porsche, bijna net zo goed als een Tesla.
 
Bijna zo goed? Ze eindigen beide gelijk !!
Ik werk niet bij de Autogids maar ik lees het magazine al 30 jaar. Het is een vaste waarde en de tests zijn neutraal.

Lees de test zelf en dan stel je vast dat er geen onwaarheden in staan ivm Tesla. Men geeft de pluspunten maar wijst ook correct op de negatieve punten waar ik hun in volg. En ik rij zelf al 2.5 jaar met een Tesla. Er staan geen dommigheden in het artikel.

De Porsche is duidelijk beter op afwerkingskwaliteit en wegligging. Dat kwaliteitsverschil kan je als grootste Teslafan niet ontkennen. Kruip maar eens in een Panamera.

Ik zelf zou nog altijd de Tesla kopen gewoon omdat het een 100% elektrische auto is. Waar binnenkort zullen er concurrenten zijn en tegen dan moet Tesla de puntjes op I zetten.
 
Vandaag in Trouw in de bijlage 'Verdieping' een opmerkelijke kop boven een vreemd verhaal: 'Wolfsburg duwt Volkswagen naar elektrisch'.
Enkele citaten:
<over de diesel-affaire>
"We moeten deze affaire netjes oplossen en tegelijkertijd naar de toekomst kijken", zegt Andreas Lassota, hoofd product en marketing e- mobiliteit van alle VW-automerken.
<over EV's>
VW wil niet de eerste zijn met het uitrollen van elektrisch rijden, want dat brengt ook financiële risico's met zich mee. Lassota wijst erop dat Volkswagen al lang op kleine schaal bezig is met elektromotoren zoals in de e-Golf en de e-Up.
<over Wolfsburg>
... in 2025 moet vijftig procent van alle auto's in de stad elektrisch of hybride zijn.
<over toekomstige EV's>
De elektrische auto moet ook een zelfsturend voertuig worden. "Zo'n auto moet meer kunnen dan op schone energie rijden, het moet een beleving zijn met entertainment of een slaapkamer terwijl hij op de automatische piloot rijdt. Een rijdend kantoor waarin je werkt en chat met collega's. Het moet comfortabel zijn.

Het geeft werkelijk goed weer hoe goed ze bij VW vooruit denken :rolleyes: en hoe de schrijver van het stuk in Trouw vooral niet aan Tesla denkt :p
 
  • Funny
Reactions: FVO
  • Like
Reactions: Frank C and HansBe