Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
  • Informative
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and HWS
of je nu 260 of 1500 auto's geproduceerd hebt, het is allebei peanuts tot het moment dat de produktie echt op stoom komt of zou moeten komen.

De stagnatie (ok, 4,5% groei) in de S/X omzet lijkt me zorgelijker. Er komt maar weinig additionele vraag uit de markt en met finance incentives moeten de nieuwe en trade-up klanten over de streep getrokken worden.
 
  • Like
Reactions: FVO
of je nu 260 of 1500 auto's geproduceerd hebt, het is allebei peanuts tot het moment dat de produktie echt op stoom komt of zou moeten komen.

De stagnatie (ok, 4,5% groei) in de S/X omzet lijkt me zorgelijker. Er komt maar weinig additionele vraag uit de markt en met finance incentives moeten de nieuwe en trade-up klanten over de streep getrokken worden.
Laat ons eerlijk zijn, de X is niet moeders mooiste en valt bij weinigen die het zich kunnen veroorloven in de smaak.
De S heeft nood aan een nieuw model na de facelift, is al veel te lang op de markt in zijn huidige vorm.
Komt er nog bij dat de overheden de financiële voordelen terugschroeven waardoor de zelfstandigen, de grootste afnemers, afhaken.
Model 3 kan veel goed maken maar hangt van veel factoren af.
 
Laat ons eerlijk zijn, de X is niet moeders mooiste en valt bij weinigen die het zich kunnen veroorloven in de smaak.
Getuige de vele blije overstappers uit een model S in een model X hier op het forum...? ;) Binnen zijn categorie (SUV/CUV) doet de model X het helemaal prima. Ga je hem vergelijken met een model S, ja ok dan geef ik je gelijk dat ie zeker niet zo mooi is als een S, maar appels/peren...
De S heeft nood aan een nieuw model na de facelift, is al veel te lang op de markt in zijn huidige vorm.
Ik ben blij dat er niet elk jaar een nieuw model uitkomt. De nieuwe neus is wat, een jaar op de markt? Facelifts en design wijzigingen om fouten te herstellen of zaken te verbeteren (zoals de nose cone), prima, maar wijzigingen puur om de verandering zelf (met als gevolg dat het model er meestal niet mooier op wordt) vind ik zo passé.
Komt er nog bij dat de overheden de financiële voordelen terugschroeven waardoor de zelfstandigen, de grootste afnemers, afhaken.
Dat geldt misschien voor België, maar in Nederland kun je dit jaar en komend jaar nog rekenen op 4% bijtelling, en dit jaar op de MIA (volgend jaar wellicht ook). Tel daar nog bij dat de desinvesteringsbijtelling voor (PH)EV's die in 2013 (en einde komend jaar auto's in 2014) besteld zijn dadelijk 0 zijn en je bent als in Nederland belastingplichtige zelfstandige een dief van je eigen portemonnee als je geen EV koopt dit en/of komend jaar.
Model 3 kan veel goed maken maar hangt van veel factoren af.
Ik denk dat het echt wel goed komt. Ze lopen behoorlijk voor op de originele planning (voordat de voorinschrijving zo'n succes was), en beter dat ze nu weinig auto's maken en eerst de kinderziektes oplossen dan dat ze tienduizenden auto's voor allerlei zaken onder garantie moeten repareren.
De concurrentie is op het ogenblik nou niet wat je noemt moordend, de voorinschrijvers zullen ook niet massaal afhaken als Tesla er een paar maandjes langer over doet om de productie op stoom te brengen... Zolang als de cashflow er is...
 
Kom ik na een paar dagen terug op het forum en dan zie ik dit:
Dus ik Google even de naam "Alex Roepers" en ik wist genoeg.
Wéér zo'n man die tegen die 60 aan loopt en iets wil roepen over elektrische auto's die niet gaan werken, Tesla is een hype, e.d.
Toch jammer deze vorm van leeftijdsdiscriminatie door weer zo een veertiger die het allemaal wel weet ...:rolleyes: Natuurlijk voel ik me als bijna 70-er gediscrimineerd, want tja vrouwlief (ook 2e helft 60) rijdt in een Zoe en zelf wacht ik op een model 3. Beste widodh (en alle anderen die menen dat ouderen geen inzicht meer hebben) doe dit niet meer. Kraak die meneer Roepers af op zijn gebrek aan visie etc. maar laat leeftijd, geslacht en kleur er buiten. Zal ik het ook niet meer doen :)
 
Kom ik na een paar dagen terug op het forum en dan zie ik dit:
Toch jammer deze vorm van leeftijdsdiscriminatie door weer zo een veertiger die het allemaal wel weet ...:rolleyes: Natuurlijk voel ik me als bijna 70-er gediscrimineerd, want tja vrouwlief (ook 2e helft 60) rijdt in een Zoe en zelf wacht ik op een model 3. Beste widodh (en alle anderen die menen dat ouderen geen inzicht meer hebben) doe dit niet meer. Kraak die meneer Roepers af op zijn gebrek aan visie etc. maar laat leeftijd, geslacht en kleur er buiten. Zal ik het ook niet meer doen :)
Haha, ik snap je en zo is het niet bedoeld.

Waar ik op doel is het veelal oude CEO's zijn die 50+ zijn en allemaal uit de fossiele tijdperken denken en zulke onzin uit kramen.

Ik merk in mijn gesprekken dat het veelal oudere mensen zijn die maar Anti-EV dingen blijven uitkramen terwijl de jongere generatie juist veelal positief is.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and FVO
Kom ik na een paar dagen terug op het forum en dan zie ik dit:
Toch jammer deze vorm van leeftijdsdiscriminatie door weer zo een veertiger die het allemaal wel weet ...:rolleyes: Natuurlijk voel ik me als bijna 70-er gediscrimineerd, want tja vrouwlief (ook 2e helft 60) rijdt in een Zoe en zelf wacht ik op een model 3. Beste widodh (en alle anderen die menen dat ouderen geen inzicht meer hebben) doe dit niet meer. Kraak die meneer Roepers af op zijn gebrek aan visie etc. maar laat leeftijd, geslacht en kleur er buiten. Zal ik het ook niet meer doen :)
Ik ben al 70 jaar Nervus. En ze gedogen mij hier best al een tijdje. Maak je geen zorgen, je haalt me toch niet meer in en zolang ze mij niet van dit forum verbannen zal dat met jou ook wel goed gaan ;)
 
Haha, ik snap je en zo is het niet bedoeld.

Waar ik op doel is het veelal oude CEO's zijn die 50+ zijn en allemaal uit de fossiele tijdperken denken en zulke onzin uit kramen.

Ik merk in mijn gesprekken dat het veelal oudere mensen zijn die maar Anti-EV dingen blijven uitkramen terwijl de jongere generatie juist veelal positief is.

Je maakt het er zo niet beter op -;) Ik ben over een week na 60 en voel me hier echt ook niet door aangesproken... het gaat niet om leeftijd, maar het hebben van een open mind-set.. en ik ken helaas genoeg mensen die jonger zijn dan ik die niks moeten hebben van "rijden met een accu"... altijd voorzichtig zijn met generaliseren, zeker als het op basis is van sec eigen ervaring . "veelal oude CEO's"... "50+." - hoezo, ben je dan oud?? "veelal oudere mensen".. tsjonge, je mag blij zijn als je straks nog net zo in het leven staat als veel 50-plussers op dit forum... Zo - moest het even kwijt -;)
 
Je maakt het er zo niet beter op -;) Ik ben over een week na 60 en voel me hier echt ook niet door aangesproken... het gaat niet om leeftijd, maar het hebben van een open mind-set.. en ik ken helaas genoeg mensen die jonger zijn dan ik die niks moeten hebben van "rijden met een accu"... altijd voorzichtig zijn met generaliseren, zeker als het op basis is van sec eigen ervaring . "veelal oude CEO's"... "50+." - hoezo, ben je dan oud?? "veelal oudere mensen".. tsjonge, je mag blij zijn als je straks nog net zo in het leven staat als veel 50-plussers op dit forum... Zo - moest het even kwijt -;)
Neem het wido niet kwalijk, hij komt net kijken, moet nog veel leren :D;)