Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
opgelet tenenkrullend ...

Tesla Model S 100D: de onvermijdelijke Tesla - VROOM.be

"
120% aftrekbaar

De Tesla Model S is 100% elektrisch en dus fiscaal voor 120% aftrekbaar. In de praktijk betekent dit dat je € 136.470 van de totaalfactuur van € 113.950 voor een Tesla Model S 100D fiscaal kunt inbrengen. Voor die prijs krijg je trouwens een relatief complete standaarduitrusting. Het afwerkingsniveau en de kwaliteit van de gebruikte materialen halen echter niet het niveau van de Duitse concurrenten binnen dat budget.

"

dus je kan 20% aftrekken van de 136k ... ik dacht het niet. ze gaan ook voorbij aan het feit dat er een facelift is geweest .....

bagger artikel
 
opgelet tenenkrullend ...

Tesla Model S 100D: de onvermijdelijke Tesla - VROOM.be

"
120% aftrekbaar

De Tesla Model S is 100% elektrisch en dus fiscaal voor 120% aftrekbaar. In de praktijk betekent dit dat je € 136.470 van de totaalfactuur van € 113.950 voor een Tesla Model S 100D fiscaal kunt inbrengen. Voor die prijs krijg je trouwens een relatief complete standaarduitrusting. Het afwerkingsniveau en de kwaliteit van de gebruikte materialen halen echter niet het niveau van de Duitse concurrenten binnen dat budget.

"

dus je kan 20% aftrekken van de 136k ... ik dacht het niet. ze gaan ook voorbij aan het feit dat er een facelift is geweest .....

bagger artikel

Die 120% aftrekbaarheid is een beetje "living on borrowed time" vermits de extra 20% (bovenop je 100% afschrijving) ooit wel zal belast worden nl. bij vereffening (je moet die boeken op een onbeschikbare reserve in plaats van ze af te trekken), maar (i) die "ooit" kan over 125 jaar zijn natuurlijk, en (ii) die "ooit" kan ook "nooit" worden als er over 125 jaar een fiscaal verlies is. Dus je hebt gelijk, het is niet helemaal 120% "aftrekbaar" (eerder 100% aftrekbaar en 20% uitstel ad infinitum) maar het blijft toch wel een serieus voordeel, denk ik (caveat: ben geen fiscalist).
 
  • Informative
Reactions: NicoV
Het zijn dan vooral de duurdere wagens die op de busbanen rijden en mensen dus irriteren?

Wat voor een totale zever is me dat.

Ik heb me altijd grote vragen gesteld bij al die voordelen van elektrische wagens in Noorwegen zoals gebruik van de busbanen, gratis parking etc.

Als één op de 5 wagens reeds elektrisch is dan kan je die voordelen gewoonweg niet meer volhouden. Dus schrap dan het voordeel ipv een taks te gaan heffen daar los je het probleem van die busbanen toch niet mee op?

Artikel in de Financial Times
 
Volgens Gocar.be zou Tesla ook afnemer zijn van het Japanse Kobe Steel.
Kobe Steel heeft nu bekend dat het slechtere kwaliteit levert dan dat het volgens de papieren zou zijn.

Citaat uit gocar.be:

13-10-17 | Gert Verhoeven


De derde grootste Japanse metaalleverancier, Kobe Steel, heeft zopas bekend dat het gegevens van de kwaliteitscontroles heeft vervalst. Het was de bedoeling om aluminium- en koper producten te laten voldoen aan de specificaties uit het lastenboek van de klanten.

Bij die klanten zien we tal van autoconstructeurs waaronder Mazda, Toyota, Subaru, Renault, PSA, Daimler, General Motors, Tesla, Hyundai en zelfs Rolls-Royce.

De fraude betreft 19.300 ton plaatstaal, producten van geëxtrudeerd aluminium, 19.400 stukken gegoten en geperst aluminium en 2.200 ton koper producten. De beurskoers van het bedrijf is flink onderuit gegaan en de financiële gevolgen zijn mogelijk niet te overzien wanneer de goederen moeten worden vervangen of wanneer terugroepacties moeten worden georganiseerd.
 
De derde grootste Japanse metaalleverancier, Kobe Steel, heeft zopas bekend dat het gegevens van de kwaliteitscontroles heeft vervalst. Het was de bedoeling om aluminium- en koper producten te laten voldoen aan de specificaties uit het lastenboek van de klanten.

Bij die klanten zien we tal van autoconstructeurs waaronder Mazda, Toyota, Subaru, Renault, PSA, Daimler, General Motors, Tesla, Hyundai en zelfs Rolls-Royce.

De spannendste afnemer staat er nog niet bij in bovenstaand rijtje: Boeing.
Daar zijn ze nu koortsachtig bezig om boven water te krijgen hoe groot de problemen zijn.:eek::eek::eek:
 
  • Informative
Reactions: robertvg and FVO
Ik vraag mij af wat je moet doen om als deskundige te worden beschouwd.

Recent nog een deskundige aan het woord die het nut van spitsstroken in vraag stelde.
Que ???
Nog niet in de spits van Antwerpen Oost naar Ranst gereden ?
Het effect is zichtbaar over de ganse Antwerpse ring, zelfs tot op de E19 en de A13.
Maar ja, het zal niet in zijn plaatje passen.

Nog eentje : het aanpassen van de ring rond Brussel en het plan om doorgaand verkeer van lokaal verkeer te scheiden.
Niet alle "ecperts" zijn overtuigd en dus wordt er eerst "bestudeerd".
Ga dan toch eens over de grens kijken !