Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Ik begreep vandaag dat er een wettelijk kader moet zijn voor het moment waarop een auto zonder bestuurder de weg op mag. In de praktijk zal dat nog wel een tijdje duren. De ontwikkeling zal in stapjes gaan waarbij ergens volgend jaar (bij Tesla) men steeds minder hoeft te doen maar wel als bestuurder aanwezig moet zijn. Het aantal functies en wegen waarop de auto het zelf zal doen zal snel toenemen en zolang er een alerte bestuurder (om de zoveel tijd "Hold steering wheel) heb je geen problemen met regelgeving.

Dat leerproces gaat er wel toe leiden dat op een gegeven moment de bestuurder op bepaalde trajecten iets anders mag gaan doen, beginnend op de snelweg zoals nu met AP en stap voor stap verder tot op de eigen oprit. Dan komt rijden zonder bestuurder in beeld.

Er is verwarring omdat er ook systemen komen van "geleid" rijden, d.w.z. op afgebakende trajecten (corridors). Dat is echter geen zelfrijden!
 
Artikel in volkskrant van vandaag, ik heb de beste man al uitgenodigd voor een ritje.

652B9B42-974A-4F93-98EA-6103E9A04D2A.jpeg
 
Het ergste vind ik om te concluderen, dat in artikelen over onderwerpen waar je verstand van hebt altijd zo vreselijk veel onwaarheden staan. Ik ga er maar vanuit dat onderwerpen waar ik geen verstand van heb ook zoveel onwaarheden bevatten.

en elke keer denk ik dan ook weer: wordt alles waar ik geen verstand van heb ( en dat is veel) ook zo slecht weergegeven? Waarom denken die uitgevers dat de oplages bijven dalen? Heb hem uitgenodigd om met ons boodschappenwagentje een kop koffie in Hamburg te gaan drinken, onder voorwaarde van een eerlijk artikel achteraf. We'll see..
 
en elke keer denk ik dan ook weer: wordt alles waar ik geen verstand van heb ( en dat is veel) ook zo slecht weergegeven? Waarom denken die uitgevers dat de oplages bijven dalen? Heb hem uitgenodigd om met ons boodschappenwagentje een kop koffie in Hamburg te gaan drinken, onder voorwaarde van een eerlijk artikel achteraf. We'll see..
Ah, nu begrijp ik de drijfveren achter zo'n artikel: hoe zorg ik er als arme journalist voor dat ik een keer in zo'n dikke Tesla mag toeren? :D
 
Ook ik heb een reactie gestuurd naar Peter de Waard. Het punt dat hij maakt over een te optimistische schatting van te rijden kilometers op een accu is deels wel terecht, maar om dan vervolgens op onjuiste aannames Tesla af te serveren als boodschappenauto is tamelijk onzorgvuldige journalistiek.
 
Ook ik heb een reactie gestuurd naar Peter de Waard. Het punt dat hij maakt over een te optimistische schatting van te rijden kilometers op een accu is deels wel terecht, maar om dan vervolgens op onjuiste aannames Tesla af te serveren als boodschappenauto is tamelijk onzorgvuldige journalistiek.
Journalistiek? Dit is geen journalistiek... EV fabrikanten er aan de haren bijslepen omdat ze gewoon volgens dezelfde (brakke) regels als alle andere fabrikanten actieradius moeten publiceren, vervolgens sjoemelen insinueren en daarna de plank compleet misslaan met werkelijke actieradius. Dat is geen journalistiek, dat is pulp die ik in de kappersblaadjes verwacht, en niet in de Volkskrant.