You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet of het zo goed gaat werken eigenlijk, ik begreep altijd dat iedere kilo besparing 1000 euro oplevert en zelfs dat het 500 liter kerosine kost om 1000 liter kerosine extra mee te nemen. Een accu weegt aardig wat en ook vermoed ik dat regenerating niet zo heel goed werkt in de lucht vergeleken met op het land. Desondanks ben ik blij om te horen dat ze hun best gaan doen om het zo schoon mogelijk te krijgen. Sterker nog, ik denk dat ze moeiteloos de grasvelden rondom de landingsbanen vol met zonnepanelen kunnen gooien, hebben ze meteen wat minder last van vogels in de buurt (vinden vliegtuigmotoren niet zo fijn).Mooi, een hybride Airbus! Na de start, op veilige hoogte elektrisch vliegen, dan zijn er al heel wat (geluids- en vervuilings)problemen de wereld uit. Op kruishoogte dan een combi van straalmotoren en elektrisch om het geheel zo zuinig mogelijk te maken en de extra elektrische motor verdient zichzelf terug. Tijdens de landing zit meteen de hele accu vol. De is nog een regeneratie.
Inderdaad, dat extra gewicht is een nadeel. Aan de andere kant, zal een maatschappij door stiller te starten en landen op momenten kunnen vliegen die nu verboden zijn.Ik weet niet of het zo goed gaat werken eigenlijk, ik begreep altijd dat iedere kilo besparing 1000 euro oplevert en zelfs dat het 500 liter kerosine kost om 1000 liter kerosine extra mee te nemen. Een accu weegt aardig wat en ook vermoed ik dat regenerating niet zo heel goed werkt in de lucht vergeleken met op het land. Desondanks ben ik blij om te horen dat ze hun best gaan doen om het zo schoon mogelijk te krijgen. Sterker nog, ik denk dat ze moeiteloos de grasvelden rondom de landingsbanen vol met zonnepanelen kunnen gooien, hebben ze meteen wat minder last van vogels in de buurt (vinden vliegtuigmotoren niet zo fijn).
Dat is dus nog een dingetje, ik betwijfel of het stiller is, een helikopter is toch ook niet stiller dan een vliegtuig? Zelfs een windmolen maakt geluid. Aan de andere kant, ze zijn al in staat om een modelvliegtuigje met zonnepanelen een dag in de lucht te houdenInderdaad, dat extra gewicht is een nadeel. Aan de andere kant, zal een maatschappij door stiller te starten en landen op momenten kunnen vliegen die nu verboden zijn.
Ik had deze in mijn hoofd:Ik zou de solarimpulse toch geen modelvliegertje noemen.
En die heeft rond de wereld gevlogen.
Oke, in een aantal etappes en vrij lange tijdsspanne; maar als je boven de oceaan hangt; of de bergen, heb je geen keuze...
Dit artikel stond in de Volkskrant.
Maar eventjes analoog gedeeld.
View attachment 263510
Was bijna in de pen geklommen, maar heb toch besloten daar geen energie in te steken.
Bedroevend.
Zie posts #5288 en verder.
Kwam inderdaad al eerder vandaag ter sprake.Dit artikel stond in de Volkskrant.
Maar eventjes analoog gedeeld.
View attachment 263510
Was bijna in de pen geklommen, maar heb toch besloten daar geen energie in te steken.
Bedroevend.
Renault belooft geen 400km bereik.
Waar het om gaat is of leverancier in hun promotie en bij de verkoop eerlijk zijn over het werkelijke gebruik. Daar had de Waard naar moeten kijken en moeten gebruiken voor zijn conclusies.
Als hij een poging deed om gebruik te maken van hyperbole dan heeft hij jammerlijk gefaald. Op geen enkele wijze kwam uit zijn verhaal naar voren dat die boodschappenwagen vergelijking grappig bedoeld was. Het is gewoon slechte journalistiek.Kwam inderdaad al eerder vandaag ter sprake.
Ik klom wel in de pen en kreeg net een heel net mailtje van hem terug. Zie een of twee pagina’s terug voor mijn eerste gevoel, maar ben nu bereid hem niet meer van een andere agenda te verdenken. Zijn punt: zolang fabrikanten van EV’s veel beloven en in de praktijk teleurstellen wordt de omslag naar elektrisch rijden (waar hij erg achter zegt te staan) bemoeilijkt. Dus beloof niet meer dan je waar kunt maken.
Ik ben het niet helemaal met hem eens, vind dat hij dit punt in zijn column niet goed maakt, vind Tesla juist het slechtste voorbeeld onder EV producenten (die doen het mi juist reletief goed op dit punt) en ik vind ook nog steeds dat juist dit soort columns met dergelijke koppen bijdragem aan het vertragen van de omslag naar elektrisch rijden (zie mijn eerdere posts). Kortom, voer voor een leuke mailwisseling. Maar ben dus wel geneigd uit te gaan van zijn positieve intentie
Weet eigenlijk niet precies wat hij wilde. Hij begint met een onderzoek naar alles behalve een Tesla, komt dan met een ‘van horen zeggen’ verhaal over het bereik van Tesla en maakt dat tot kop.Als hij een poging deed om gebruik te maken van hyperbole dan heeft hij jammerlijk gefaald. Op geen enkele wijze kwam uit zijn verhaal naar voren dat die boodschappenwagen vergelijking grappig bedoeld was. Het is gewoon slechte journalistiek.
Laat me raden zijn reply begon metWeet eigenlijk niet precies wat hij wilde. Hij begint met een onderzoek naar alles behalve een Tesla, komt dan met een ‘van horen zeggen’ verhaal over het bereik van Tesla en maakt dat tot kop.
Hij zou zich erop kunnen beroepen dat het een column is waarvoor andere (journalistieke) principes gelden misschien. Ik snap het niet in elk geval. Heb hem uit nieuwsgierigheid wel gevraagd naar de bron(nen) van het verhaal over bereik van de Tesla. Ik doe als lezer van een column graag aan hoor en wederhoor )
Benieuwd of hij de bron heeft.... (nu was zijn reactie in de richting: blij dat jij andere ervaringen hebt met Tesla. Dus...sommige mensen zijn tevreden, anderen niet. Tja, dan zal de waarheid weL ergens in het midden liggen / ik weet dan ook niet wat te geloven. En zo wordt iets wat feitelijk aan te tonen en uit te rekenen is ineens ‘ook een mening’)
Dit artikel stond in de Volkskrant.
Maar eventjes analoog gedeeld.
View attachment 263510
Was bijna in de pen geklommen, maar heb toch besloten daar geen energie in te steken.
Bedroevend.
Jij mag niet meer radenLaat me raden zijn reply begon met
Beste Eelko,
Dank voor je reactie. Ik ben groot voorstander van elektrisch rijden. Weg met de benzine.