Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Hélemaal correct !

Het ziet er zelfs naar uit dat je met de i-Pace gaat sukkelen... .

Wordt hoogtijd dat al die killers de baan op kunnen en net als met een Tesla zorgeloos naar het buitenland kunnen

ach dat valt wel mee, tijdens het laden kan je klaarblijkelijk niet eens in de auto blijven zitten... met doorgaans max 50kW lader begin je er dus niet eens aan. Tweede auto, om de kids naar de hockey te brengen... zelfde als al die grote SUV's...
 
Eigenlijk klopt het wel met alle andere merken, ik heb verschillende I3's op de sukkel gezien aan de SuCs.
Tesla is gewoon buiten categorie. je heb elektrisch rijden, maar er is ook Tesla rijden.

Misschien moeten we zelf stoppen met te zeggen dat we elektrisch rijden, Neen meneer, we rijden niet elektrisch, we rijden Tesla;)
Nee hoor. Tesla is elektrisch rijden zoals het moet en ook nu al kan. Dat moeten de lezers weten. En ook dat het steeds betaalbaarder wordt.
 
Nee hoor. Tesla is elektrisch rijden zoals het moet en ook nu al kan. Dat moeten de lezers weten. En ook dat het steeds betaalbaarder wordt.

Klopt, we kunnen enkel toevoegen dat we met Tesla qua technologie voorliggen bij de andere merken, en dat reizen naar het buitenland voor ons nu kinderspel is en voor de andere elektrische wagens komt dat binnenkort ook in orde... .:cool:
 
Nee hoor. Tesla is elektrisch rijden zoals het moet en ook nu al kan. Dat moeten de lezers weten. En ook dat het steeds betaalbaarder wordt.
En toch...zitten we misschien wel een beetje in onze eigen bubbel. Denk eraan dat de ANWB ook geen Tesla’s wil verzekeren omdat de aanschafwaarde voor hen veel te hoog is. Voor de ANWB (en ik denk eerlijk gezegd ook voor de meeste leden van de ANWB) is Tesla toch echt een buitencategorie.

Voor veel mensen voelt onze verontwaardiging over het ontbreken van Tesla denk ik net zo als dat een groep Ferrari-fans verongelijkt zou gaan doen omdat telkens bij een test van sportieve auto’s de ferrari ongenoemd blijft :)

Begrijp me goed, wat mij betreft mag er snel een uitgebreid en positief artikel komen over Tesla en ik hoop en verwacht dat dat met de Model 3 ook echt gaat veranderen.
Maar nu is het nog echt anders: in dit weekend zitten wij met het gezin in een huisje op een mooi park in Nelderland. Tot nog toe is het in 2 dagen al 30 keer voorgekomen dat mensen langs ons huisje lopen en roepen: ohhhh...een echte Tesla! Om er vervolgens een selfie mee te maken....
Voor ons een moment om even uit de bubbel te komen en te realiseren dat ons inmiddels ‘gewone’ vervoermiddel voor de meeste mensen toch nog een exotische verschijning is.
Laten we de journalisten van de ANWB nog even het voordeel van de twijfel geven....
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and ebullio
En toch...zitten we misschien wel een beetje in onze eigen bubbel. Denk eraan dat de ANWB ook geen Tesla’s wil verzekeren omdat de aanschafwaarde voor hen veel te hoog is. Voor de ANWB (en ik denk eerlijk gezegd ook voor de meeste leden van de ANWB) is Tesla toch echt een buitencategorie.

Voor veel mensen voelt onze verontwaardiging over het ontbreken van Tesla denk ik net zo als dat een groep Ferrari-fans verongelijkt zou gaan doen omdat telkens bij een test van sportieve auto’s de ferrari ongenoemd blijft :)

Begrijp me goed, wat mij betreft mag er snel een uitgebreid en positief artikel komen over Tesla en ik hoop en verwacht dat dat met de Model 3 ook echt gaat veranderen.
Maar nu is het nog echt anders: in dit weekend zitten wij met het gezin in een huisje op een mooi park in Nelderland. Tot nog toe is het in 2 dagen al 30 keer voorgekomen dat mensen langs ons huisje lopen en roepen: ohhhh...een echte Tesla! Om er vervolgens een selfie mee te maken....
Voor ons een moment om even uit de bubbel te komen en te realiseren dat ons inmiddels ‘gewone’ vervoermiddel voor de meeste mensen toch nog een exotische verschijning is.
Laten we de journalisten van de ANWB nog even het voordeel van de twijfel geven....
Dat zou kunnen ware het niet dat de model S by far de best verkochte EV is in Nederland. En die dan niet noemen in een bijdrage over EV's....? Wie zit er nou in een bubbel?
 
  • Like
Reactions: S-19910
En toch...zitten we misschien wel een beetje in onze eigen bubbel. Denk eraan dat de ANWB ook geen Tesla’s wil verzekeren omdat de aanschafwaarde voor hen veel te hoog is. Voor de ANWB (en ik denk eerlijk gezegd ook voor de meeste leden van de ANWB) is Tesla toch echt een buitencategorie.

Voor veel mensen voelt onze verontwaardiging over het ontbreken van Tesla denk ik net zo als dat een groep Ferrari-fans verongelijkt zou gaan doen omdat telkens bij een test van sportieve auto’s de ferrari ongenoemd blijft :)

Begrijp me goed, wat mij betreft mag er snel een uitgebreid en positief artikel komen over Tesla en ik hoop en verwacht dat dat met de Model 3 ook echt gaat veranderen.
Maar nu is het nog echt anders: in dit weekend zitten wij met het gezin in een huisje op een mooi park in Nelderland. Tot nog toe is het in 2 dagen al 30 keer voorgekomen dat mensen langs ons huisje lopen en roepen: ohhhh...een echte Tesla! Om er vervolgens een selfie mee te maken....
Voor ons een moment om even uit de bubbel te komen en te realiseren dat ons inmiddels ‘gewone’ vervoermiddel voor de meeste mensen toch nog een exotische verschijning is.
Laten we de journalisten van de ANWB nog even het voordeel van de twijfel geven....
Je hebt wel een punt, E.
Niet zozeer wat alle journalisten betreft, maar inderdaad wel die van de ANWB.
Dat is in belangrijke mate een op consumenten gerichte ledenorganisatie. Voor de vorm bestaat er ook Wegenwacht voor de zaak, maar die pakketten leggen het af tegen de merkgebonden aanbiedingen.
Vanuit die consumentenfocus verklaar ik ook de non-acceptatie van Tesla in hun verzekeringen. Die auto’s worden nauwelijks door particulieren aangeschaft, net zoals alle andere boven de € 75K, misschien zelfs wel € 50K.
En dat werkt ook de andere kant op. Kijk maar eens waarvoor er in de Kampioen zoal geadverteerd wordt. Blijkbaar is het een ‘throw-away-paper’ op landelijk niveau. Waar die lokale huis-aan-huis blaadjes nog wekelijks verschijnen, doet De Kampioen het landelijk en maandelijks. En de redactionele inhoud is op dezelfde doelgroep afgestemd. En daar vallen wij, elitaire ondernemers, niet onder.
Ook Model 3 gaat daar geen verandering in brengen, denk ik. De aanschafprijs ligt nog steeds buiten de comfort zone van ANWB-lid consumenten. Total Cost of Ownership is nog een ver-van-mijn-bed show de komende jaren. En ik zie nog geen Tesla advertentie naast die voor trapliften, scootmobielen en magnetische wonderarmbanden.
Als journalist en redacteur spreek je het woord van en voor degene wiens brood je eet. En dat is bij de ANWB noch Tesla, noch de Tesla-eigenaars.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: MarcelS and EelkoV
Je kan er hihi haha om doen maar voor alles wat elektrisch en geen Tesla is, is het wel degelijk waar.
Mee eens. Zelfs in een nieuwe Leaf, I-Pace of Ioniq zou ik niet zomaar beslissen om op vakantie te gaan naar het buitenland. Misschien in mijn eentje, als leuke uitdaging, maar niet met gezin en tent.

Een collega van mij is nogal gecharmeerd van de I-Pace. Als het over EV’s gaat (zeker 1x per week tijdens de lunch) en ik opmerk dat je op dit moment eigenlijk alleen in een Tesla onbezorgd op vakantie kunt, voegt hij de I-Pace daar altijd snel aan toe. Maar als ik vraag waar hij dan wil gaan snelladen, heeft hij daar eigenlijk geen goed idee van.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: MarcelS and Phil_BE
En toch...zitten we misschien wel een beetje in onze eigen bubbel. Denk eraan dat de ANWB ook geen Tesla’s wil verzekeren omdat de aanschafwaarde voor hen veel te hoog is. Voor de ANWB (en ik denk eerlijk gezegd ook voor de meeste leden van de ANWB) is Tesla toch echt een buitencategorie.

Voor veel mensen voelt onze verontwaardiging over het ontbreken van Tesla denk ik net zo als dat een groep Ferrari-fans verongelijkt zou gaan doen omdat telkens bij een test van sportieve auto’s de ferrari ongenoemd blijft :)

Begrijp me goed, wat mij betreft mag er snel een uitgebreid en positief artikel komen over Tesla en ik hoop en verwacht dat dat met de Model 3 ook echt gaat veranderen.
Maar nu is het nog echt anders: in dit weekend zitten wij met het gezin in een huisje op een mooi park in Nelderland. Tot nog toe is het in 2 dagen al 30 keer voorgekomen dat mensen langs ons huisje lopen en roepen: ohhhh...een echte Tesla! Om er vervolgens een selfie mee te maken....
Voor ons een moment om even uit de bubbel te komen en te realiseren dat ons inmiddels ‘gewone’ vervoermiddel voor de meeste mensen toch nog een exotische verschijning is.
Laten we de journalisten van de ANWB nog even het voordeel van de twijfel geven....

Daar heb je volkomen gelijk in. Ik verwacht dan ook niet dat de Kampioen met een uitgebreid artikel over de Model S komt - dat sluit niet aan bij de doelgroep. Maar volstrekte ignorance is een ander verhaal. Ik had minsten bij dat stukje een zinnetje verwacht in de karnt van: "Tesla laat zien hoe het wel kan, met accu's van voldoende omvang en snelladers om de 200 km langs de Europese snelwegen. Helaas, gezien het prijskaartje is dit voorlopig nog maar voor weinigen weggelegd. " Of desnoods alleen maar "..Met uitzondering van de peperdure, alleen zakelijk interessante Tesla's.."
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ElecFan
Niet zozeer wat alle journalisten betreft, maar inderdaad wel die van de ANWB.
Daar was mijn opmerking ook echt voor bedoeld, de meeste andere journalisten heeben een ander doel of andere doelgroep. En daar is vaak niet het issue dat ze Tesla ‘negeren’ maar eerder dat ze onware en negatieve berichten verspreiden. En daar kunnen we niet genoeg tegenover blijven zetten.

Total Cost of Ownership is nog een ver-van-mijn-bed show de komende jaren.
Tja, en nu ik dat lees denk ik ook: is het niet ANWB die zo inzet op private lease...dat is toch ook tco denken...
 
Daar heb je volkomen gelijk in. Ik verwacht dan ook niet dat de Kampioen met een uitgebreid artikel over de Model S komt - dat sluit niet aan bij de doelgroep. Maar volstrekte ignorance is een ander verhaal. Ik had minsten bij dat stukje een zinnetje verwacht in de karnt van: "Tesla laat zien hoe het wel kan, met accu's van voldoende omvang en snelladers om de 200 km langs de Europese snelwegen. Helaas, gezien het prijskaartje is dit voorlopig nog maar voor weinigen weggelegd. " Of desnoods alleen maar "..Met uitzondering van de peperdure, alleen zakelijk interessante Tesla's.."
Ook mee eens, zeker omdat het in dit artikel ook gaat over de (on)mogelijkheden van een nieuwe techniek. En...omdat er naast mijzelf hier waarschijnlijk meer mensen zijn die ANWB lid zijn en daarmee al is het maar in 1 zin ook vertegenwoordigd zouden worden...
 
Daar heb je volkomen gelijk in. Ik verwacht dan ook niet dat de Kampioen met een uitgebreid artikel over de Model S komt - dat sluit niet aan bij de doelgroep. Maar volstrekte ignorance is een ander verhaal. Ik had minsten bij dat stukje een zinnetje verwacht in de karnt van: "Tesla laat zien hoe het wel kan, met accu's van voldoende omvang en snelladers om de 200 km langs de Europese snelwegen. Helaas, gezien het prijskaartje is dit voorlopig nog maar voor weinigen weggelegd. " Of desnoods alleen maar "..Met uitzondering van de peperdure, alleen zakelijk interessante Tesla's.."

Hé, hebben we/ze wel in de gaten dat helft van alle EV's in Nederland een Tesla is, die samen rond 75% van alle elektrische kilometers maken? Dat Model 3 die verhouding over een goed jaar totaal omgegooid heeft? Heel iets anders dan het aantal Ferrari's. Dat de "anderen" waarbij we vooral op die uit het Oosten (meer dan 750 km dan) stuk voor stuk vastlopen op batterijtekorten en het hebben over levering mid-2020"s. Ik denk dat het bij de ANWB voornamelijk een kwestie van broodheren is.
 
  • Like
Reactions: CL600
Daar heb je volkomen gelijk in. Ik verwacht dan ook niet dat de Kampioen met een uitgebreid artikel over de Model S komt - dat sluit niet aan bij de doelgroep. Maar volstrekte ignorance is een ander verhaal. Ik had minsten bij dat stukje een zinnetje verwacht in de karnt van: "Tesla laat zien hoe het wel kan, met accu's van voldoende omvang en snelladers om de 200 km langs de Europese snelwegen. Helaas, gezien het prijskaartje is dit voorlopig nog maar voor weinigen weggelegd. " Of desnoods alleen maar "..Met uitzondering van de peperdure, alleen zakelijk interessante Tesla's.."

En over dat peperdure is ook wel info te geven, als men zou willen.
 
Je kan er hihi haha om doen maar voor alles wat elektrisch en geen Tesla is, is het wel degelijk waar.

Toch niet helemaal waar, volgens mij. De kern van de boodschap klopt wel, maar ze geven de verkeerde redenen. Het palennetwerk, de stekkers en de betaalsystemen vormen toch nauwelijks nog een probleem als je naar populaire vakantielanden als Frankrijk, Duitsland, etc. gaat!? Alleen de vele keren laden (actieradius) en de laadduur maakt de reis voor de meeste EV's vooral een lange saaie zit. Zeker geen avontuur.

Maar dat geld ook voor NL als je met je Leaf naar Maastricht op vakantie wilt en je in Groningen woont...
 
Last edited:
Er zit maar 1 ding op voor Musk: laten zien dat Q2 al een stuk beter is dan Q1, en Q3 inderdaad positief draaien.
Alleen dan zal dat gedraai en alles negatief interpreteren in de media eens ophouden.
Welnee. Naysayers en shorters zijn altijd op zoek naar iets. En als ze niets kunnen vinden, gaan ze gewoon zelf iets verzinnen. Kijk naar het recente fabeltje over instortende reserveringen. Complete onzin, met maar 1 doel: Tesla laten verdwijnen. Bang als ze zijn voor de gevolgen voor hun business. Er staan miljarden op het spel, dus reken maar dat er flink wat budget is om de media naar de hand te zetten. Daar zijn op Youtube en elders op het internet heel wat voorbeelden van te zien.

Het beste is gewoon tegengas geven op forums, youtube, artikelen etc. Hoe meer tegengeluiden, des te meer het publiek ook de andere kant te zien krijgt. De groeiende hoeveelheid positieve reviews, video's, artikelen toont de kracht van het merk. Dat is het unieke van deze tijd. De macht van het grote geld krijgt z'n zin niet meer. Dankzij forums als dit. Het wordt eens tijd.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Zou ik niet aanraden... .
We worden nu al bekeken als elitair, laat staan dat je het nog eens zelf gaat zeggen.

Neen, het is gewoonweg hoogtijd dat de andere merken aan de slag gaan met snelladen zodat ze ook grotere afstanden binnen aanvaardbare tijd kunnen overbruggen.
De elektrische stadswagens en boodschappenwagens die zijn er al, we willen dringend Model 3's en gelijksoortige op de baan... .
Inderdaad, vergeet niet dat je een EV rijd van rondom de 100k. Technisch gezien klopt het ANWB artikel dus niet, maar ergens snap ik het wel.

Een auto van 100k is duur, heel duur en voor heel, heel, heel veel mensen onhaalbaar.

Dus laten we daar vooral mee oppassen.