Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Politie van Luxemburg krijgt Tesla’s

"De politie kan geen Citroën 2CV op de snelweg gebruiken, je hebt een snelle auto nodig" --> als ze een snelle auto voor interventies op de autosnelweg nodig hadden, dan kochtten ze toch beter iets anders imo...
Deze week kwam ik op weg naar Kroatië, Bruce can Nikolas Brussels tegen. Hij wist me te vertellen dat ze twee teslas mochten leveren aan de politie van Vilvoorde. Eentje was voor de commissaris die nogal tesla-gek was en eentje als dienstwagen. De laatste moest volledig omgebouwd worden naar een echte politie wagen. Inclusief gepantserde deuren. Bij tesla zelf wilde men er niet aan beginnen en daarom waren ze bij hen terecht gekomen. Misschien volgen er nog.;)
 
Ze zijn al genoeg geplaagd met de miljarden die ze de laatste tijd al hebben verloren. Daarom gaan ze nu ook over op drastische middelen. Een kat in het nauw....:eek:
Mooi dat Dan Neil, de man die bekeerd is voor wat betreft EV’s,
a) zijn verloren weddenschap heeft ingelost door $ 1000 over te maken aan Artsen zonder grenzen;
b) duidelijk aangeeft dat hij geen reisjes accepteert om auto’s te testen, maar dat zijn reizen betaald worden door de Wall Street Journal.
 
Tjonge, het gevecht wordt serieus. Dat is ook een goed teken.. :)
Overigens manifesteerde in die discussie zich ook Montanaskeptic, had ik voorheen nog niet van gehoord (gelukkig.. :)), maar er verscheen een aardig interview op YouTube van Quoth the Raven (ook niet echt een Tesla fan geloof ik..) met Montanaskeptic en Hyperchange.TV Galileo Russell (die in de laatste earnings call als "youtuber" vragen ging stellen).
Galileo doet het keurig en Montanaskeptic laat duidelijk zien dat de skeptics constant hun "doelpalen" verplaatsen in het gevecht.

Overigens, iemand die in z'n naam het woord skeptic gebruikt scoort op voorhand al niet...

Zeer bijzondere ontwikkeling wat zijn hoogtepunt lijkt te benaderen.

 
De hele EV markt, en eigenlijk de hele energietransitie markt is battery-constrained. En er is geen bedrijf beter gepositioneerd dan Tesla om daar het komende decennium van te profiteren.

Wat de shorts en de de Telegraaf en andere "media" ook roeptoeteren.

Er is geen bedrijf dat het feit dat de zon elke dag weer opkomt zo positief ten gelde zal maken.
 
Gisteren had Elon "always look on de bright side of live" als tweet de wereld in gezonden. Was ook in relatie tot de shorts/haters.

Shorts achten zich onoverwinnelijk en denken dat ze ieder bedrijf kapot kunnen maken via de media. Toen schoot een scene uit Monty Python in mijn hoofd..."the black knight". Het duurt niet lang meer voor we tegen Chanos, Lutz en meer van die gasten kunnen zeggen...: "What are you going to do...bleed on me?" :)
 
2EFDBA55-61FF-463A-9951-40186FEA6BFA.jpeg
In de ANWB kampioen van vandaag...
 
  • Funny
Reactions: MarcelS
View attachment 319041 In de ANWB kampioen van vandaag...
Wat een sukkels zeg. Ik ben net terug van 7 dagen vakantie. Heb 3580km gereden. Geen enkele kabel uit de koffer genomen. Geen enkele laadpas mee. Geen apps om te laden of andere voorbereiding getroffen. We hebben een ontspannen vakantie gehad en veel gezien en gedaan. België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Slovenië, Italië, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland, Nederland, België.
100% op Superchargers (18 laad sessies)
 
Wat een sukkels zeg. Ik ben net terug van 7 dagen vakantie. Heb 3580km gereden. Geen enkele kabel uit de koffer genomen. Geen enkele laadpas mee. Geen apps om te laden of andere voorbereiding getroffen. We hebben een ontspannen vakantie gehad en veel gezien en gedaan. België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Slovenië, Italië, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland, Nederland, België.
100% op Superchargers (18 laad sessies)
Deel je ervaringen met de redactie zou ik zeggen. Op ANWB.nl. Wie weet sta je volgende keer in de Kampioen en weten lezers ook dat het nu al anders kan. Misschien aardig om ook te vermelden dat vanaf 2019 de Model 3 hetzelfde zal kunnen als de huidige S/X. Beetje opvoeding kan geen kwaad.
 
  • Like
Reactions: HWS and Superendo
Deel je ervaringen met de redactie zou ik zeggen. Op ANWB.nl. Wie weet sta je volgende keer in de Kampioen en weten lezers ook dat het nu al anders kan. Misschien aardig om ook te vermelden dat vanaf 2019 de Model 3 hetzelfde zal kunnen als de huidige S/X. Beetje opvoeding kan geen kwaad.
Eigenlijk klopt het wel met alle andere merken, ik heb verschillende I3's op de sukkel gezien aan de SuCs.
Tesla is gewoon buiten categorie. je heb elektrisch rijden, maar er is ook Tesla rijden.

Misschien moeten we zelf stoppen met te zeggen dat we elektrisch rijden, Neen meneer, we rijden niet elektrisch, we rijden Tesla;)
 
  • Like
Reactions: Sjon and Gaston
wat ik maar niet begrijp is dat de zelf benoemde "auto-expert" van de ANWB dan niet minstens verwijst naar Tesla in de trant van "helaas alleen voor Tesla-rijders, maar dit is zoals het moet". Zou hij het echt niet weten? zijn die journalisten zo dom, wereldvreemd? verdiept men zich dan nergens meer in?
TopGear heeft het deze maand over elektrisch rijden in de toekomst. Een heel verhaal met allerlei auto's, met een klein stukje separaat over Tesla's. Verder dan een mager "Tesla bouwt haar eigen laadstations" komt men niet.
 
Eigenlijk klopt het wel met alle andere merken, ik heb verschillende I3's op de sukkel gezien aan de SuCs.
Tesla is gewoon buiten categorie. je heb elektrisch rijden, maar er is ook Tesla rijden.

Misschien moeten we zelf stoppen met te zeggen dat we elektrisch rijden, Neen meneer, we rijden niet elektrisch, we rijden Tesla;)

Zou ik niet aanraden... .
We worden nu al bekeken als elitair, laat staan dat je het nog eens zelf gaat zeggen.

Neen, het is gewoonweg hoogtijd dat de andere merken aan de slag gaan met snelladen zodat ze ook grotere afstanden binnen aanvaardbare tijd kunnen overbruggen.
De elektrische stadswagens en boodschappenwagens die zijn er al, we willen dringend Model 3's en gelijksoortige op de baan... .
 
  • Like
Reactions: Phil_BE