Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfs The Guardian maakt er nu een potje van...

One man and his Tesla: an electric car's journey from Brighton to Edinburgh
Erratic charging support led to some anxious moments on a long-distance run in a Model S

Met twee SuC stops is dit natuurlijk a breeze... maar ja, geen leuk artikel. Hij weet dat er SuC's zijn (blijkt uit het artikel), gebruikt ze niet, gaat de problemen
opzoeken (wil gaan laden bij Shell bijvoorbeeld) en lult dan over "Erratic charging support"... Als hij nu gewoon een I-Pace had gebruikt dan klopte het verhaal tenminste en had hij kunnen laten zien hoe ver Tesla de rest van de industrie vooruit is.
 
..de auteur krijgt via twitter het nodige over zich geen..zijn excuus is dat hij het met een betaalbaarder EV hadden willen doen (Leaf), maar dat Nissan geen auto beschikbaar had. Nee, die kijken wel uit om op die manier te laten zien dat het nog een hele uitdaging is met een niet-Tesla... Vervolgens twitter hij onvoldoende tekstruimte hebben gehad voor een nuancering (sic).. en dat hij inderdaad veel sneller (dan de in de tekst vermelde 17 uur...) weer terug was met twee ("could have done only two") laadsessies aan een SuC.. typisch voorbeeld van hoe journalisme tegenwoordig gaat: .verhaal heb je al in je hoofd en daar pas je in je tekst de werkelijkheid gewoon bij aan... Heb hem uitgenodigd voor een duo-trip van Plymouth naar Aberdeen (978 km)... Hij en ik in een Tesla, collega journalist in een I-Pace... en dan een verhaal over het verschil en het waarom daar van.. Gaat natuurlijk weer niets opleveren, als voor een juicy story, de krant moet ook nog verkocht worden (eg de clicks behaald)...
 
Over dat stuk in het FD van afgelopen zaterdag:

Als je in het de eerste helft van 2108 bijna net zoveel auto's verkoopt als in het hele kalenderjaar 2017, hoe kan je dat dan in de krant zetten als "-10% Marktaandeel", kan iemand mij dat uitleggen ?
Capture.PNG
Capture2.PNG
 

Attachments

  • HFD_20180728_0_008_044.pdf
    866.3 KB · Views: 48
Over dat stuk in het FD van afgelopen zaterdag:

Als je in het de eerste helft van 2108 bijna net zoveel auto's verkoopt als in het hele kalenderjaar 2017, hoe kan je dat dan in de krant zetten als "-10% Marktaandeel", kan iemand mij dat uitleggen ?
View attachment 321491 View attachment 321490

Letterlijk klopt het. Er staat dat er in het eerste halfjaar minder zijn verkocht dan in 2017. Maar idioterie ten top. Dat noemt zich dan "financieel" dagblad.
 
Letterlijk klopt het. Er staat dat er in het eerste halfjaar minder zijn verkocht dan in 2017. Maar idioterie ten top. Dat noemt zich dan "financieel" dagblad.
En hoe is dat precies 10% minder marktaandeel ?

De berichtgeving over Tesla in de pers is:
1) Schandalig
2) Tendentieus
3) Gemakzuchtig
4) Superslecht
5) De naam 'journalistiek' onwaardig
6) vul maar aan...
 
  • Like
Reactions: S-19910
En hoe is dat precies 10% minder marktaandeel ?

De berichtgeving over Tesla in de pers is:
1) Schandalig
2) Tendentieus
3) Gemakzuchtig
4) Superslecht
5) De naam 'journalistiek' onwaardig
6) vul maar aan...

Ik heb het over dat ene zinnetje. Neem aan dat mijn respect voor FD dik in de negatieve cijfers zit. Maar als je de helft van 2018 vergelijkt met heel 2017 dan is er op het oog ook die 10% minder. Zelf zullen ze het briljant vinden in de bashing reeks. Kolder maar zo wordt men genept. Iets als dat een zeker iemand die over het water liep wordt gekleineerd als dat hij niet kan zwemmen.
 
Helemaal hilarisch als je dit plaatje erbij zit:
Verkoopcijfers Tesla - AutoWeek.nl
Yep, I know.
En om ze het laatste voordeel-van-de-twijfel ook maar even te ontnemen:
Ook als je 'marktaandeel' ziet als aandeel nieuwe verkopen binnen het totale EV segment klopt het niet:
In 2017 kwamen er totaal 8010 BEV's bij op de weg, waarvan 3317 Tesla's.
In 2018 zijn er t/m juni 8095 BEV's verkocht, waavan 2808 Tesla's.
Wel bijna 7% tov het totale segment verloren dus maar als je dat zou bedoelen dan had dat in de tekst eronder moeten staan.

upload_2018-7-30_13-7-46.png


https://www.rvo.nl/sites/default/fi...and-Charging-in-The-Netherlands-March2018.pdf
 
Last edited:
Over dat stuk in het FD van afgelopen zaterdag:

Als je in het de eerste helft van 2108 bijna net zoveel auto's verkoopt als in het hele kalenderjaar 2017, hoe kan je dat dan in de krant zetten als "-10% Marktaandeel", kan iemand mij dat uitleggen ?
View attachment 321491 View attachment 321490
Voor zover je Hella Hueck al serieus zou nemen, doet ze hier haar best om zo dom mogelijk over te komen. En dat lukt behoorlijk goed. Blijkbaar heeft het knip-en-plak werk door een ongeletterde plaatsgevonden. -10% Marktaandeel schrijven, daar waar het alleen over geleverde aantallen van hetzelfde merk gaat, tja dan diskwalificeer je jezelf volkomen. Ik wist dat rekenen inmiddels niet meer onderwezen wordt op de Pabo, maar blijkbaar was die vaardigheid ook niet nodig tijdens al haar studies (rechten in Utrecht, internationaal recht in Zuid-Afrika en journalistiek in Groningen).

Bah.
 
Last edited:
..de auteur krijgt via twitter het nodige over zich geen..zijn excuus is dat hij het met een betaalbaarder EV hadden willen doen (Leaf), maar dat Nissan geen auto beschikbaar had. Nee, die kijken wel uit om op die manier te laten zien dat het nog een hele uitdaging is met een niet-Tesla... Vervolgens twitter hij onvoldoende tekstruimte hebben gehad voor een nuancering (sic).. en dat hij inderdaad veel sneller (dan de in de tekst vermelde 17 uur...) weer terug was met twee ("could have done only two") laadsessies aan een SuC.. typisch voorbeeld van hoe journalisme tegenwoordig gaat: .verhaal heb je al in je hoofd en daar pas je in je tekst de werkelijkheid gewoon bij aan... Heb hem uitgenodigd voor een duo-trip van Plymouth naar Aberdeen (978 km)... Hij en ik in een Tesla, collega journalist in een I-Pace... en dan een verhaal over het verschil en het waarom daar van.. Gaat natuurlijk weer niets opleveren, als voor een juicy story, de krant moet ook nog verkocht worden (eg de clicks behaald)...
Er was wel plaats voor de tekst om The Guardian te sponsoren...;)