Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Let op... SpaceX gaat naar beurs, en T terug in handen van EM. Geen gelul meet met quarterly profits en zo. ... Ik koop direkt SpaceX

Ik heb begrepen dat Elon Musk SpaceX nooit naar beurs zal brengen (niet in voorzienbare toekomst). Kan ik mij goed voorstellen, hij wil immers Tesla ook van de beurs afhalen. Volgens mij ziet Elon Musk de beurs enkel als noodzaak om financiering aan te trekken. Nu dat niet meer nodig is, gaat hij er weer vanaf (als het doorgaat). SpaceX heeft geen financiering (als in externe investeringen zoals Tesla die heeft gehad) meer nodig, omdat ze zo succesvol zijn. Tesla gaat dat punt nu ook bereiken.
 
Weer thuis. Interview werd terwijl ik op weg was naar Hilversum veranderd in een interview tijdens het rijden. Dus een cameraman met zo'n knots van een camera op de passagiersstoel en de vragensteller achterin.
Ik geef nu vast verslag, dan kunnen we straks zien wat ervan geworden is. Ik heb helaas wat ervaring met interviews waar dan veel uit genipt is.
Daarbij komt hier dan nog dat het item de $420 move is en ik daar niks over mocht zeggen (voor zover ik dat zal kunnen, anders dan dat ik het wel kan begrijpen).
Ik denk dat ik erbij ben om dan te vertellen waarom je een Tesla zou gaan rijden, een beetje als garnering als het ware.

In het interview zelf heb ik wel kunnen vertellen wat ik wilde, dank nog voor tips links en rechts. Van de missie van Tesla (overschakelen van fossiele brandstof naar duurzaamheid), de opeenvolging van de modellen en het waarom en uiteraard Model 3 die er snel aan zal komen.
Heb aandacht kunnen geven aan Superchargers, inclusief kaartje met bezetting van de diverse locaties en ook de trip van o.a. Dirk waarbij hij van de Noordkaap naar Gibraltar reed in vijf dagen alleen op SuC's.
Of je een idealist moet zijn om Tesla te rijden? Neen, de auto overtuigt ook zo wel maar de kans dat je idealist wordt en ambassadeur is groot.
Men had het nog over concurrentie, heb aangegeven dat Tesla niets liever ziet dan dat elke fabrikant zulke goede auto's bouwt want dat is de missie, maar dat nog niet echt meezit. Kort energiedivisie genoemd.

Nu kijken wat er straks van over is gebleven en hoe ik wordt "neergezet".

Kan natuurlijk ook echt meevallen maar ik heb graag iets van regie en dat heb je hier in het geheel niet. Zou ook liever studiogesprek of liever nog discussie gehad hebben, maar dat was het dus niet.
 
Weer thuis. Interview werd terwijl ik op weg was naar Hilversum veranderd in een interview tijdens het rijden. Dus een cameraman met zo'n knots van een camera op de passagiersstoel en de vragensteller achterin.
Ik geef nu vast verslag, dan kunnen we straks zien wat ervan geworden is. Ik heb helaas wat ervaring met interviews waar dan veel uit genipt is.
Daarbij komt hier dan nog dat het item de $420 move is en ik daar niks over mocht zeggen (voor zover ik dat zal kunnen, anders dan dat ik het wel kan begrijpen).
Ik denk dat ik erbij ben om dan te vertellen waarom je een Tesla zou gaan rijden, een beetje als garnering als het ware.

In het interview zelf heb ik wel kunnen vertellen wat ik wilde, dank nog voor tips links en rechts. Van de missie van Tesla (overschakelen van fossiele brandstof naar duurzaamheid), de opeenvolging van de modellen en het waarom en uiteraard Model 3 die er snel aan zal komen.
Heb aandacht kunnen geven aan Superchargers, inclusief kaartje met bezetting van de diverse locaties en ook de trip van o.a. Dirk waarbij hij van de Noordkaap naar Gibraltar reed in vijf dagen alleen op SuC's.
Of je een idealist moet zijn om Tesla te rijden? Neen, de auto overtuigt ook zo wel maar de kans dat je idealist wordt en ambassadeur is groot.
Men had het nog over concurrentie, heb aangegeven dat Tesla niets liever ziet dan dat elke fabrikant zulke goede auto's bouwt want dat is de missie, maar dat nog niet echt meezit. Kort energiedivisie genoemd.

Nu kijken wat er straks van over is gebleven en hoe ik wordt "neergezet".

Kan natuurlijk ook echt meevallen maar ik heb graag iets van regie en dat heb je hier in het geheel niet. Zou ook liever studiogesprek of liever nog discussie gehad hebben, maar dat was het dus niet.

Ik ben blij dat ik jouw versie hier al had gelezen...
 
Was weer een verhelderend item :confused: Inderdaad blij dat Hans zijn versie al op het forum stond.
Voor ons is dat inderdaad mooi, de 'buitenwereld' krijgt slechts de visie van Nieuwsuur voorgeschoteld en die is meestal vooraf al bepaald. Ze hebben alleen nog de content nodig ter vulling en ondersteuning. Als van een interview uiteindelijk nog 10% overblijft, zowel in tijd als in opinie, dan is dat veel.
Ik heb interviews gedaan (over andere zaken) waarin ik op 1 zin na een positief verhaal had en raad maar welke zin er in de uitzending zat...
 
Voor ons is dat inderdaad mooi, de 'buitenwereld' krijgt slechts de visie van Nieuwsuur voorgeschoteld en die is meestal vooraf al bepaald. Ze hebben alleen nog de content nodig ter vulling en ondersteuning. Als van een interview uiteindelijk nog 10% overblijft, zowel in tijd als in opinie, dan is dat veel.
Ik heb interviews gedaan (over andere zaken) waarin ik op 1 zin na een positief verhaal had en raad maar welke zin er in de uitzending zat...

Is precies ook mijn ervaring. Denk dat Elon daarom liever Twittert dan interviews geeft. Hoe ongenuanceerd dergelijke korte berichtjes ook zijn, je hebt de content wel helemaal zelf in de hand. Toch leuk om iemand van het forum bij nieuwsuur te zien. Als 'nieuweling' heb ik de afgelopen vakantie in plaats van een Zweedse misdaadroman heel veel van jullie in het verleden geposte berichten gelezen en enorm veel geleerd. En dankzij de foto's zijn veel 'well known members' inmiddels vertrouwde gezichten voor me geworden. Dus ook maar een keer mijn foto toegevoegd, wel zo eerlijk.
 
ik vond vooral het stukje met die beurskerel fantastisch.

Elon Musk zegt : ik denk eraan voortaan WC-eend niet meer te gebruiken.
En dus ga je als reporter naar mijnheer WC-eend himself, en vraag je zijn mening.
Verhelderend.
:rolleyes:


En vervolgens ga je naar de vertegenwoordiger van de automobielsector -euh, sorry, autojournalist-expert, en óók daar krijg je het verwachte antwoord.

Verder wel een pluim voor Hans én voor de Taxi-chef.
 
  • Like
Reactions: HWS
ik vond vooral het stukje met die beurskerel fantastisch.

Elon Musk zegt : ik denk eraan voortaan WC-eend niet meer te gebruiken.
En dus ga je als reporter naar mijnheer WC-eend himself, en vraag je zijn mening.
Verhelderend.
:rolleyes:


En vervolgens ga je naar de vertegenwoordiger van de automobielsector -euh, sorry, autojournalist-expert, en óók daar krijg je het verwachte antwoord.

Verder wel een pluim voor Hans én voor de Taxi-chef.
Bedankt Dirk voor de mooie vergelijking met WC-eend. Dankbaar gebruik van gemaakt.
Nieuwsuur on Twitter

Schermafbeelding 2018-08-09 om 09.07.35.png
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    921.4 KB · Views: 34
Wat een vooringenomen journalistiek broddelwerk. Ik kijk nu en heb echt moeite om het in één stuk te bekijken.

Argg, en dan komt er een dinosauriër journalist aan het woord. En die legt in deze video niet uit waarom de lader van de Renault rood knippert...

Effe bijkomen hoor..
Jep, want de grote merken komen er écht aan nu. Ze gaan nu echt, echt,echt,echt met een EV komen. Maar over het ontbreken van 3-fase laden op de I-Pace hoor je niemand.
 
Help even @Adm, wat wil die rood knipperende lader in de Zoë zeggen ?

Het betekent dat er een storing en niet geladen kan worden. Soms veroorzaakt door te geringe aarding van het laadpunt of een te laag amperage van het laadpunt. Nuon laders waren daar nog een probleem mee. Ik heb het laatst nog gehad in een parkeergarage en daardoor onnodig bij een snellader langs gemoeten.

De "rode neus" is nog al hardnekkig en gaat pas weg als de auto een minuut of tien uit en afgesloten staat. Je hoort dan de contactoren klikken en dan kan de auto weer laden. Helaas geen reset knop in de Renault Zoe.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN