Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het betekent dat er een storing en niet geladen kan worden. Soms veroorzaakt door te geringe aarding van het laadpunt of een te laag amperage van het laadpunt. Nuon laders waren daar nog een probleem mee. Ik heb het laatst nog gehad in een parkeergarage en daardoor onnodig bij een snellader langs gemoeten.

De "rode neus" is nog al hardnekkig en gaat pas weg als de auto een minuut of tien uit en afgesloten staat. Je hoort dan de contactoren klikken en dan kan de auto weer laden. Helaas geen reset knop in de Renault Zoe.
Maar dat lampje knippert al voordat hij de stekker in zijn auto steekt ?

Edit: ah, je voegde nog informatie toe.
Dus hij heeft tot tien minuten daarvoor aan een slechte lader geprobeerd te laden. Zou dat dezelfde lader als in het filmpje zijn :)

upload_2018-8-9_10-26-51.png
 
Die Paul Koster is voorzitter van de vereniging effecten bezitters, dus geen vertegenwoordiger van een aandelenbeurs.
Als tesla van de beurs gaat, dan heb je nog steeds effectenbezitters bij Tesla, dus het wc-eend verhaal vind ik nogal krom.
Ik vond WC Eend wel passend. Als je aan de kalkoen vraagt wat er op het menu staat a.s. Kerstmis, dan eet je waarschijnlijk rund op die dag.
Als de man het nou zou hebben gehad over de belangen van bestaande Tesla aandeelhouders in de ontstane situatie, dan had je er nog wat aan. Maar wie weet heeft hij dat wel gedaan in de delen die de uitzending niet haalden.
 
Het rode knipperen van de Zoe ontstaat (bijna altijd) na een aansluiting op een laadpaal waarvan de aarding niet in orde is. Vergelijk het met de problemen van de UMC van Tesla die dan ook niet wil laden. Na drie pogingen word je gestraft en moet je een tijdje wachten vooraleer je terug kan laden.
Enkele verschillen:
  • de Zoe laadt (ondertussen na een upgrade) wel op een netwerk met verwisselden L en N, terwijl de UMC daar ook problemen geeft
  • bij Tesla zit de controle in de UMC waardoor andere laadoplossingen (zoals de Fivari, ...) het probleem oplossen. Bij de Zoe is dat niet zo. Daar vindt de controle in de wagen plaats.
Hierop ingaan in deze reportage zou weinig hebben toegevoegd.
 
Ben uitgenodigd voor interview voor Nieuwsuur vanavond. Zal mijn best doen voor de goede zaak.

De uitzending van 8 augustus
Wat een waardeloze uitzending van Nietsuur. Echt ongelofelijk. Die arrogante Musk die zomaar durft te beweren dat hij de beste EV's heeft. Nee, dan zijn er al die nieuwe modellen van BMW (hoever kon je ook weer met een I3?), Nissan (was die batterij nou niet gekoeld?), Jaguar (hoe snel laadt die ook weer thuis?), ja echt stukken beter dan dat gebroddel van Tesla met die handgrepen die niet eens ingaan@#$*&^!@#.

Nee, Tesla gaat het niet redden. Door zorgen de grote fabrikanten wel voor, want die hebben grote investeringen gedaan in al hun modellen waarvan er echt heeeeel veeeeel gaan komen. Echt heeeeel veeeel. Kijk naar Volvo die alleen nog elektrisch gaat (of was het geëlektrificeerd?)

Wat moet je dan als simpele TV-kijker na zoveel gereutel? Je gaat rustig slapen en denkt: ach die domme Musk met zijn maffe miljonairsplannen gaat het toch niet redden. Gelukkig hebben we nog VW-gesjoemel, BMW-gebroddel en Nissan-geknoei. Welterusten, schat. We zijn in goede handen. Slaap lekker.....
 
Last edited:
Ik wilde het nèt posten!
Is dat iemand van TMC?
Zou mij reuze interesseren of zijn Tesla nu op het droge is en er niets is gebeurd.

Filmpje werkte bij mj wel, maar heb GEEN abo hoor. Filmpje was behoorlijk neutraal. Werd uit het water getrokken en het zou me niets verbazen als hij het gewoon deed.
 
Hierop ingaan in deze reportage zou weinig hebben toegevoegd
Maar toch kras: dan heeft die Oude Weernink dus in de tien minuten voor die opname 3 keer achter elkaar op een ongeaarde lader geprobeerd te laden? Of zou die publieke lader in beeld....zal toch niet?

Dat jouw auto jou 10 minuten extra straft voor een lader die niet goed is vind ik toch vreemd.
Het is wellicht inderdaad te gedetailleerd voor deze korte uitzending maar een goede reportage waarin dat soort handigheden/onhandigheden per electrische auto vergeleken zouden worden: dat zou pas informatief zijn.
 
Op fd.nl een stukje over de pioniersgeest die volgens het blaadje benodigd is bij wie wil kamperen in Frankrijk of Italie. Dit vanwege het beperkt aantal snelladers bij campings.

Geen link, want ik ben even klaar met het fd. Sinds kort ziet mijn scherm er daarom zo uit wanneer ik op een artikel klik. Heerlijke ervaring. Ik voel nu al het profijt van het niet betalen voor onzin.
 

Attachments

  • 83A7D6A9-1D0E-401E-9960-7D99CE8D9493.jpeg
    83A7D6A9-1D0E-401E-9960-7D99CE8D9493.jpeg
    297.4 KB · Views: 40
  • Like
Reactions: S-19910 and nico180
Op fd.nl een stukje over de pioniersgeest die volgens het blaadje benodigd is bij wie wil kamperen in Frankrijk of Italie. Dit vanwege het beperkt aantal snelladers bij campings.

Geen link, want ik ben even klaar met het fd. Sinds kort ziet mijn scherm er daarom zo uit wanneer ik op een artikel klik. Heerlijke ervaring. Ik voel nu al het profijt van het niet betalen voor onzin.

Dit geval is een uitzondering; best wel een positief stuk over Tesla in het FD.
Gaat voornamelijk over hoe een campingeigenaar veel meer klandizie trekt sinds hij twee Tesla Destination Chargers heeft geplaatst. Dat Tesla deze gratis plaatst en dergelijke.

Waar men het in de titel over ‘snelladers’ heeft bedoelen ze 11kW Destination Chargers.
Versus de 16 uur die het laden duurt aan gewone 10A stopcontacten.