Volgens andere berichten was hij waarschijnlijk direct overleden na de klap.
Het gaat om twee gevallen waarbij in het eerste geval de crash met 180km/u op een betonnen muur was en de twee wordt voorlopige geschat tussen de 120 en de 145km/u tegen een boom.
Wanneer je auto's wilt waarbij het met zulke klappen nog goed afloopt, dan moet er een flinke extra kreukelzone bij komen.
Met 1 meter kreukelzone en 140km/u tegen een boom komt neer op 77g en met 180km/u is het al bijna 130g.
Car Crash Example
Dit is dan nog er vanuit gaande dat de kreukelzone het gelijkmatig heeft geabsorbeerd.
Als dit zo zou zijn dat wordt er bij een langzamere klap te weinig van de kreukelzone gebruikt en dat is dan weer gevaarlijk.
Normaal wordt het dan ook zo ontworpen dat bijv. bij 80km/u al de volledige kreukelzone gebruikt wordt.
Alles harder dan dat wordt opgevangen door de kooiconstructie. De hoogste G-krachten worden dan alleen heel veel hoger dan deze berekende gemiddelde. Als je dan niet een topsporter bent en ingesnoerd zoals een F1 rijder, dan zal je alleen door die krachten op je lichaam al overlijden.
Een piek g-kracht van >100g is voldoende om direct te overlijden.
Soms houdt het dan ook gewoon een keer op en kan je de verantwoordelijkheid niet op een ander schuiven.