Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
En voor de mensen die liever landscape lezen:
20190222_103758.jpg
 
Had ik gister ook gelezen, de handles gingen niet open, heftig zeg. Ze moeten wel open bij een crash, maar het is niet gebeurt.
bijzonder toch.
Ik kan mij goed inbeelden dat deuren (algemeen, dus ook bij ICE) geblokkeerd raken bij een zware crash.
Dan worden toch de deuren open gewrongen en/of de ramen ingeslagen ?


Ik ken (professioneel, het is een technisch vertegenwoordiger) iemand die pakweg 25jaar geleden een zware crash gehad heeft in Duitsland, en de auto in brand.
Deuren geblokkeerd, gordel geblokkeerd, en hij zelf zat -bij bewustzijn !- geklemd aan de benen. Hij had er al vrede mee dat hij het niet zou overleven.
En toen zijn er échte helden gekomen die hem eruit gesleurd hebben - ze hadden zelf ook brandwonden !
Hijzelf heeft er zware littekens aan over gehouden op handen en armen. Maar uiteraard is hij zijn helden eeuwig dankbaar.
 
bijzonder toch.
Ik kan mij goed inbeelden dat deuren (algemeen, dus ook bij ICE) geblokkeerd raken bij een zware crash.
Dan worden toch de deuren open gewrongen en/of de ramen ingeslagen ?


Ik ken (professioneel, het is een technisch vertegenwoordiger) iemand die pakweg 25jaar geleden een zware crash gehad heeft in Duitsland, en de auto in brand.
Deuren geblokkeerd, gordel geblokkeerd, en hij zelf zat -bij bewustzijn !- geklemd aan de benen. Hij had er al vrede mee dat hij het niet zou overleven.
En toen zijn er échte helden gekomen die hem eruit gesleurd hebben - ze hadden zelf ook brandwonden !
Hijzelf heeft er zware littekens aan over gehouden op handen en armen. Maar uiteraard is hij zijn helden eeuwig dankbaar.

Heftig zeg! Wat een geluk ook dat hij nog leeft.

“According to Tesla, "When an airbag inflates, Model S unlocks all doors, the trunk, and extends all door handles." From reports at the scene, this doesn't appear to have happened in this particular accident.”
Elon kennende gaan ze dit serieus nemen en oplossen, maar ik voel mij nu ineens minder veilig als ik in de S rij. Geen idee hoe dit in de X en 3 is geregeld en of het goed werkt, wil het iig niet uit gaan testen.
 
Had ik gister ook gelezen, de handles gingen niet open, heftig zeg. Ze moeten wel open bij een crash, maar het is niet gebeurt.

Zo te zien was de klap enorm geweest.

Ik heb zelf eens zoiets meegemaakt waarbij ik met nog een voorbijganger de bijrijdster uit een Jeep heb gehaald die tegen een boom was geparkeerd met ca. 90km/u. Auto stond al gelijk in de brand en de deuren waren wel van het slot te halen (alle ruiten lagen er immers al uit) maar alleen de rechter achterportier was met twee man nog maar net open te krijgen. Daarna hebben we de rugleuning van de bijrijdster naar achteren kunnen vouwen en de bijrijdster, via de achterdeur, uit de auto kunnen halen. Echter door de klap was zij blijkbaar al overleden.
De bestuurder hebben we er niet uit kunnen krijgen voor dat het te gevaarlijk voor ons werd.

Als de klap maar hard genoeg is, dan houdt het ook gewoon een keer op.
Volgens dit bericht was ook hier "the driver was instantaneously killed".
 
  • Helpful
Reactions: Jaimevisser
Zo te zien was de klap enorm geweest.

Ik heb zelf eens zoiets meegemaakt waarbij ik met nog een voorbijganger de bijrijdster uit een Jeep heb gehaald die tegen een boom was geparkeerd met ca. 90km/u. Auto stond al gelijk in de brand en de deuren waren wel van het slot te halen (alle ruiten lagen er immers al uit) maar alleen de rechter achterportier was met twee man nog maar net open te krijgen. Daarna hebben we de rugleuning van de bijrijdster naar achteren kunnen vouwen en de bijrijdster, via de achterdeur, uit de auto kunnen halen. Echter door de klap was zij blijkbaar al overleden.
De bestuurder hebben we er niet uit kunnen krijgen voor dat het te gevaarlijk voor ons werd.

Als de klap maar hard genoeg is, dan houdt het ook gewoon een keer op.
Volgens dit bericht was ook hier "the driver was instantaneously killed".

beetje moeilijk om hier een like oid op te geven (gezien de slachtoffers) - maar RESPECT !
 
  • Like
Reactions: HWS