Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. Deuren kunnen ook dusdanig ontwricht/ontzet zijn door de klap dat ze gewoon niet meer open kunnen, ookal heeft het veiligheidsmechanisme dat de deur ontgrendeld wel gewerkt.

Op het filmpje was te zien dat er nauwelijks schade was aan de zijkant. En dan nog kan de kofferbak bij een ongeval ook open, maar dat was hier ook niet het geval. Nu was de bestuurder op slag dood door de klap, maar anders was diegene levend verbrand.
 
Op het filmpje was te zien dat er nauwelijks schade was aan de zijkant. En dan nog kan de kofferbak bij een ongeval ook open, maar dat was hier ook niet het geval. Nu was de bestuurder op slag dood door de klap, maar anders was diegene levend verbrand.

Ik begreep gisteren op een andere site dat de airbag ook niet was afgegaan. Dat zou verklaren waarom de deuren niet open gingen.
 
Ik begreep gisteren op een andere site dat de airbag ook niet was afgegaan. Dat zou verklaren waarom de deuren niet open gingen.
Dan is dat helemaal een foute boel zeg. Je mag toch vanuitgaan dat een airbag altijd werkt, of heeft er iemand zelf aan de auto lopen klussen
Ik begreep juist dat de airbags niet meer implodeerden nadat ze al afgegaan waren. Om die reden konden ze niet naar binnen kijken en wisten ze ook niet of het überhaupt wel zinnig was om de auto te openen.
Verder begreep ik dat hij met 90 mijlen per uur (bijna 150km/h) tegen een boom aan geknald was, dat je dat niet overleefd vind ik op zich niet heel vreemd. Dat de elektrische hendels niet meer goed functioneren na zo een klap vind ik ook niet vreemd. Of die open dienen te klappen aan de buitenkant na een ongeluk weet ik niet.
 
Dan is dat helemaal een foute boel zeg. Je mag toch vanuitgaan dat een airbag altijd werkt, of heeft er iemand zelf aan de auto lopen klussen
Jongens en meisjes, trap nou niet in de door old auto en big oil gefinancierde pers. Clickbait en FUD op basis van iemand die met 150 km/uur een boom heeft opgezocht. Als je met meer dan 65 km/u op een een boom klapt verlaten je hersenen zich via je oogkassen je schedel. En nu wordt gepoogd de veruit veiligste auto ter wereld te besmeuren.

Get real.
 
Als we het dan toch over airbags hebben, hoe zit het weer met die recall bij de andere merken?

Takata Airbag Recall: Everything You Need to Know

Airbags bij 19 merken die vervangen moeten worden, meer dan 37 miljoen voertuigen moeten binnen voor één of meerdere nieuwe airbags want de gemonteerde airbags kunnen na verloop van tijd bij een crash exploderen in het gezicht van de bestuurder of passagier, met al 23 doden geteld en 300 gewonden. En probeer niet nu al je auto binnen te rijden voor de recall, want de merken hebben niet genoeg vervangonderdelen dus blijf lekker met je virtuele metalen pin op je stuur rond rijden.
 
ik vind het spijkers op laag water zoeken. Straks mag hij al niet meer zeggen dat er een Y komt, ea.
De afspraak was dat hij geen beursgevoelige informatie naar buiten zou brengen, maar dat aan Tesla over te laten. Daarbij heeft Elon Musk zich regelmatig zeer laagdunkend over de SEC uitgelaten, dus dan is het niet gek als ze je een tik over de vingers geven (veel meer is er tot nu toe niet gebeurd).
 
De afspraak was dat hij geen beursgevoelige informatie naar buiten zou brengen, maar dat aan Tesla over te laten. Daarbij heeft Elon Musk zich regelmatig zeer laagdunkend over de SEC uitgelaten, dus dan is het niet gek als ze je een tik over de vingers geven (veel meer is er tot nu toe niet gebeurd).

tja, ALLE info over Tesla is beursgevoelig.

Gisteren een zware crash met een S, en de beurs reageert.
Een paar dagen terug een rapport van CR, en de beurs reageert.
Een of andere shorter die een kwakkel weet te verspreiden, en de beurs reageert.

Gaan we die nu ook zwijgplicht opleggen ? Waar begint de censuur ?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Het verschil is dat Elon Musk de CEO is van Tesla en dat heeft net even wat meer impact dan als ik wat op Twitter zet. Daarom zijn er regels voor mensen met inside-info van beursgenoteerde bedrijven. Die regeling is er om hele geldige redenen. Helaas geldt die regeling niet voor de president voor de VS, want daar zou het ook prima passen.

Als je CEO van een bedrijf bent, dan hoor je voorzichtig om te gaan met het naar buiten brengen van informatie. Daar zijn hele goede redenen voor en vrijwel elk bedrijf houdt zich daaraan. Tesla wel, maar diens CEO niet. Maakt mij niet uit, maar dan moet je daar wel de consequenties van accepteren. Hij is akkoord gegaan met de schikking van de SEC en als je dat dan ook weer aan je laars lapt, dan vraag je wel om harde maatregelen.
 
Nonsense, de SeC heeft de *iets* op Musk.
Het is gewoon niet handig om 500K te tweeten als Tesla 3 weken daarvoor 400K naar buiten brengt.Hij heeft een afspraak gemaakt met de SEC dat hij dit soort zaken niet meer zou doen en dit soort berichten via Tesla te laten lopen. Daarbij heeft Musk meerdere malen zijn achterwerk publiekelijk afgeveegd met de SEC, dus dan moet je niet raar opkijken als ze een keer verhaal komen halen.

Ik snap ook niet waarom Musk zo'n behoefte heeft om alles via Twitter de wereld in te slingeren... Het levert hem vooral veel narigheid op. Voor de mensen die zich nog niet genoeg ergeren aan mijn mening, heb ik hier nog een fijne: https://www.daskapital.nl/5153175/elon-musk-blijft-toezichthouder-sec-pesten-op-twitter. Vooral de speculatie dat Musk dit doet om de ondergang van Tesla niet te hoeven meemaken... :(
 
Nonsense, de SeC heeft de *iets* op Musk.
Gepusht door shortsellers etc die daar de deur plat lopen te lobbyen.
Die tweet over 500k is echt compleet onbeduidend, was overigens ook nabeurs, niemand die daar over viel.
inderdaad compleet belachelijk.

@bugboy : uw kever-producent doet niets anders...
in 2013 heeft de CEO met véél bravoure aangekondigd dat de VW groep in 2018 wereldwijd de grootste ging zijn, ook in EV's.
Als dat dan geen koersmanipulatie is...
En in werkelijkheid stonden ze in 2018 zo goed als nergens.

Dus nu, in 2019, herhaalt de CEO dat nog eens, nu is het 2025 waarin ze de grootste gaan worden.
Opnieuw een poging om de aandeelhouders vertrouwen te geven in de groep.


Is de timing je trouwens opgevallen ? in 2013 was het bij de lancering van de Model-S in Europa.
in 2019 is het bij de lancering van de Model-3 in Europa.
Zal wel toeval zijn zeker, right ??? yeahhhh....