Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De wielbouten op een Tesla moeten met 175Nm worden vastgezet. Voor de meeste sedans ligt dit rond de 120-130Nm, dus het zou mij ook niet verbazen dat een onwetend iemand ze veel te los heeft vastgezet. Maar het kan ook gewoon zijn dat een monteur net aan de koffie mocht toen hij de wielbouten vast moest zetten. Is echt niet de eerste keer dat er een wiel afloopt. Meestal is het gewoon niet goed vastgezet.

In dit geval ging het om iemand die beweerde dat de volledige ophanging er zomaar onder vandaan zou vallen.

Er zijn wel gevallen bekend maar daar ging het om mensen die met een snelweg snelheid een betonbalk hadden geramd en het toen gek vonden dat de wielen er niet onder bleven.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
De wielbouten op een Tesla moeten met 175Nm worden vastgezet. Voor de meeste sedans ligt dit rond de 120-130Nm, dus het zou mij ook niet verbazen dat een onwetend iemand ze veel te los heeft vastgezet. Maar het kan ook gewoon zijn dat een monteur net aan de koffie mocht toen hij de wielbouten vast moest zetten. Is echt niet de eerste keer dat er een wiel afloopt. Meestal is het gewoon niet goed vastgezet.

Onze vriend Keef heeft het over het afbreken van de ophanging, niet over een simpel wiel dat er afloopt. Er zijn best wat voorbeelden te zien waar door een ongeluk de voor- of achterophanging het begeeft. Zijn claims zijn telkens dat de gebrekkige ophanging de oorzaak is.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Onze vriend Keef heeft het over het afbreken van de ophanging, niet over een simpel wiel dat er afloopt. Er zijn best wat voorbeelden te zien waar door een ongeluk de voor- of achterophanging het begeeft. Zijn claims zijn telkens dat de gebrekkige ophanging de oorzaak is.

Toch uw vrienden beter kiezen, Paul :p

Is jullie koning overigens verhuisd ? :cool:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Onze vriend Keef heeft het over het afbreken van de ophanging, niet over een simpel wiel dat er afloopt. Er zijn best wat voorbeelden te zien waar door een ongeluk de voor- of achterophanging het begeeft. Zijn claims zijn telkens dat de gebrekkige ophanging de oorzaak is.

Maar hij zegt dat juist door het begeven ervan de auto gecrasht is en niet daarna. Alles kan uiteraard stukgaan bij een ongeluk.
 
Als je nog een absurd verhaal wilt lezen: Road Tripping Around Europe in a Tesla Is Less Fun Than You’d Think

"In a nod to Bertha Benz, I decided to make a 715-mile battery-powered voyage from Paris to Mannheim and back. (..) Over the next four days, I’ll spend 11 hours and 42 minutes charging—and that’s not counting failed attempts and time wasted on detours to stations—on what Google Maps tells me should be a 10-hour trip."

6 uur laden terwijl je slaapt in een hotel.. zit dus gewoon in die 11:42 laden die wordt genoemd.... doelbewust twee keer tot 100% SoC laden aan een SuC.. " I decide to do a full charge as my hotel is still 145 miles away. It takes a tedious 85 minutes, and I dine on a Whopper and fries." Hij had gewoon met 35% SoC kunnen aankomen, 18 minuten laden en dan nog 2 minuten Metz... BS verhaal van Bloomberg.

Had gewoon gekund in 10 uur waarvan 2 uur laden.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-02-28 om 17.41.23.png
    Schermafbeelding 2019-02-28 om 17.41.23.png
    4.1 MB · Views: 75
Als je nog een absurd verhaal wilt lezen: Road Tripping Around Europe in a Tesla Is Less Fun Than You’d Think

"In a nod to Bertha Benz, I decided to make a 715-mile battery-powered voyage from Paris to Mannheim and back. (..) Over the next four days, I’ll spend 11 hours and 42 minutes charging—and that’s not counting failed attempts and time wasted on detours to stations—on what Google Maps tells me should be a 10-hour trip."

6 uur laden terwijl je slaapt in een hotel.. zit dus gewoon in die 11:42 laden die wordt genoemd.... doelbewust twee keer tot 100% SoC laden aan een SuC.. " I decide to do a full charge as my hotel is still 145 miles away. It takes a tedious 85 minutes, and I dine on a Whopper and fries." Hij had gewoon met 35% SoC kunnen aankomen, 18 minuten laden en dan nog 2 minuten Metz... BS verhaal van Bloomberg.

Had gewoon gekund in 10 uur waarvan 2 uur laden.

Kan niemand eerst die gast uitleggen hoe je een roadtrip maakt met een tesla of andere ev?? Stapt zeker voor het eerst in zo’n auto, weet niet hoe je moet superchargen om je bestemming te bereiken Tjonge
 
Kan niemand eerst die gast uitleggen hoe je een roadtrip maakt met een tesla of andere ev?? Stapt zeker voor het eerst in zo’n auto, weet niet hoe je moet superchargen om je bestemming te bereiken Tjonge

schrijver was een dame - maar dat ter zijde... En vervolgens schrijft een collega van Bloomberg een artikel waarbij ze - als bewijs - achteraf verwijst naar dit verhaal ..
Bij Chalons-en-Champagne, zijn twee SuC's dicht bij elkaar - een van de twee was klaarblijkelijk “temporarily unavailable.”.. En dat wordt dus in het tweede artikel: Tesla SuC's "aren't always operational".

Schermafbeelding 2019-02-28 om 20.36.09.png


deed me denken aan TopGear .. doelbewust de Roadster onderuit willen halen..
 
schrijver was een dame - maar dat ter zijde... En vervolgens schrijft een collega van Bloomberg een artikel waarbij ze - als bewijs - achteraf verwijst naar dit verhaal ..
Bij Chalons-en-Champagne, zijn twee SuC's dicht bij elkaar - een van de twee was klaarblijkelijk “temporarily unavailable.”.. En dat wordt dus in het tweede artikel: Tesla SuC's "aren't always operational".

View attachment 381502

deed me denken aan TopGear .. doelbewust de Roadster onderuit willen halen..

Dat had ik even gemist ;) Mij deed het denken aan een filmpje van een dame die een kwartier lang een tesla probeerde te tanken bij een gewone pompstation, die wist ook niet wat ze moest doen ;)

Edit:
 
  • Like
Reactions: RobsEV
“temporarily unavailable.” wil overigens niet noodzakelijk zeggen dat de suc eruit ligt.
Meestal wil het zeggen dat ze het laden gewoon willen ontmoedigen.

Ik heb bvb weet van een aantal suc's in NL die ook al “temporarily unavailable.” waren - op vraag van één of ander clubje;) dat een hondertal auto's verwachtte aan de Suc.
Maar bypassers kunnen gewoon laden.
 
  • Like
Reactions: Edi99
Als je nog een absurd verhaal wilt lezen: Road Tripping Around Europe in a Tesla Is Less Fun Than You’d Think

"In a nod to Bertha Benz, I decided to make a 715-mile battery-powered voyage from Paris to Mannheim and back. (..) Over the next four days, I’ll spend 11 hours and 42 minutes charging—and that’s not counting failed attempts and time wasted on detours to stations—on what Google Maps tells me should be a 10-hour trip."

6 uur laden terwijl je slaapt in een hotel.. zit dus gewoon in die 11:42 laden die wordt genoemd.... doelbewust twee keer tot 100% SoC laden aan een SuC.. " I decide to do a full charge as my hotel is still 145 miles away. It takes a tedious 85 minutes, and I dine on a Whopper and fries." Hij had gewoon met 35% SoC kunnen aankomen, 18 minuten laden en dan nog 2 minuten Metz... BS verhaal van Bloomberg.

Had gewoon gekund in 10 uur waarvan 2 uur laden.
Misschien kan ze een keertje samen met Frank Buma van de ANWB op roadtrip.
 
  • Funny
Reactions: Adm and Mad P***y
Is dat die gast die altijd semi-leuk op een stoeltje voor de auto een filmpje voor de ANWB maakt? Hij is nog net niet zo kansloos als Gijsbert Termaat die altijd open deuren mag intrappen bij de dashcam video's van de Telegraaf.
Hij is vreselijk en heeft vorig jaar een tenenkrommend verslag gemaakt van een zogenaamde reis met een Ioniq naar Luxemburg. Van het zelfde niveau als dit Bloomberg verhaal. Pure framing.
 
  • Like
Reactions: Adm
De wielbouten op een Tesla moeten met 175Nm worden vastgezet. Voor de meeste sedans ligt dit rond de 120-130Nm, dus het zou mij ook niet verbazen dat een onwetend iemand ze veel te los heeft vastgezet. Maar het kan ook gewoon zijn dat een monteur net aan de koffie mocht toen hij de wielbouten vast moest zetten. Is echt niet de eerste keer dat er een wiel afloopt. Meestal is het gewoon niet goed vastgezet.
Mijn broer heeft zijn X twee keer met een los wiel teruggekregen van Tesla. De eerste keer bij aflevering en de tweede keer na de eerste servicebeurt. Je krijgt wel bloemen voor de schrik en een belletje van de manager.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB