Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig zijn in Europa van die beschermingsbalken voor vrachtauto’s verplicht, dus zal een dergelijk ongeval met AP niet snel gebeuren en als het gebeurt niet zulke dramatische gevolgen hebben!

Die "balken" zijn fietsenvangers van profielaluminium en niet bedoeld om auto's tegen te houden. Alleen de bumper aan de achterkant is zo gemaakt dat bij een oprij ongeluk een auto er niet onder schuift.
De vloerhoogte van opleggers in Europa is echter zoveel lager dan in de USA zodat je tegen het chassis van de oplegger oprijdt. Nog steeds zeer onaangenaam, maar de kans op overleven is groter.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Die "balken" zijn fietsenvangers van profielaluminium en niet bedoeld om auto's tegen te houden. Alleen de bumper aan de achterkant is zo gemaakt dat bij een oprij ongeluk een auto er niet onder schuift.
De vloerhoogte van opleggers in Europa is echter zoveel lager dan in de USA zodat je tegen het chassis van de oplegger oprijdt. Nog steeds zeer onaangenaam, maar de kans op overleven is groter.
Ik bedoel vooral dat die balk zorgt dat het security systeem de vrachtauto gewoon zal “zien” en afremmen .
 
Tesla lanceert goedkopere versie van Model 3, sluit wereldwijd winkels
Gek dat de meeste pers vooral het sluiten vd winkels benadrukt.

Ik denk dat het sluiten van die winkels ook best wel bijzonder is. Ze gaan nu zonder marketing, proefritten en verkooppunten proberen auto's te verkopen. Dit is iets wat eigenlijk alleen Tesla kan doen. Stel je de opstand (bij dealers) voor wanneer merken als BMW zeggen we gaan onze winkels sluiten en alles online verkopen.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat die winkels best wel een prijsdruk op producten leggen. Hoeveel proefritten zou je moeten doen om 1 nieuwe auto te verkopen? De kosten van die auto's, het personeel, dat telt snel op denk ik wanneer je dat per verkochte auto gaat uitrekenen......

Voor wat betreft die nieuwe prijzen ben ik benieuwd wat dat gaan doen met de verkoopaantallen. In februari lijken de verkoopcijfers voor de S en de X stabiel te zijn, Model 3 zijn er 472 van op kenteken gezet: Kentekenregistraties Tesla Nederland februari 2019 - Alles over Tesla
 
Sales is een non-value adding task. Maar was, vooral psychologisch, noodzakelijk.

Straf, die beslissing, maar schitterend.
De job van ‘handelsreiziger’ is in de meeste bedrijven ook niet meer wat hij geweest is 30 jaar geleden. Je overtuigt de klant niet meer door een gladde verkoper te zijn. Hardselling is out.
 
Sales is een non-value adding task. Maar was, vooral psychologisch, noodzakelijk.

Straf, die beslissing, maar schitterend.
De job van ‘handelsreiziger’ is in de meeste bedrijven ook niet meer wat hij geweest is 30 jaar geleden. Je overtuigt de klant niet meer door een gladde verkoper te zijn. Hardselling is out.
Hardselling is er nooit geweest bij Tesla,
Zij hebben echte adviseurs zonder bonus per verkochte auto. Er zal wel een callcenter voor in de plaats komen.
 
Kun je op de site zien, voor de gebruikte auto’s is nog niets bekend, staan nog met de oude prijzen op de site
Veel mensen ( inclusief mijzelf 3 jaar geleden) gaan niet op de site omdat ze menen dat Tesla geen spek voor hun bek is.
Bij mij was het pas toen een goedgeïnformeerde collega mij op de TCO wees dat ik vol ongeloof aan het dromen gegaan ben. En die dromen kwamen nog uit ook.
Nu zie ik nog veel mensen die niet geloven dat dat ze een Tesla budgettair aankunnen. Met de nieuwe prijzen kan bijna iedereen dit aan.
 
Sales is een non-value adding task. Maar was, vooral psychologisch, noodzakelijk.

Straf, die beslissing, maar schitterend.
De job van ‘handelsreiziger’ is in de meeste bedrijven ook niet meer wat hij geweest is 30 jaar geleden. Je overtuigt de klant niet meer door een gladde verkoper te zijn. Hardselling is out.

nu moet ik toch zeggen dat, als ik eens een store binnenliep, mij altijd wel de vraag gesteld heb "wat staan al die 'verkopers' hier te doen ?"

Meestal te niksen, en als ik mij dan 'van den domme' hield, en al eens een vraag stelde (waarop ik het antwoord wel kende), kreeg ik dikwijls een antwoord waarbij ik even moest nadenken hoe te reageren... de voorhamer bovenhalen en tegen de verkoper zeggen dat hij zijn product niet kende; of toch maar héél geïnteresseerd doorvragen, voor de lieve vrede.
 
tegen de verkoper zeggen dat hij zijn product niet kende; of toch maar héél geïnteresseerd doorvragen, voor de lieve vrede.
ja, eens, is gesprek meestal snel ten einde (ik weet niet wat te vragen)

kan ook zo; enige tijd terug had ik een aparte combinatie accu en type aanduiding gespot in Duiven (de 85kW accu in een auto met 75 aanduiding), ik entusiast er langs en dan blijft het leuk ook enthusiaste mederwerker samen op de parking onder een auto te kruipen en de batterijlabel te ontcijferen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
nu ik mijn post teruglees : ik heb teveel veralgemeend - my mistake.:oops:
ik ken inderdaad ook een paar wél gedreven 'verkopers', die hun product wel zeer goed kenden.

maar dat is toch een minderheid.

Ik denk maw dat de verkoop bij Tesla teveel kostte, wat overigens zeker ook geval was voor de verkoop via de referrals. Ook daar liep het op het einde zwaar de spuigaten uit .
 
Vandaag bijna een hele pagina recente gebeurtenissen in De Volkskrant:

4D3BFD2A-58E0-410F-942E-84B6075AF8F9.jpeg

Steinbuch denkt aan 47 mille inclusief BTW voor de SR
 
nu moet ik toch zeggen dat, als ik eens een store binnenliep, mij altijd wel de vraag gesteld heb "wat staan al die 'verkopers' hier te doen ?"

Meestal te niksen, en als ik mij dan 'van den domme' hield, en al eens een vraag stelde (waarop ik het antwoord wel kende), kreeg ik dikwijls een antwoord waarbij ik even moest nadenken hoe te reageren... de voorhamer bovenhalen en tegen de verkoper zeggen dat hij zijn product niet kende; of toch maar héél geïnteresseerd doorvragen, voor de lieve vrede.
Vandaar, opdoeken. Ik heb gekocht door mijn eigen research, vaak op dit forum. En door de TCO vergelijking, die zelfs mijn boekhouder niet kon weerleggen. En die nu al 2,5 jaar bevestigd wordt.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Daar hoeft je geen hoogleraar voor te zijn. Een simpel rekensommetje en je komt tussen de 45k en 47,5k Euro uit. (10% invoerrechten en 21% btw. Volgens mij nog een flink bedrag voor de gewone burger.
Als ik $ 35000 omreken naar €, daar 10% invoerrechten over reken en over het geheel vervolgens 21% btw overheen doe, kom ik toch echt uit op € 41k. Nog € 1k transportkosten en je zit op € 42k.