Xfrank
Well-Known Member
opnieuw een dode: Een model 3 gaat onder een truck door...
https://electrek.co/2019/03/01/tesla-driver-crash-truck-trailer-autopilot/
https://electrek.co/2019/03/01/tesla-driver-crash-truck-trailer-autopilot/
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig zijn in Europa van die beschermingsbalken voor vrachtauto’s verplicht, dus zal een dergelijk ongeval met AP niet snel gebeuren en als het gebeurt niet zulke dramatische gevolgen hebben!opnieuw een dode: Een model 3 gaat onder een truck door...
https://electrek.co/2019/03/01/tesla-driver-crash-truck-trailer-autopilot/
Gelukkig zijn in Europa van die beschermingsbalken voor vrachtauto’s verplicht, dus zal een dergelijk ongeval met AP niet snel gebeuren en als het gebeurt niet zulke dramatische gevolgen hebben!
Ik bedoel vooral dat die balk zorgt dat het security systeem de vrachtauto gewoon zal “zien” en afremmen .Die "balken" zijn fietsenvangers van profielaluminium en niet bedoeld om auto's tegen te houden. Alleen de bumper aan de achterkant is zo gemaakt dat bij een oprij ongeluk een auto er niet onder schuift.
De vloerhoogte van opleggers in Europa is echter zoveel lager dan in de USA zodat je tegen het chassis van de oplegger oprijdt. Nog steeds zeer onaangenaam, maar de kans op overleven is groter.
Tesla lanceert goedkopere versie van Model 3, sluit wereldwijd winkels
Gek dat de meeste pers vooral het sluiten vd winkels benadrukt.
Is er, buiten wij hier op het forum, iemand die weet hoe goedkoop een Tesla S of X nu wel geworden is?
Ik denk dat de concurrentie ( lees: tesla killers) wel al op de hoogte zal zijn.Is er, buiten wij hier op het forum, iemand die weet hoe goedkoop een Tesla S of X nu wel geworden is?
Ik bedoel vooral dat die balk zorgt dat het security systeem de vrachtauto gewoon zal “zien” en afremmen .
Tesla lanceert goedkopere versie van Model 3, sluit wereldwijd winkels
Gek dat de meeste pers vooral het sluiten vd winkels benadrukt.
Hardselling is er nooit geweest bij Tesla,Sales is een non-value adding task. Maar was, vooral psychologisch, noodzakelijk.
Straf, die beslissing, maar schitterend.
De job van ‘handelsreiziger’ is in de meeste bedrijven ook niet meer wat hij geweest is 30 jaar geleden. Je overtuigt de klant niet meer door een gladde verkoper te zijn. Hardselling is out.
Veel mensen ( inclusief mijzelf 3 jaar geleden) gaan niet op de site omdat ze menen dat Tesla geen spek voor hun bek is.Kun je op de site zien, voor de gebruikte auto’s is nog niets bekend, staan nog met de oude prijzen op de site
Sales is een non-value adding task. Maar was, vooral psychologisch, noodzakelijk.
Straf, die beslissing, maar schitterend.
De job van ‘handelsreiziger’ is in de meeste bedrijven ook niet meer wat hij geweest is 30 jaar geleden. Je overtuigt de klant niet meer door een gladde verkoper te zijn. Hardselling is out.
ja, eens, is gesprek meestal snel ten einde (ik weet niet wat te vragen)tegen de verkoper zeggen dat hij zijn product niet kende; of toch maar héél geïnteresseerd doorvragen, voor de lieve vrede.
zelfde heb ik, maar ik realizeer me ook dat er door dezelfde deur waar ik door kom vele (vele vele diverse en vreemde .... ) mensen komen; van ongezonde blabla directeur tot snelle jonge tot/met fanboy of realist ;-)wél gedreven 'verkopers', die hun product wel zeer goed kenden.
Vandaar, opdoeken. Ik heb gekocht door mijn eigen research, vaak op dit forum. En door de TCO vergelijking, die zelfs mijn boekhouder niet kon weerleggen. En die nu al 2,5 jaar bevestigd wordt.nu moet ik toch zeggen dat, als ik eens een store binnenliep, mij altijd wel de vraag gesteld heb "wat staan al die 'verkopers' hier te doen ?"
Meestal te niksen, en als ik mij dan 'van den domme' hield, en al eens een vraag stelde (waarop ik het antwoord wel kende), kreeg ik dikwijls een antwoord waarbij ik even moest nadenken hoe te reageren... de voorhamer bovenhalen en tegen de verkoper zeggen dat hij zijn product niet kende; of toch maar héél geïnteresseerd doorvragen, voor de lieve vrede.
Daar hoeft je geen hoogleraar voor te zijn. Een simpel rekensommetje en je komt tussen de 45k en 47,5k Euro uit. (10% invoerrechten en 21% btw. Volgens mij nog een flink bedrag voor de gewone burger.Vandaag bijna een hele pagina recente gebeurtenissen in De Volkskrant:
View attachment 382343
Steinbuch denkt aan 47 mille inclusief BTW voor de SR
Als ik $ 35000 omreken naar €, daar 10% invoerrechten over reken en over het geheel vervolgens 21% btw overheen doe, kom ik toch echt uit op € 41k. Nog € 1k transportkosten en je zit op € 42k.Daar hoeft je geen hoogleraar voor te zijn. Een simpel rekensommetje en je komt tussen de 45k en 47,5k Euro uit. (10% invoerrechten en 21% btw. Volgens mij nog een flink bedrag voor de gewone burger.