You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuk filmpje, lijkt onderdeel van grotere (oudere?) uitzending.
Ik vind het toch maar zielig vinden dat al die journalisten telkens met die hotelkaart af komen.
Deze begrijp ik niet helemaal.. Zonder te discuseieren of de stelling klopt...
Tesla scoort slecht qua betrouwbaarheid
"Tesla is veruit het minst betrouwbare automerk. De helft van de eigenaren van een nieuwe Model 3 noemen die auto onbetrouwbaar"
"Dat blijkt uit een onderzoek door het Britse WhatCar? onder 18.000 autorijders. Zij zijn alle minstens een jaar eigenaar van een één tot vier jaar oude auto."
Ze worden dezer week pas voor het eerst uitgeleverd in de UK..... Maar las je het UK artikel leest, zie je nergens de Model 3 genoemd worden.... Dus weer zo en website die even wat vrij vertaald en denkt, Tesla Model 3 is hot, dus ik schrijf maar onzin.. als ik maar traffic krijg..
AM heeft blijkbaar niet goed gelezen waar ze over schrijft. What Car heeft het nergens over de model 3. Ze schrijven wel:
"In contrast the Tesla Model S scored a dismal 50.9%, with owners telling us their cars had issues with bodywork, electrics suspension and interior trim."
Nope. Van 100% tot 90% is er nauwelijks degradatie, maar daaronder wel degelijk; het maximaal koppel wordt minder lang aangehouden (en dus gaat het maximaal vermogen zakken).Uh, heren, dat is gisteren pas uitgezonden en de Model 3 perswagen had wel een spoiler, en aan 57% heb je echt wel alle vermogen nog hoor.
Op de P heb je daar iets minder last van: de karakteristieken van de voorste en achterste motor zijn wat complementair gemaakt zodat je op de voorste motor bij lage snelheden wat minder kunt laten leveren maar hogere snelheid wat meer om het vermogenverlies achteraan wat te compenseren:
Deze andere grafiekpresentatie toont ook dat het voor sprintjes van 0 tot 70km/h veel minder uitmaakt, natuurlijk, want het startkoppel is identiek. Voor een kwartmijl-race maakt het dus ook minder uit dan voor een halve mijl.
Hier heb je inderdaad tot 75-80% SoC nauwelijks vermogenverlies, ook op vrij kloeke snelheid. Op 50% wel al (let op de helling van de rode curve die duidelijk steiler wordt boven 60mph).
Voor de AWD heb je nog minder "last" van vermogensverlies bij lagere SoC, maar dat is gewoon omdat de achterste motor op hoge SoC meer generfd wordt dan op lagere SoC.
Dat de AWD stiekem een P is was me reeds bekend, erg benieuwd of er ooit een unlock komt...Niet op verschillende SoC standen maar verder is het erg duidelijk dat de AWD een P is waar het vermogen en koppel van de achterste motor is gelimiteerd (de software limiteert dan de stroom door de inverter geleverd). Als de SoC daalt dan heb je er geen last van, want de stroom die een minder opgeladen batterij niet (veilig) zou kunnen leveren is al door de software op minder ingesteld.
Voorbeeld:
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/2018-tesla-model-3-with-performance-upgrade-vs-dual-motor-pdf.371383