Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk filmpje, lijkt onderdeel van grotere (oudere?) uitzending.


Inderdaad oud filmpje. Performance zo te zien zonder spoiler dus niet 'unlocked'.
Accu 57% met niet het volledig vermogen beschikbaar.

Schermafbeelding 2019-06-24 om 11.59.47.png
 
  • Like
Reactions: RobsEV and pvh
Deze begrijp ik niet helemaal.. Zonder te discussiëren of de stelling klopt...
Tesla scoort slecht qua betrouwbaarheid

"Tesla is veruit het minst betrouwbare automerk. De helft van de eigenaren van een nieuwe Model 3 noemen die auto onbetrouwbaar"

"Dat blijkt uit een onderzoek door het Britse WhatCar? onder 18.000 autorijders. Zij zijn alle minstens een jaar eigenaar van een één tot vier jaar oude auto."

Ze worden dezer week pas voor het eerst uitgeleverd in de UK..... Maar las je het UK artikel leest, zie je nergens de Model 3 genoemd worden.... Dus weer zo en website die even wat vrij vertaald en denkt, Tesla Model 3 is hot, dus ik schrijf maar onzin.. als ik maar traffic krijg..
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Deze begrijp ik niet helemaal.. Zonder te discuseieren of de stelling klopt...
Tesla scoort slecht qua betrouwbaarheid

"Tesla is veruit het minst betrouwbare automerk. De helft van de eigenaren van een nieuwe Model 3 noemen die auto onbetrouwbaar"

"Dat blijkt uit een onderzoek door het Britse WhatCar? onder 18.000 autorijders. Zij zijn alle minstens een jaar eigenaar van een één tot vier jaar oude auto."

Ze worden dezer week pas voor het eerst uitgeleverd in de UK..... Maar las je het UK artikel leest, zie je nergens de Model 3 genoemd worden.... Dus weer zo en website die even wat vrij vertaald en denkt, Tesla Model 3 is hot, dus ik schrijf maar onzin.. als ik maar traffic krijg..

Hoeft toch ook allemaal niet te kloppen? We hadden al bijna een week geen voorpagina nieuws van een uitgefikte Tesla of slapende Tesla chauffeur.... Werd hoog tijd om er weer wat suggestiefs in te gooien, toch?
 
AM heeft blijkbaar niet goed gelezen waar ze over schrijft. What Car heeft het nergens over de model 3. Ze schrijven wel:

"In contrast the Tesla Model S scored a dismal 50.9%, with owners telling us their cars had issues with bodywork, electrics suspension and interior trim."
 
AM heeft blijkbaar niet goed gelezen waar ze over schrijft. What Car heeft het nergens over de model 3. Ze schrijven wel:

"In contrast the Tesla Model S scored a dismal 50.9%, with owners telling us their cars had issues with bodywork, electrics suspension and interior trim."

idd. Dus lekker populistisch je website onder de aandacht brengen... en de conclusie is dat er met de Model S vanaf 2013 inderdaad veel aan de hand was, maar het merk is net op de markt en dan weet je waar je aan begint. Dat ze slecht scoren is dan logisch maar is niet zo negatief zoals het klinkt. Nergens is de vraag gesteld of dat je keuze voor een volgende aankoop van het zelfde negatief zal beïnvloeden... Denk dat je dan hele andere cijfers zal zien. En als je wat dieper op het artikel ingaat is 30% van de klachten bij Tesla's het bodywork
2018 What Car? Reliability Survey
 
Uh, heren, dat is gisteren pas uitgezonden en de Model 3 perswagen had wel een spoiler, en aan 57% heb je echt wel alle vermogen nog hoor.
Nope. Van 100% tot 90% is er nauwelijks degradatie, maar daaronder wel degelijk; het maximaal koppel wordt minder lang aangehouden (en dus gaat het maximaal vermogen zakken).

Niet dat het zo'n ramp is: zelfs bij 15% SoC hou je nog 260 van de 325pk op een RWD LR. Maar als je een wedstrijdje doet, en vooral een lange wedstrijd waarin je langer op de rechterkant van de curve gaat hangen, maakt het toch iets uit.

Dat is ook zo voor de P, trouwens (die dezelfde motor achteraan heeft).

tesla-model-3-soc-dyno-results-jpg.422810
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Jooop
Op de P heb je daar iets minder last van: de karakteristieken van de voorste en achterste motor zijn wat complementair gemaakt zodat je op de voorste motor bij lage snelheden wat minder kunt laten leveren maar hogere snelheid wat meer om het vermogenverlies achteraan wat te compenseren:
2018-tesla-model-3-performance-with-performance-upgrade-2018-32-2-3817fdd-1-png.332863


Deze andere grafiekpresentatie toont ook dat het voor sprintjes van 0 tot 70km/h veel minder uitmaakt, natuurlijk, want het startkoppel is identiek. Voor een kwartmijl-race maakt het dus ook minder uit dan voor een halve mijl.

Hier heb je inderdaad tot 75-80% SoC nauwelijks vermogenverlies, ook op vrij kloeke snelheid. Op 50% wel al (let op de helling van de rode curve die duidelijk steiler wordt boven 60mph).

Voor de AWD heb je nog minder "last" van vermogensverlies bij lagere SoC, maar dat is gewoon omdat de achterste motor op hoge SoC meer generfd wordt dan op lagere SoC.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Jooop and robertvg
Op de P heb je daar iets minder last van: de karakteristieken van de voorste en achterste motor zijn wat complementair gemaakt zodat je op de voorste motor bij lage snelheden wat minder kunt laten leveren maar hogere snelheid wat meer om het vermogenverlies achteraan wat te compenseren:
2018-tesla-model-3-performance-with-performance-upgrade-2018-32-2-3817fdd-1-png.332863


Deze andere grafiekpresentatie toont ook dat het voor sprintjes van 0 tot 70km/h veel minder uitmaakt, natuurlijk, want het startkoppel is identiek. Voor een kwartmijl-race maakt het dus ook minder uit dan voor een halve mijl.

Hier heb je inderdaad tot 75-80% SoC nauwelijks vermogenverlies, ook op vrij kloeke snelheid. Op 50% wel al (let op de helling van de rode curve die duidelijk steiler wordt boven 60mph).

Voor de AWD heb je nog minder "last" van vermogensverlies bij lagere SoC, maar dat is gewoon omdat de achterste motor op hoge SoC meer generfd wordt dan op lagere SoC.

Heb je toevallig ook zo´n mooie grafiek voor de AWD variant? :)
 
Niet op verschillende SoC standen maar verder is het erg duidelijk dat de AWD een P is waar het vermogen en koppel van de achterste motor is gelimiteerd (de software limiteert dan de stroom door de inverter geleverd). Als de SoC daalt dan heb je er geen last van, want de stroom die een minder opgeladen batterij niet (veilig) zou kunnen leveren is al door de software op minder ingesteld.

Voorbeeld:
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/2018-tesla-model-3-with-performance-upgrade-vs-dual-motor-pdf.371383
 
Niet op verschillende SoC standen maar verder is het erg duidelijk dat de AWD een P is waar het vermogen en koppel van de achterste motor is gelimiteerd (de software limiteert dan de stroom door de inverter geleverd). Als de SoC daalt dan heb je er geen last van, want de stroom die een minder opgeladen batterij niet (veilig) zou kunnen leveren is al door de software op minder ingesteld.

Voorbeeld:
https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/2018-tesla-model-3-with-performance-upgrade-vs-dual-motor-pdf.371383
Dat de AWD stiekem een P is was me reeds bekend, erg benieuwd of er ooit een unlock komt...
Klopt het ook dat een AWD bijna hetzelfde presteert als een P boven de 120km/h? Die grafiek vind ik lastig te interpreteren.