Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat ik een deja-vu had maar dit blijkt materiaal te zijn dat ik al eens heb gelezen.

2 opmerkingen
  • de advocaat schrijft alsof ie op een internet forum schrijft
  • hoe rij je je aandrijfassen 3 keren kapot?
  • een aantal problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen
  • autopilot is beta.
  • ik had de auto al lang tegen dagwaarde terug genomen en de mensen op een ban gezet. Sommige mensen wil je gewoon niet als klant. Er is inderdaad wat mis gegaan in het begin, maar sommige mensen zoeken ruzie met iedereen en die moet je vooral gunnen dat ze bruggen achter henzelf opblazen.
Logisch dat Tesla dit niet in der minne wil regelen. De eisers willen de nieuwprijs van de auto's + 1 miljoen.

upload_2020-10-19_17-14-19.png

Download het voorstel ter finale kwijting
 
Ik dacht dat ik een deja-vu had maar dit blijkt materiaal te zijn dat ik al eens heb gelezen.

2 opmerkingen
  • de advocaat schrijft alsof ie op een internet forum schrijft
  • hoe rij je je aandrijfassen 3 keren kapot?
  • een aantal problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen
  • autopilot is beta.
  • ik had de auto al lang tegen dagwaarde terug genomen en de mensen op een ban gezet. Sommige mensen wil je gewoon niet als klant. Er is inderdaad wat mis gegaan in het begin, maar sommige mensen zoeken ruzie met iedereen en die moet je vooral gunnen dat ze bruggen achter henzelf opblazen.
Logisch dat Tesla dit niet in der minne wil regelen. De eisers willen de nieuwprijs van de auto's + 1 miljoen.

View attachment 600089
Download het voorstel ter finale kwijting

Helder. Was even vergeten dat dit past in het terugkerende patroon van FUD lanceren iedere keer weer een paar dagen voor publicatie van kwartaalcijfers en earnings call.
 
@Jkr85 tellen die 14 dagen ook als je het object tijdens die 14 dagen gebruikt?
Jazeker, maar als de consument verder gaat met gebruik dan noodzakelijk voor inspectie is de consument wel aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak (art 6:230s lid 3). Die aansprakelijkheid vervalt indien de verkoper niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan (lid 3 tweede volzin), dat is dan wel weer aardig.
 
Ik dacht dat ik een deja-vu had maar dit blijkt materiaal te zijn dat ik al eens heb gelezen.

2 opmerkingen
  • de advocaat schrijft alsof ie op een internet forum schrijft
  • hoe rij je je aandrijfassen 3 keren kapot?
  • een aantal problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen
  • autopilot is beta.
  • ik had de auto al lang tegen dagwaarde terug genomen en de mensen op een ban gezet. Sommige mensen wil je gewoon niet als klant. Er is inderdaad wat mis gegaan in het begin, maar sommige mensen zoeken ruzie met iedereen en die moet je vooral gunnen dat ze bruggen achter henzelf opblazen.
Logisch dat Tesla dit niet in der minne wil regelen. De eisers willen de nieuwprijs van de auto's + 1 miljoen.

View attachment 600089
Download het voorstel ter finale kwijting

asking for a friend:
Maar wie is toch de advocaat die de stukken van jurist Suurbier zomaar indient bij de rechtbank? Zijn of haar naam is vakkundig weggelakt in de dagvaarding en verzetdsgvaarding. De naam van de eiser trouwens niet (in de voetnoot van de brief met het schikkingsvoorstel is het consultants kantoor niet weggehaald).
 
Bij Wessel juristen zouden ze beter hun teksten eens nalezen alvorens ze te versturen. Pijnlijk om de hier gelinkte documenten te lezen. Dit komt niet echt professioneel over. Hopelijk voor de eisers kent jurist Suurbier meer van het recht dan van correcte schrijftaal.
En het zwart maken van persoonlijke informatie in een PDF doe je niet door een blokje over de te verbergen tekst heen te plaatsen:rolleyes:
Iemand geinteresseerd in de kentekens van beide auto's?
 
  • Like
Reactions: Bionic
asking for a friend:
Maar wie is toch de advocaat die de stukken van jurist Suurbier zomaar indient bij de rechtbank? Zijn of haar naam is vakkundig weggelakt in de dagvaarding en verzetdsgvaarding. De naam van de eiser trouwens niet (in de voetnoot van de brief met het schikkingsvoorstel is het consultants kantoor niet weggehaald).
Vakkundig?

"te dezer zake woonplaats kiezende te (3521 AV) Utrecht, aan de
Groenmarktstraat, ten kantore van Adank en Klostermann Advocaten, van wie de heer mr. Adank
tot advocaat wordt gesteld "
 
Ik begrijp wel dat de advocaat vooralsnog heeft gewonnen en de rechter de koop heeft ontbonden (hoewel ik de exacte inhoud van de uitspraak niet ken).

In Duitsland is tesla overigens recent (ook) veroordeeld om bepaalde beloftes aan te passen.

www.nu.nl/economie/6064413/duitse-rechter-oordeelt-dat-tesla-reclame-misleidend-is.amp

Excuus, hier de uitspraak dat tesla ernstig tekort is gekomen.

https://assets.website-files.com/5e...0c836a7bc5361d847145c2_Vonnis_Geredigeerd.pdf
 
Je kunt zeggen wat je wil, maar feit blijft dat er zo’n initiatief (met z’n taalfouten) kan ontstaan. Blijkbaar is er zoveel onvrede over de serviceverlening en de kwaliteit dat mensen er energie in willen steken. Jullie zullen wel weer met samenzweringstheorieën komen, maar er zijn gewoon eigenaren ook hier op het forum die een hele dure auto hebben gekocht (het gaat vooral over MS en MX heb ik de indruk) en die honds behandeld worden door Tesla. Lees het draadje over de koplampen maar na. Dat is duidelijk een ontwerpfout: de LED’s worden gewoon zwart van de hitte en als je net na de garantie bent mag je duizenden Euros dokken.
O ja, de reacties met: bij mij is het altijd goedgegaan (n=1) of bij BMW heb je dit ook, dragen niet echt bij aan de discussie. Dat helpt de mensen die wel ellende hebben en geen gehoor krijgen niet.
 

dit is dus nog onder de rechter, nu er verzet is ingesteld door Tesla. Slordig dat ze het op een verstek hebben laten aankomen, typerend voor de te geringe bezetting aldaar (corona zal ook niet geholpen hebben).
enfin, Tesla zal een enkele actie van een ontevreden klant niet te deren, ze worden ook helemaal niet afgestraft door de markt.
 
Last edited:
Wel interessant dat één van de auto's in kwestie naar verluidt met vier 21" achterwielen rond reed. Ergens hier op TMC was zich iemand precies hierover aan het oriënteren. Zal het een nieuwe eigenaar van de teruggenomen auto zijn, of toch nog de oorspronkelijke eigenaar?
 
Wel interessant dat één van de auto's in kwestie naar verluidt met vier 21" achterwielen rond reed. Ergens hier op TMC was zich iemand precies hierover aan het oriënteren. Zal het een nieuwe eigenaar van de teruggenomen auto zijn, of toch nog de oorspronkelijke eigenaar?
Beide auto’s staan volgens de RDW nog op de eerste eigenaar. volgens mij heeft Tesla niks teruggenomen en gaan ze dat ook niet doen, tenzij de rechter dat uiteindelijk besluit, maar dat lijkt me sterk. Het feit dat een van de twee heren stond te op te scheppen dat hij twee jaar gratis gereden heeft zal zijn zaak niet helpen.