Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Berichtje uit de weekkrant

KESTEREN - Vorige week stond de elektrisch aangedreven Tesla S voor een testrit klaar bij Van Leeuwen Auto’s in Kesteren. De geïnteresseerden kwamen van ver om een testrit te maken en kennis te maken met Van Leeuwen Auto’s, het enige bedrijf in Nederland waar men nog dit jaar een Tesla kan kopen. Want Van Leeuwen bestelde er tijdig 15 stuks en heeft er al een aantal verkocht. In plusminus 5 seconden stond de teller op de A15 op 135 km per uur. Keuken: “Er is geen koppeling nodig om de onmiddellijke acceleratie te bereiken. Als je instapt valt direct het grote touchscreen op. Het is een auto waarbij je de voordelen van elektrisch rijden gelijk ziet. Zeker als je superieure weglegging voelt.” Johan van Leeuwen is ermee in zijn nopsjes. De auto waarin wij rijden is van alle snufjes voorzien. “Hij kost ongeveer 120.000 euro, maar met verrekening van BTW en subsidie, komt de prijs op ongeveer 50.000 euro. Iedere testrijder is enthousiast over de auto én de prijs. Tanken behoort tot het verleden, want je steekt de stekker ’s avonds thuis zo in het stopcontact en je rijdt de volgende ochtend met een volledig opgeladen auto weer weg.”

Kortom er gewoon 15 gekocht en voor een hogere prijs verkocht.
 
Berichtje uit de weekkrant

KESTEREN - Vorige week stond de elektrisch aangedreven Tesla S voor een testrit klaar bij Van Leeuwen Auto’s in Kesteren. De geïnteresseerden kwamen van ver om een testrit te maken en kennis te maken met Van Leeuwen Auto’s, het enige bedrijf in Nederland waar men nog dit jaar een Tesla kan kopen. Want Van Leeuwen bestelde er tijdig 15 stuks en heeft er al een aantal verkocht. In plusminus 5 seconden stond de teller op de A15 op 135 km per uur. Keuken: “Er is geen koppeling nodig om de onmiddellijke acceleratie te bereiken. Als je instapt valt direct het grote touchscreen op. Het is een auto waarbij je de voordelen van elektrisch rijden gelijk ziet. Zeker als je superieure weglegging voelt.” Johan van Leeuwen is ermee in zijn nopsjes. De auto waarin wij rijden is van alle snufjes voorzien. “Hij kost ongeveer 120.000 euro, maar met verrekening van BTW en subsidie, komt de prijs op ongeveer 50.000 euro. Iedere testrijder is enthousiast over de auto én de prijs. Tanken behoort tot het verleden, want je steekt de stekker ’s avonds thuis zo in het stopcontact en je rijdt de volgende ochtend met een volledig opgeladen auto weer weg.”

Kortom er gewoon 15 gekocht en voor een hogere prijs verkocht.

Vreemd verhaal. MIA/KIA/MEP is alleen van toepassing voor nieuwe auto's. Als Van Leeuwen ze op kenteken heeft laten zetten, vervalt dat. Dus dan hebben ze een deal met Tesla om de auto's ongekentekend te kopen. Verbaast me dat Tesla dat doet, lijkt me dat ze direct contact willen met de eindklant, om de ervaring op het juiste niveau te houden.
 
Ik heb mijn Tesla eind september bij van Leeuwen besteld. Ze hebben idd een aantal produktieplaatsen gekocht (38) en tegen een meerprijs weer verkocht. Deze auto's konden nog gewoon naar wens geconfigureerd worden. Aangezien de meerprijs, een percentage van de nieuwwaarde in het eerste jaar al ruimschoots wordt terugverdiend heb ik dit gedaan. Voordeel is dat ik maar 2,5 maand hoef te wachten.

- - - Updated - - -

Aangezien de produktieplaats wordt doorverkocht blijft het een nieuwe auto die nog op kenteken moet worden gezet. De MIA/KIA/MEP blijft dus van toepassing
 
nieuwste autogids heeft de S getest.

ScreenShot087.jpg
 
Vandaag gelezen op de website van Vroom.be mbt het autosalon te Brussel in januari 2014 :

Drive your dream is opnieuw het thema van het salon. Het volledige paleis 12 is gewijd aan droomwagens zoals McLaren, Ferrari, Porsche, Lotus en Tesla. Te midden deze luxebolides vind je het terras van het salon. Je kunt er genieten van een ontbijt naast de waterpartij, een lunch onder een palmboom of een cocktail tijdens één van de nocturnes.

Toch mooi dat ze Tesla in een adem noemen met die andere superbakken :tongue::tongue::tongue:
 
Tesla Model S Model S 85 kWh Performance | Radio2

Plus-en minpunten Tesla Model S Model S 85 kWh Performance

+deze auto IS gewoon de toekomst
+grote autonomie voor een elektrische wagen
+geen CO2-uitstoot
+rijdt compleet geruisloos
+adembenemende prestaties
+schitterende bediening via mega-aanraakscherm
+prachtige lijn
+comfortabele ophanging
+ruim en uitstekende afgewerkt interieur
+auto op premium-topniveau

-gebrekkige laadpunten-infrastructuur in ons land (niet echt de schuld van de auto)
-opladen thuis kan niet, of duurt ellendig lang (????)
 
Tesla Model S Model S 85 kWh Performance | Radio2

Plus-en minpunten Tesla Model S Model S 85 kWh Performance

/// cut ///

-gebrekkige laadpunten-infrastructuur in ons land (niet echt de schuld van de auto)
-opladen thuis kan niet, of duurt ellendig lang (????)

1. vandaag èèn van de weinige openbare oplaadpunten willen gebruiken, en je raadt het wel... ICED.

2. er blijken dus nog plaatsen te zijn in B waar geen stroom is. Vooral in dèpre-historie.
 
Last edited:
Een stukje op Nuzakelijk

http://www.nuzakelijk.nl/column-goedbezig/3653996/tesla-kiloknaller.html


Hier alvast wat citaten:
- Tesla, Volvo, Mitsubishi. Van hun merk blijft niets over. Het zijn plofauto’s. Rijdende aanbiedingen
-
BMW of Audi adverteren nooit met ‘Volle tank voor € 20,-’. En u vertelt vast niet al uw vrienden en de buurman hoe spotgoedkoop uw Porsche was. Tesla-bezitters doen dat wel. De hele dag door.
-
Tesla is net nieuw, en nu al in de uitverkoop


Jammer dat je niet kan reageren onder het bericht! Daarin tegen ben ik ook blij dat er nog een hoop slecht geïnformeerde mensen zijn (zoals de heer Wijman). Er moeten namelijk wel genoeg mensen overblijven om onze wegenbelasting te betalen
:wink:
 
Last edited:
Wat een gigantische azijnpisser! :smile: Als iemand belangrijke stappen aan 't zetten is om het klimaat te redden dan is 't Elon Musk wel maargoed. Deze kerel wil vast alleen maar een provocerend stukje schrijven om weer 1 van z'n boeken te kunnen verkopen.