Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom is de Model S zeer duur met reparaties? Wat is je referentie?
Mijn ervaring is juist dat de Model S goedkoop is. Ja bepaalde reparaties zijn duur en Tesla hanteert stevige prijzen. De S hoeft echter weinig in reparatie en de onderhoud is goedkoop.

Ik heb moeite met de term "Zeer duur" Het heeft (nog) geen referentie met een normaal die we kennen.
De Model S is een auto uit het hogere segment, die echter vaak ook werd gereden door mensen die uit een lager segment kwamen. Dan lijkt het allemaal al snel heel duur.

Terwijl in het hogere segment het allemaal nog veel en veel duurder kan (als je dat wil ervaren kan ik de RS6 van harte aanbevelen, mijn hemel wat was dat een geldspons).
 
  • Funny
Reactions: Tuhhje
Financieel Dagblad:

Nu kan Musk andere publiciteit ook goed gebruiken. The Wall Street Journal schreef onlangs over zorgen die intern door topbestuurders bij Tesla zijn geuit over het drugsgebruik van hun boegbeeld. Autoverhuurder Hertz liet vorige week weten een derde van zijn elektrische auto’s te willen verkopen, omdat er te weinig vraag naar is voor verhuur. En dan was er de afgelopen dagen ook nog veel aandacht voor het feit dat Tesla’s niet meer kunnen rijden door de enorme kou in het noorden van de Verenigde Staten.
In dergelijke omstandigheden is het prettig een eigen medium te hebben (X) en de wetenschap dat vele particulieren in jouw bedrijf hebben belegd. Reuring gegarandeerd.

Tekst: Jeroen Segenhout


Lees het volledige artikel: Wat wil Elon Musk met Tesla? Hij biedt weer voer voor speculatie

Gewoon ijskoud het reeds gedebunkte verhaal over zijn drugsgebruik herhalen. Wat is er toch mis met journalisten dat zelfs een krant als het FD op niveau Story is beland???
 
😢


Het volgen van Rob is de afgelopen 5 jaar na mijn eerste model S een moment om naar uit te kijken geweest geduurende de week op weg naar het werk. Ik heb veel aan Rob gehad om de ruis uit de Tesla berichtgeving te filteren, ik ga het missen.

Hier de vraag wat zijn nu kanalen die aan te bevelen zijn om nu te volgen buiten de niet dagelijkse Tesla daily aflleveringen die hij nog wel blijft maken?
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
😢


Het volgen van Rob is de afgelopen 5 jaar na mijn eerste model S een moment om naar uit te kijken geweest geduurende de week op weg naar het werk. Ik heb veel aan Rob gehad om de ruis uit de Tesla berichtgeving te filteren, ik ga het missen.

Hier de vraag wat zijn nu kanalen die aan te bevelen zijn om nu te volgen buiten de niet dagelijkse Tesla daily aflleveringen die hij nog wel blijft maken?
Hij haalt de ruis er ook wel uit vind ik: https://www.youtube.com/@Pejjy
 
Financieel Dagblad:

Nu kan Musk andere publiciteit ook goed gebruiken. The Wall Street Journal schreef onlangs over zorgen die intern door topbestuurders bij Tesla zijn geuit over het drugsgebruik van hun boegbeeld. Autoverhuurder Hertz liet vorige week weten een derde van zijn elektrische auto’s te willen verkopen, omdat er te weinig vraag naar is voor verhuur. En dan was er de afgelopen dagen ook nog veel aandacht voor het feit dat Tesla’s niet meer kunnen rijden door de enorme kou in het noorden van de Verenigde Staten.
In dergelijke omstandigheden is het prettig een eigen medium te hebben (X) en de wetenschap dat vele particulieren in jouw bedrijf hebben belegd. Reuring gegarandeerd.

Tekst: Jeroen Segenhout


Lees het volledige artikel: Wat wil Elon Musk met Tesla? Hij biedt weer voer voor speculatie

Gewoon ijskoud het reeds gedebunkte verhaal over zijn drugsgebruik herhalen. Wat is er toch mis met journalisten dat zelfs een krant als het FD op niveau Story is beland???
Ze doen het toch slim :) niet herhalen maar aangeven dat iemand anders er over geschreven heeft. Overigens vanuit publicitair perspectief hebben ze een punt dat de meeste mensen waarschijnlijk wel de zorgen hebben onthouden maar niet de debunk. (het kost meer 'energie' om een leugen te debunken dan om een leugen in de markt te zetten). Die kou in het noorden zal ook veel ICE's hebben uitgeschakeld maar ook dat is niet in het nieuws.

Ik heb het artikel niet verder gelezen dan je quote dus verder heb ik er geen menig over.
 
Ze doen het toch slim :) niet herhalen maar aangeven dat iemand anders er over geschreven heeft. Overigens vanuit publicitair perspectief hebben ze een punt dat de meeste mensen waarschijnlijk wel de zorgen hebben onthouden maar niet de debunk. (het kost meer 'energie' om een leugen te debunken dan om een leugen in de markt te zetten). Die kou in het noorden zal ook veel ICE's hebben uitgeschakeld maar ook dat is niet in het nieuws.

Ik heb het artikel niet verder gelezen dan je quote dus verder heb ik er geen menig over.
Dat is nou precies Story niveau: slim opschrijven van onwaarheden en/of roddels.

Het artikel is nav de tweet over AI en 25%. Geen hele bijzondere tweet vond ik en al helemaal niet zodanig dat je het moet spinnen naar Musk schopt weer opzettelijk stennis om af te leiden van negatieve berichtgeving (die Tesla’s die het niet zouden doen in de kou kan ik niet eens vinden met google…).
 
Dat is nou precies Story niveau: slim opschrijven van onwaarheden en/of roddels.

Het artikel is nav de tweet over AI en 25%. Geen hele bijzondere tweet vond ik en al helemaal niet zodanig dat je het moet spinnen naar Musk schopt weer opzettelijk stennis om af te leiden van negatieve berichtgeving (die Tesla’s die het niet zouden doen in de kou kan ik niet eens vinden met google…).
happy to help op die laatste (hij kwam al in mn Google news feed) Tesla's gestrand door extreme kou: de accu laadt niet meer op

Bright, ik snap dat je m niet kan vinden :) Toegevoedge waarde van het artikel: 0.

Overigens heb ik dat al veel vaker gemerkt dat Google search echt super slecht is in het vinden van recente berichten (ik snap het wel maar het is toch onhandig)
 
  • Like
Reactions: U-B74
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1638895123/e-auto-heeft-veel-te-veel-nadelen

Als ik dit soort artikelen lees (inclusief reacties), vraag ik mij soms echt af wie zelf onderzoek doet naar EV rijden en wie maar wat aanneemt van de buurman....
Wat een hoeveelheid gecombineerde onzin op één pagina....
(sorry, dit komt langs in mijn google newsfeed.....)
Ik denk dat wanneer je 100-150 jaar geleden naar verhalen over de eerste auto’s en daarvoor stoomtreinen dezelfde onzin zou lezen. De mens kan nu eenmaal moeilijk tegen verandering. Dit is typisch voor een transitietraject.
De auto is, stiekem, voor veel mensen heel veel meer dan iets wat je van a naar b brengt, dus dat roept nog meer reacties op.
Je hele leven weet je niet beter dan dat Duitsers premium zijn, Fransen kwalitatief minder maar wel duurder, evolutie en zeker geen revolutie, en nu blijkt dat allemaal op de helling gegaan te zijn, en je flink vervuilend bezig blijkt te zijn…. Nou zeg, het is me wat. Gelukkig begrijpt ome Geert je nog wel. En hij weet precies wie en wat je bent: de hardwerkende gewone Nederlander (disclaimer: daar horen Teslarijders nooit bij 🙈🤪).
De kindertjes in Congo, in 1 ruk naar Oostenrijk, files aan de laadpaal, in de winter maar 150km, vervuilender dan een ICE, de uitspraken van Elon, we moeten onze industrie beschermen, het stroomnet kan het niet aan, wat is zo’n Tesla lelijk, deuren vallen er spontaan uit……. Je zou voor de lol het moeten opnemen erover 15 jaar terugluisteren.
 
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1638895123/e-auto-heeft-veel-te-veel-nadelen

Als ik dit soort artikelen lees (inclusief reacties), vraag ik mij soms echt af wie zelf onderzoek doet naar EV rijden en wie maar wat aanneemt van de buurman....
Wat een hoeveelheid gecombineerde onzin op één pagina....
(sorry, dit komt langs in mijn google newsfeed.....)

Don't shoot the messenger ;) , maar hier op het werk zijn er toch veel die de EV weer inruilen voor een hybride en/of ICE.
Veel nadelen waar men tegenaan loopt zouden m.i. minder of niet van toepassing bij een Tesla. Daarom wel triest dat men een Tesla op de foto zet bij het artikel......

Zelf ben ik als petrolhead echt om maar dat zou wellicht anders zijn als ik op het werk&thuis niet kon laden.

Als de houderschapsbelasting (&BPM?) gelijk wordt een ICE en de bijtelling ook gelijk getrokken wordt gaat dat de transitie m.i. (helaas) vertragen.
 
  • Like
Reactions: U-B74 and Hbrink
Ik heb makkelijk praten, voornamelijk omdat ik op mijn oprit, maar ook op mijn werk kan opladen. Ik mij voorstellen dat wanneer je zowel op het werk en thuis een slechte laadinfrastructuur hebt, dat het allemaal erg lastig is.
Ik rij dagelijks minimaal 140km. Ik vind het luxe om niet meer bij die pomp te hoeven staan. Voor langere ritten vind ik dat Tesla het wel beter voor elkaar heeft dan de andere EV's. Hoe simpel je de auto met het Supercharge netwerk naar 1000km+ rijdt is machtig. En eerlijk is eerlijk, na ~400km wil ik zelf ook wel even de benen strekken. Ik denk ergens dat dat ook wel veiliger is.

Wat ik wel bijzonder blijf vinden is de FUD om Tesla heen. Maar ook autobedrijven en sommige dealerships van andere merken doen daar wel erg hard aan mee.
 
4 pagina's over de huurwagens van Hertz.

Het is heel simpel: bij 40000km beginnen huurders al te klagen over de hoge kilometerstand. Bij 60000km moet zo een auto er uit.

Waarom ze onpopulair waren, is natuurlijk omdat zo een Tesla een iPhone is, terwijl iedereen nog met zijn Nokia rijdt en het T9-toetsenbord nog gewoon is. Voor nieuwe mensen kost het inderdaad een half uur om een Tesla te ontwarren, maar mijn vrouw vond het prettig dat ze afgelopen zomer gewoon met een auto kon rijden die net zoals die van thuis reed.
 
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1638895123/e-auto-heeft-veel-te-veel-nadelen

Als ik dit soort artikelen lees (inclusief reacties), vraag ik mij soms echt af wie zelf onderzoek doet naar EV rijden en wie maar wat aanneemt van de buurman....
Wat een hoeveelheid gecombineerde onzin op één pagina....
(sorry, dit komt langs in mijn google newsfeed.....)
Haha, de negatieve reacties zijn veelal van mensen die geen EV hebben ofwel de verkeerde EV voor hun situatie. Als iemand al gaat roepen dat laden 1,5 tot 2,5 uur duurt, dan weet je dat die persoon maar wat roept. Die roept waarschijnlijk ook dat je na een 6-gangen diner bij een sterrenrestaurant gelijk naar de Mac kan, ook complete onzin :D
 
  • Like
Reactions: Maarten and Hbrink
happy to help op die laatste (hij kwam al in mn Google news feed) Tesla's gestrand door extreme kou: de accu laadt niet meer op

Bright, ik snap dat je m niet kan vinden :) Toegevoedge waarde van het artikel: 0.

Overigens heb ik dat al veel vaker gemerkt dat Google search echt super slecht is in het vinden van recente berichten (ik snap het wel maar het is toch onhandig)

Gelukkig nuanceert het artikel het zelf. Wat het FD er vervolgens van maakt… En daar zit het probleem.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1638895123/e-auto-heeft-veel-te-veel-nadelen

Als ik dit soort artikelen lees (inclusief reacties), vraag ik mij soms echt af wie zelf onderzoek doet naar EV rijden en wie maar wat aanneemt van de buurman....
Wat een hoeveelheid gecombineerde onzin op één pagina....
(sorry, dit komt langs in mijn google newsfeed.....)
Ingezonden mening.. Tsja.

Erger vind ik de artikelen dat met de kou de range 30% achteruit gaat. Is simpelweg niet waar. Het is minder dan 10% bij mijn auto. Natuurlijk niet op korte afstand zonder voorverwarmen. Dan kan het wel 30% kosten. Maar dit soort berichten maken dat mensen de overstap niet wagen.

Allemaal via de MSM. Maar de overheid wil nepnieuws bestrijden bij de enkeling op Facebook zonder bereik???
 
Haha, de negatieve reacties zijn veelal van mensen die geen EV hebben ofwel de verkeerde EV voor hun situatie. Als iemand al gaat roepen dat laden 1,5 tot 2,5 uur duurt, dan weet je dat die persoon maar wat roept. Die roept waarschijnlijk ook dat je na een 6-gangen diner bij een sterrenrestaurant gelijk naar de Mac kan, ook complete onzin :D
Mbt dat laatste: ik neem het liefst de lunch, want dan kan ik door het overslaan van het diner nog een beetje uitbuiken. ;) Inderdaad: ooit eens wat gehoord over nouveau cuisine (dat was een jaar of 35 geleden denk ik…) en dat is dan ‘een feit’.

Je hebt geen facebook nodig om onzin in je brein te hebben geprent…
 
Ingezonden mening.. Tsja.

Erger vind ik de artikelen dat met de kou de range 30% achteruit gaat. Is simpelweg niet waar. Het is minder dan 10% bij mijn auto. Natuurlijk niet op korte afstand zonder voorverwarmen. Dan kan het wel 30% kosten. Maar dit soort berichten maken dat mensen de overstap niet wagen.

Allemaal via de MSM. Maar de overheid wil nepnieuws bestrijden bij de enkeling op Facebook zonder bereik???

Voor de gemiddelde automobilist zitten ze er nog niet zo heel veel naast verwacht ik.........
Ervan uitgaande dat we de hoeveelheid elektra die de auto in gaat als uitgangspunt nemen (al dan niet voorverwarmen + verbruik tijdens de rit)

Bron ANWB onderzoek -> Bij een gemiddelde autorit wordt een afstand van 19 km afgelegd, die zo'n kwartier in beslag neemt. Dat blijkt uit de proef die de ANWB het afgelopen jaar heeft gehouden met 'connected car'.

Misschien dus wel "correct/waarheid" maar het is net als met warmtepompen -> inzoomen op extremen die maar een paar dagen per jaar geeft een wat vertekend beeld. Je kunt beter het gemiddelde over een heel jaar bekijken. (een koude ICE zit het eerste 10-15 minuten ook al snel 30% hoger qua verbruik)
 
Voor de gemiddelde automobilist zitten ze er nog niet zo heel veel naast verwacht ik.........
Ervan uitgaande dat we de hoeveelheid elektra die de auto in gaat als uitgangspunt nemen (al dan niet voorverwarmen + verbruik tijdens de rit)

Bron ANWB onderzoek -> Bij een gemiddelde autorit wordt een afstand van 19 km afgelegd, die zo'n kwartier in beslag neemt. Dat blijkt uit de proef die de ANWB het afgelopen jaar heeft gehouden met 'connected car'.

Misschien dus wel "correct/waarheid" maar het is net als met warmtepompen -> inzoomen op extremen die maar een paar dagen per jaar geeft een wat vertekend beeld. Je kunt beter het gemiddelde over een heel jaar bekijken. (een koude ICE zit het eerste 10-15 minuten ook al snel 30% hoger qua verbruik)
Het wordt in de pers vrijwel altijd gebracht icm de range. En dan is het idioot om dat te berekenen als een grote hoeveelheid korte ritjes na elkaar. Zeker ook omdat er vaak nog gehint wordt op de wintersport. En ik weet zeker dat mensen daarvoor verder rijden dan die 19 km.

Onder de streep is het gewoon negatief geneuzel.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Hbrink