Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Goed dat dit besproken wordt en hopelijk ook aangepakt. Maar de vergelijking met bijvoorbeeld Toyota of VW SUV mis ik in deze. De video's gaan voornamelijk over constateringen bij Tesla. Zo ook bij:
- panel caps. Vandaag langs een Polestar gestaan maar die heeft grotere panelcap bij de motorkap dan mijn Model S.
- vocht in het achterligt. Dat zie ik ook bij andere auto's. Zelfs BMW die dan toch betere kwaliteit is/ zou moeten zijn.
Je hoort hem af en toe wel zeggen dat sommige zaken ook bij andere auto's voorkomen, dus hij zwakt veel dingen ook gelijk weer af.
 
De MSM is de volgende fase in gegaan met EM en Tesla. Ze noemen de persoon en zijn bedrijven niet meer maar gewoon "Een commercieel bedrijf".
Zie bijvoorbeeld de video van het jeugdjournaal over een landing op de maan door een commercieel bedrijf en de ambities van Nasa om naar Mars te gaan:
Sorry in dit geval dus indirect Tesla maar direct... een commercieel bedrijf 😉

 
De MSM is de volgende fase in gegaan met EM en Tesla. Ze noemen de persoon en zijn bedrijven niet meer maar gewoon "Een commercieel bedrijf".
Zie bijvoorbeeld de video van het jeugdjournaal over een landing op de maan door een commercieel bedrijf en de ambities van Nasa om naar Mars te gaan:
Sorry in dit geval dus indirect Tesla maar direct... een commercieel bedrijf 😉

Alleen is het commerciele bedrijf van deze maanlanding geen bedrijf van Musk... Alleen de raket waarmee ze hun lander hebben gelanceerd was van SpaceX maar die kunnen jij en ik, mits rijk genoeg, ook gewoon inhuren voor een lancering.

 
  • Like
Reactions: job-lek
Geen:
"Bas Muijs in ernstige crash met Tesla" of
"Tesla spinnend door verkeer op A4 met Bas Muijs" of
"Aanrijdende auto ernstig beschadigd door op Tesla van Bas Muijs te botsen" of
"Tesla Autopilot voorkomt aanrijding niet"

Wel slecht overigens dat de Traffic Aware Collision Alert dit niet heeft kunnen voorkomen....
 
  • Funny
  • Like
Reactions: job-lek and T-Rob
Je kunt alle hulpmiddelen inzetten, maar als de auto naast je opeens een flinke abrupte beweging maakt vanaf de zijkant, dan is er geen redden aan.

Ik houd af en toe mijn hart vast als ik auto's passeer op de snelweg. De 1e rijbaan is soms flink smal en je ziet mensen slingeren van links naar rechts op de 2e rijbaan.

Wel slecht overigens dat de Traffic Aware Collision Alert dit niet heeft kunnen voorkomen....
 

Dit leest toch wat anders…

Tesla heeft de zogeheten Gigafactory ruim drie jaar geleden geopend en wil de productiecapaciteit nu verdubbelen. Daarvoor zou het fabrieksterrein zo'n 170 hectare groter moeten worden.
 

Dit leest toch wat anders…

Tesla heeft de zogeheten Gigafactory ruim drie jaar geleden geopend en wil de productiecapaciteit nu verdubbelen. Daarvoor zou het fabrieksterrein zo'n 170 hectare groter moeten worden.

De uitbreiding van de fabriek (verdubbelen produktie capaciteit) is al goedgekeurd en de grond is daarvoor al voorbereid en ik meen dat de bouw ook al begonnen is. Dit referendum ging over extra ruimte voor logistiek, extra spoor en nog wat dingen.

De Gigafactory plus ruimte voor uitbreiding, reeds goedgekeurd:

IMG_6912.jpeg


De extra uitbreiding waar nu over genimbied is:

IMG_6910.jpeg
 
Last edited:
Je kunt alle hulpmiddelen inzetten, maar als de auto naast je opeens een flinke abrupte beweging maakt vanaf de zijkant, dan is er geen redden aan.

Ik houd af en toe mijn hart vast als ik auto's passeer op de snelweg. De 1e rijbaan is soms flink smal en je ziet mensen slingeren van links naar rechts op de 2e rijbaan.
Ik dacht eigenlijk dat deze opmerking als grap bedoeld was 😅
 
Eigenlijk komt Tesla hier niet in voor, maar is de Prius de schoonste auto volgens dit artikel. Ben benieuwd hoeveel olie-geld in dit onderzoek is gestopt.

 
  • Like
Reactions: job-lek
Eigenlijk komt Tesla hier niet in voor, maar is de Prius de schoonste auto volgens dit artikel. Ben benieuwd hoeveel olie-geld in dit onderzoek is gestopt.

Ze hebben hun analyse gedaan, grotendeels op basis van eigen inschattingen. Maar de methodiek achter deze inschattingen zijn enkel te verkrijgen na het invullen van een webform... Heb ik overigens niet gedaan.

Daarbij is het erg opmerkelijk dat een Model X plaid een net iets hogere score krijgt dan een Model X. En een Model S plaid op 19 inch slechter scoort dan een Model S plaid op 21 inch!
Vervolgens is het duidelijk dat ze ca. 6 miljoen aan schenkingen krijgen per jaar, maar niet waar die vandaan komen.

Maar het ergste is dat de hele media er bovenop duikt en klakkeloos een niet onderbouwd artikel overneemt!
 
  • Like
Reactions: TM3LR and PriOkkie
Eigenlijk komt Tesla hier niet in voor, maar is de Prius de schoonste auto volgens dit artikel. Ben benieuwd hoeveel olie-geld in dit onderzoek is gestopt.

Geen idee hoeveel olie-geld, maar ben wel op zoek geweest naar de methodologie. Ze rekenen een vast bedrag aan CO2 per kilo accu. Dat bedrag vond ik terug in een rapport uit 2016, waar weer werd verwezen naar andere rapporten voor de bron. Ik ben niet verder gaan zoeken of ik die ook kon vinden.

Wat ik dus niet weet, is of dat getal nog is aangepast in de loop der jaren. Het is heel goed mogelijk dat ze (zoals in andere roemruchte publicaties wel gebeurde) simpelweg de cijfers van de eerte Li-Ion batterijen van Nokia gebruiken. Waarschijnlijk is wel dat er geen rekening gehouden is met het feit dat ook batterijproduktie met de tijd steeds schoner wordt. Er wordt sowieso geen onderscheid wordt gemaakt tussen de fabrikanten. Een batterij van X kilo geeft in dit rapport een score van X maal die factor aan CO2 uitstoot. Punt. Je bent met een kleine batterij dan al gauw in het voordeel.

Dit is ook het zoveelste rapport dat maar naar één aspect kijkt, maar waar de media vervolgens algemene uitspraken over doen. Deze auto is niet op alle fronten schoner, maar stoot volgens deze abstracte rekenmethode minder CO2 uit. Dat is niet persé hetzelfde. Het negeert alleen weer al die andere rommel die er uit een uitlaat komt.

Andere headlines gaan weer alleen over de uitstoot van zwaveloxide. Een oceaanschip vervuilt dan meer dan honderdduizend auto's roepen ze dan. Ja, want de brandstof voor die auto's moet verplicht ontzwaveld worden en die voor schepen niet. Hoeveel procent van die schepen vaart er overigens om ruwe olie of geraffineerde varianten daarvan de wereld rond te zeulen? Ook een olietanker stoot die troep uit hoor.

En dan heb je nog stikstof. Of fijnstof. Maar ik laat het hier maar even bij.
 
Last edited:
Wat een volksverlakkerij dit zeg, Toyota/Lexus met 6 auto's in de Top 12. Het ergste is dat de leek dit gewoon voor zoete koek slikt en zal aanhalen op ettelijke verjaardagsfeestjes en buurtbbq's.

Het valt me nog mee dat Tesla niet in de 'meanest-list' staat :D

‘Gelukkig’ raakt de samenleving steeds gepolariseerder en komen Teslarijders niet op die BBQ’s en buurtfeestjes….. 🙈😁

Overigens kwamen vandaag ook uitstootcijfers via CBS naar buiten: uitstoot energieleveranciers met 22% gedaald (je weet wel die ‘tankstations’ waar wij onze brandstof vandaan halen) terwijl de uitstoot van verkeer juist gestegen is met 2% (ondanks groter aandeel EV’s). Volgens CBS stoot verkeer nu meer uit dan de energiemarkt en is het samen met landbouw na industrie de grootste uitstoter in NL.

Ben benieuwd hoe ze op die buurtfeestjes deze cijfers interpreteren 🥳 (ik verklap het alvast: niet)