Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 importeren uit Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
A6AA993B-E72A-4643-BB48-430E88928B46.png


Na ruim 1,5 jaar inclusief een langdurig traject bij het Steueramt (duitse belastingdienst) nu eindelijk de bevestiging van Tesla ontvangen dat de in Duitsland door mij betaalde BTW kan worden terugbetaald door Tesla. Nog even afwachten of Tesla mijn btw aangifte bij de NLse belastingdienst gaat accepteren als “proof of payment in the destination country”
 
Sorry voor het doen herleven van dit topic, ik wilde er geen nieuw voor starten.

Als ik een auto koop van een Duitse particulier (familie), begrijp ik dat ik geen btw in NL hoef te betalen, noch bpm. Auto is 6 maanden oud en ik koop als particulier.

correct? In dat geval is een Duitse occasion toch veel goedkoper dan een Nederlandse?
 
Sorry voor het doen herleven van dit topic, ik wilde er geen nieuw topic voor aanmaken met hetzelfde onderwerp.

als ik een auto koop van een Duitse particulier (familie), hoef ik bij import geen NL btw te betalen, en geen bpm. Ik koop als particulier en de auto is 6 maanden oud.

Correct?

in dat geval is het toch erg voordelig een jonge occasion in Duitsland te kopen (de model 3 begint bij 39k nieuw)? Of zit ik ergens mis?
 
Sorry voor het doen herleven van dit topic, ik wilde er geen nieuw topic voor aanmaken met hetzelfde onderwerp.

als ik een auto koop van een Duitse particulier (familie), hoef ik bij import geen NL btw te betalen, en geen bpm. Ik koop als particulier en de auto is 6 maanden oud.

Correct?

in dat geval is het toch erg voordelig een jonge occasion in Duitsland te kopen (de model 3 begint bij 39k nieuw)? Of zit ik ergens mis?
ja, dat is een goede deal. De duitse ev korting helpt daar goed bij