Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik nu kijk bij de RDW zie ik 25 LR AWD's met 1000kg trekgewicht, allemaal typegoedkeuring: e4*2007/46*1293*04 E3D BB1T1

Deze zitten allemaal nog in de oude kenteken reeks, de jouwe wordt denk ik pas zichtbaar bij aflevering

( ook staan er 4 Performance Base modellen met 500kg in, allemaal met typegoedkeuring: e4*2007/46*1293*04 E3D PB1T1 )

Is er inmiddels meer bekend omtrent de LR AWD 1000kg uitlevering? Zijn er al mensen die de 1000kg variant van de LR AWD geleverd hebben gekregen? Is dit bij de RDW te checken? Wellicht is er een kenteken bekend die dit trekgewicht heeft?

Mijn bestelling is omgezet naar een LR AWD, mijn LM heeft aangegeven de 1000kg variant geleverd te willen krijgen, ze krijgen echter terug dat het trekgewicht 910kg is? Ik zoek wat info om aan Tesla te laten zien/duidelijk te maken dat er een nieuwe modelgoedkeuring is.
 
Bij de levering van mijn model 3 was een trekhaak bijgeleverd. Niet besteld. Helaas alleen een losse trekhaak, verder heb ik een gewone model 3.

Ik heb dus een losse trekhaak over.
Iemand interesse?
Gek idee misschien, maar vraag eens aan Tesla zelf of ze hem terug willen ...

Je hebt iets gekregen wat je niet had moeten krijgen. Als het andersom was .... ;)
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Bij de levering van mijn model 3 was een trekhaak bijgeleverd. Niet besteld. Helaas alleen een losse trekhaak, verder heb ik een gewone model 3.

Ik heb dus een losse trekhaak over.
Iemand interesse?

Ik heb een model 3 met trekhaak besteld, aansluiting is er kenteken klopt, ik mis alleen de afneembare trekhaak, die staat nu in backorder bij Tesla. Ik denk dat onze auto's ooit dicht bij elkaar in de buurt hebben gestaan...
 
Ik heb overal zonder succes gezocht naar het maximale kogelgewicht van de trekhaak op de model 3. Ik heb hem al sinds de levering in augustus, maar nu wil ik er gaag met een stel elektrische fietsen mee op weg.

De grote vraag is dus of iemand dat al heeft gevonden. Zo ja, dan kan ik met een veel geruster gevoel op weg (of niet :) )
 
Ontzettend bedankt TM3LR ! ;)

Dat zou genoeg moeten zijn voor de fietsen drager + de twee fietsen. Kunnen we lekker op vakantie met de fietsen. Heb jij (of anderen) ervaring met het verhoogde gebruik door het gewicht en de verminderde lucht weerstand?

Ik zit er aan te denken om in ieder geval de batterijen er uit te laten, zodat het gewicht nog iets minder wordt.
 
Graag gedaan. Batterijen wel verwijderen I.v.m. stabiliteit. Deze fietsen staan nogal in de wind, dus het verbruik stijgt naar minimaal 200 wh/km. De auto gaat automatisch in caravan-modus, zie caravan op het scherm. De navigatie houdt rekening met het extra verbruik, maar is wel heel pessimistisch. Deze gaat waarschijnlijk uit van een complete Kip-caravan;)
 
Ontzettend bedankt TM3LR ! ;)

Dat zou genoeg moeten zijn voor de fietsen drager + de twee fietsen. Kunnen we lekker op vakantie met de fietsen. Heb jij (of anderen) ervaring met het verhoogde gebruik door het gewicht en de verminderde lucht weerstand?

Ik zit er aan te denken om in ieder geval de batterijen er uit te laten, zodat het gewicht nog iets minder wordt.
Heb 200 mee gemaakt. Maar ook 280 bij zelfde snelheid. meeRijdt meestal niet harder dan 100 á 105.

Batterijen er zeker uit halen.
 
Graag gedaan. Batterijen wel verwijderen I.v.m. stabiliteit. Deze fietsen staan nogal in de wind, dus het verbruik stijgt naar minimaal 200 wh/km. De auto gaat automatisch in caravan-modus, zie caravan op het scherm. De navigatie houdt rekening met het extra verbruik, maar is wel heel pessimistisch. Deze gaat waarschijnlijk uit van een complete Kip-caravan;)
Je moet tow-modus wel weer uitzetten als je alleen een fietsdrager hebt toch?
 
Sorry, ik had het over tow mode maar het is trailer mode (aanhangermodus).
Inderdaad werken een aantal functies niet of minder als je dit aan laat staan:
Sommige functies van Autopilot (Autosteer, Voorrijden, Rijstrookassistent, etc.) en de functionaliteit van de parkeersensoren achter zijn mogelijk niet beschikbaar wanneer Trailer Mode is ingeschakeld. Daarnaast verschilt de werking van de volgende functies:

  • Verkeersbewuste cruise control vergroot de afstand tot de auto voor u.

  • Waarschuwing voor zijdelingse botsing is actief, maar automatisch ingrijpen op de besturing is uitgeschakeld.

  • De remkracht van Automatisch remmen bij noodstop (zie Botsing ontwijkingshulpop pagina 111) wordt aanzienlijk begrensd.
Het lijkt wel zo te zijn dat de sensoren aan de achterkant voor onrust blijven zorgen als je trailer mode uitzet terwijl er een fietsenrek is gemonteerd.