Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga vrijdag mijn LR AWD Performance (Ook wel Base Performance) ophalen, deze zou maar 500kg mogen trekken, ben benieuwd naar de reden hierachter, aangezien het gewoon een LR AWD is met Performance software upgrade. Zal wel iets met het verschil in PK te maken hebben, maar doe dat dan softwarematig verminderen als er iets achter hangt toch?

Laat vrijdag dan graag even weten wat het trekgewicht is geworden voor deze configuratie. Is dat dan met 18" of 19" velgen en zonder rode remklauwen ?
 
Laat vrijdag dan graag even weten wat het trekgewicht is geworden voor deze configuratie. Is dat dan met 18" of 19" velgen en zonder rode remklauwen ?
Yep zal ik doen. Gewoon een LR AWD 19" wit wit (zonder spoiler, remklauwen, sport pedalen waarschijnlijk ook niet) maar dan wel met de performance stats. (Bij tesla bekend als Base Performance).
 
Last edited by a moderator:
  • Funny
Reactions: Sregor
Vandaag kreeg ik het kenteken (nieuwe reeks). Meteen even bij de RDW gecontroleerd: trekgewicht is 1000kg i.p.v. 910kg zoals beloofd toen ik hem bestelde. Ze hebben het dus blijkbaar aangepast. Super!
Als ik nu kijk bij de RDW zie ik 25 LR AWD's met 1000kg trekgewicht, allemaal typegoedkeuring: e4*2007/46*1293*04 E3D BB1T1

Deze zitten allemaal nog in de oude kenteken reeks, de jouwe wordt denk ik pas zichtbaar bij aflevering

( ook staan er 4 Performance Base modellen met 500kg in, allemaal met typegoedkeuring: e4*2007/46*1293*04 E3D PB1T1 )
 
Zou sowieso moeten kunnen. Zolang je je caravan maar niet helemaal vol laadt. Ik bedoel 90 kg laadvermogen heb je toch wel?

Volgens wat ik gehoord heb moet het trekkend voertuig het maximaal gewicht volgens opgave van de aanhanger/caravan kunnen trekken (ook al is hij niet tot de max beladen). Als ik met een LR AWD trekgewicht 910kg mijn 1000kg caravan zou trekken en ik wordt aangehouden zou ik niet verder mogen rijden (en een boete krijgen).
Iemand die dit kan bevestigen?
 
Na een discussie met een agent kan ik bevestigen dat het daadwerkelijk gewicht telt. Renault Twingo voor een dubbelassige aanhanger ;). Hij wilde boete geven maar vroeg het voor de zekerheid maar even na en moest verontschuldigingen aanbieden. Het kan zijn dat de wetgeving inmiddels is aangepast. Resultaten uit het verleden enzovoorts...
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Bij een poging tot monteren van de trekhaak ontdek ik dat er helemaal geen opening in de bodemplaat zit bij mij ??
Dus die zwarte plaat die achter eronder geschroefd zit. Geen luikje, klepje, helemaal niets.
Iemand dat ook gehad ? Vandaag maar even langs de SeC kijken hoe ze dat op gaan lossen...
 
  • Funny
Reactions: alexdepalex
Bij een poging tot monteren van de trekhaak ontdek ik dat er helemaal geen opening in de bodemplaat zit bij mij ??
Dus die zwarte plaat die achter eronder geschroefd zit. Geen luikje, klepje, helemaal niets.
Iemand dat ook gehad ? Vandaag maar even langs de SeC kijken hoe ze dat op gaan lossen...
Inderdaad, bizar. Nu maar hopen dat je ze er van kunt overtuigen dat dat bij aflevering al zo was en het dus onder garantie moet vallen :oops:
 
Bij een poging tot monteren van de trekhaak ontdek ik dat er helemaal geen opening in de bodemplaat zit bij mij ??
Dus die zwarte plaat die achter eronder geschroefd zit. Geen luikje, klepje, helemaal niets.
Iemand dat ook gehad ? Vandaag maar even langs de SeC kijken hoe ze dat op gaan lossen...

Ik heb geen trekhaak, geen trekgewicht en toch een plaat met klepje (denk dat die gewoon los is te krijgen).
 
Bij een poging tot monteren van de trekhaak ontdek ik dat er helemaal geen opening in de bodemplaat zit bij mij ??
Dus die zwarte plaat die achter eronder geschroefd zit. Geen luikje, klepje, helemaal niets.
Iemand dat ook gehad ? Vandaag maar even langs de SeC kijken hoe ze dat op gaan lossen...

Zit er wel een trekhaak aan de auto of hebben ze alleen een kogel meegegeven.........
 
Inderdaad, bizar. Nu maar hopen dat je ze er van kunt overtuigen dat dat bij aflevering al zo was en het dus onder garantie moet vallen :oops:

Tja, alsof ik een bodemplaat zou gaan wisselen met een die niet past en dan daarvoor terug ga naar Tesla om aanspraak te maken op een plaat die ik al heb maar zelf verwijderd heb...... Je weet inderdaad maar nooit bij Tesla....

Zit er wel een trekhaak aan de auto of hebben ze alleen een kogel meegegeven.........

Ik heb een aanhanger optie in de software en trek gewicht op het kenteken dus ik ga er vanuit van wel....