Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S Tailight strip toegestaan?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Wij hebben op internet verschillende mods voor de Tesla Model S’en gezien en iets kwam voorbij wat de Tesla echt uniek maakt. Het gaat om een tail light strip op de achterkant wat een heel upgraded gevoel geeft. Maar vraag mij af of dit legaal is op de Nederlandse weg en of de APK hier wel doorheen gaat.

Zie foto hier


Dit is de link naar het product:
 

Attachments

  • IMG_9107.jpeg
    IMG_9107.jpeg
    160.7 KB · Views: 145
Er zijn andere merken die ook zo’n horizontale rode streep achter hebben, zoals Porsche.
Moet dus ook aftermarket voor de Model S kunnen lijkt mij.
Hi Maarten, dank voor je snelle reactie. Lijkt mij inderdaad ook. Alleen tijdens het monteren opletten dat de achteruit verlichting goed is wat goedgekeurd is in NL. Geeft toch wel echt een upgrade en new look van de Tesla
 
In theorie ziet het er goed uit - maar lichtfelheid moet wel echt hetzelfde zijn als de standaard achterverlichting
ik zag laatst echter een model 3 met een toegevoegde taillight strip, die net iets feller was dan de achterverlichting zelf... en dat doet dan wel weer afbreuk vind ik.
Zou denk ik wel hetzelfde zijn, althans dat is op de foto’s te zien. Zal een update sturen als het gemonteerd is. Ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn met de verlichting. Alle opties zoals achteruitverlichting (wit) mistlamp op de linkerkant zijn aanwezig.
 
Installatie light applique (EVOFFER product)

Aangekocht als extra achteruitrijlicht omdat het nogal donker is via camera na installatie van MCU 2

Extra applique gekocht bij tesla en zelf wrappen
(ingeval iemand de "oude" v2 applique wilt hebben...laat maar weten, is met uitstulpende TESLA logo)
View attachment 839560

Paar van mijn trim tools afgebroken...
View attachment 839554

View attachment 839561

Proces kabels trekken naar voorkant duurt ongeveer 30 minuten
(had paar weken geleden ook bij een Model X in Alkmaar geïnstalleerd maar geen foto genomen wegens privacy)





Je kan lichteffecten tweaken & ook uitzetten (via app)

View attachment 839556View attachment 839557
Mijn oude mod is ook niet echt legaal (in België) maar niemand (politie in BE / NL / DE) had ooit iets gezegd
Er stonden zo vaak politie combi achter mij bij verkeerslichten of autostraten maar nooit een PV gekregen of staande gehouden

Bij autokeuring zet ik het uit via app en eenmaal buiten zet ik die terug aan

Hun installatie video ziet redelijk simpel uit
maar paar stappen/methode geef me toch behoorlijk goosebumps van klunzigheid 🙈 (ik heb al paar light applique's/lightbar geïnstalleerd bij S/X/Y)
 
Mijn oude mod is ook niet echt legaal (in België) maar niemand (politie in BE / NL / DE) had ooit iets gezegd
Er stonden zo vaak politie combi achter mij bij verkeerslichten of autostraten maar nooit een PV gekregen of staande gehouden

Bij autokeuring zet ik het uit via app en eenmaal buiten zet ik die terug aan

Hun installatie video ziet redelijk simpel uit
maar paar stappen/methode geef me toch behoorlijk goosebumps van klunzigheid 🙈 (ik heb al paar light applique's/lightbar geïnstalleerd bij S/X/Y)
Heb je mooi gedaan. Ziet er wel cool uit! Hoeveel vraag jij zo’n installatie?