Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S wassen

This site may earn commission on affiliate links.
@Jeffrey, was het niet bij Quality Car Care? Die zit om de hoek inderdaad. Waarschijnlijk heb je dan Gyeon Mosh+.
Mijn S heb ik daar iig laten doen, auto gaat om de 2 weken door de wasstraat en ik ben tevreden hoe de auto glimt na (bijna) 2 jaar.
 
Opti-Coat Pro kost rond 1000 euro en moet jaarlijks geïnspecteerd worden. Dat kost 65 euro en daarbij wordt de auto grondig gewassen en van binnen gereinigd.
Mijn auto was na twee jaar qua lak letterlijk in nieuwstaat. Wel zelf wassen met foam, hogedruk, twee emmers en drogen met bladblazer.
Er zit in deze omgeving geen Opti-Coat Pro dealer meer. Degene die mijn auto heeft gecoat zit in een staatshotel nadat ie een aantal kogels door zijn ex-vriendin heeft gejaagd. Misschien eens Modesta overwegen. Zit een de dealer in De Goorn, vlakbij dus.
Die heeft de mijne ook gedaan Wim. Nu ga ik naar Serge voor een Modesta coating, heb ik met een andere auto een zeer goede ervaring mee. Een goede detailer vind ik veel belangrijker dan de afstand.
 
Hoe houdt de platte Tesla lak zich na regelmatige carwash? Ben wat terughoudend, omdat mijn auto solid zwart is.
Ik was altijd met de hand, maar het zou 's winters wel eens handig zijn...
Juist s' winters niet naar de wasstraat. De borstels zijn dan het vuilst en jouw auto ook.
Gewoon thuis met de hogedruk reiniger de auto afspuiten, dan in de foam zetten, met een fleecekop op een korte steel de auto wassen, afspoelen en drogen. Gewoon in een half uur te doen.
 
Hier heeft u gelijk in de wasstraat is normaal al niet de juiste combi met een Tesla en nu zijn inderdaad de meeste wasstraten nog vuiler.
Of ze moeten alles goed bijhouden dan zal het wel meevallen maar het is en blijft gewoon krassen bij het wassen.
Ik heb nu in mijn nieuwe bedrijf de mogelijkheid binnen te wassen lekker warm, kalkvrij water enz.
Dit doen we ook voor onze klanten en hier kan je op wachten dan hoef je helemaal niet zelf te gaan wassen.


Juist s' winters niet naar de wasstraat. De borstels zijn dan het vuilst en jouw auto ook.
Gewoon thuis met de hogedruk reiniger de auto afspuiten, dan in de foam zetten, met een fleecekop op een korte steel de auto wassen, afspoelen en drogen. Gewoon in een half uur te doen.
 
Spijtig dat Rotterdam zo ver is om een auto te wassen, want ik heb de mijne heel de lente zomer en herfst door graag wekelijks gewassen. Maar de laatste weken is de goesting er toch wel ver af. Net proper en de dag nadien ziet hij nog zwarter dan voor het wassen toen er reeds twee weken vuilaccumulatie op zat. Er zitten ook winterbanden op 19inch, en die zijn moeilijk te wassen omdat er niet genoeg ruimte is om de binnenkant proper te krijgen, bovendien zit er een "gootje" in de velg waarin vuil water blijft staan en er direct uit komt vliegen als je na het wassen gaat rijden.

Ik krijg hem trouwens niet meer volledig proper, het is een witte, en ik word er gek van want er blijven soms zwarte stipjes zichtbaar, zeker achteraan, die er met een zachte hand niet direct afgaan.
 
Spijtig dat Rotterdam zo ver is om een auto te wassen, want ik heb de mijne heel de lente zomer en herfst door graag wekelijks gewassen. Maar de laatste weken is de goesting er toch wel ver af. Net proper en de dag nadien ziet hij nog zwarter dan voor het wassen toen er reeds twee weken vuilaccumulatie op zat. Er zitten ook winterbanden op 19inch, en die zijn moeilijk te wassen omdat er niet genoeg ruimte is om de binnenkant proper te krijgen, bovendien zit er een "gootje" in de velg waarin vuil water blijft staan en er direct uit komt vliegen als je na het wassen gaat rijden.

Ik krijg hem trouwens niet meer volledig proper, het is een witte, en ik word er gek van want er blijven soms zwarte stipjes zichtbaar, zeker achteraan, die er met een zachte hand niet direct afgaan.
Zwart stipjes zijn veelal stukjes bitumen of rubber van banden die op je lak gaan zitten en indrogen.
Doop een klein stukje watten in wasbenzine en leg dit op de zwarte stukjes. Niet direct gaan wrijven maar even laten intrekken.
Na een minuut is de zwarte stip opgelost of heel zacht en kan zonder wrijven worden verwijderd.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Hier heeft u gelijk in de wasstraat is normaal al niet de juiste combi met een Tesla en nu zijn inderdaad de meeste wasstraten nog vuiler.
Of ze moeten alles goed bijhouden dan zal het wel meevallen maar het is en blijft gewoon krassen bij het wassen.
Ik heb nu in mijn nieuwe bedrijf de mogelijkheid binnen te wassen lekker warm, kalkvrij water enz.
Dit doen we ook voor onze klanten en hier kan je op wachten dan hoef je helemaal niet zelf te gaan wassen.
Dag Serge,
Zet die Tesla eigenaren lekker zelf aan het werk, is goed voor ze ;)
Even wat anders. Wees voorzichtig met het posten van commerciële meldingen in dit topic.
De moderatoren zijn allergisch voor dit soort berichten en verwijderen zonder meer, zoals bekend al eerder gebeurd, een compleet topic.
Dan verdwijnen er ook veel niet commerciële en heel nuttige posts.
 
Nee klopt dat is ook niet mijn bedoeling maar ik lees soms dingen waarvan ik denk dat klopt niet of het heeft uitleg nodig.
Maar dat is inderdaad niet gewenst op het forum.
Ik heb daar met een moderator een heel mail verkeer over gehad maar uiteindelijk als je dan een (echt waar) absurd bedrag betaald mag je posten.
Ook de bedragen die ze b.v in de USA betalen zijn veel lager dan ik zou moeten betalen klopt niets van.
Maar ik ga proberen antwoord te geven zonder reclame te maken.


Dag Serge,
Zet die Tesla eigenaren lekker zelf aan het werk, is goed voor ze ;)
Even wat anders. Wees voorzichtig met het posten van commerciële meldingen in dit topic.
De moderatoren zijn allergisch voor dit soort berichten en verwijderen zonder meer, zoals bekend al eerder gebeurd, een compleet topic.
Dan verdwijnen er ook veel niet commerciële en heel nuttige posts.
 
Wat is bij dit soort weer het beste om te doen wanneer je toch dagelijks in deze smurrie moet rondrijden en een coating erop hebt zitten.

De auto heel regelmatig goed afspuiten met de hogedrukreiniger
OF
Gewoon wachten tot het ergste voorbij is en dan de auto afspuiten met de hogedrukreiniger en wassen
OF
...
 
Wat is bij dit soort weer het beste om te doen wanneer je toch dagelijks in deze smurrie moet rondrijden en een coating erop hebt zitten.

De auto heel regelmatig goed afspuiten met de hogedrukreiniger
OF
Gewoon wachten tot het ergste voorbij is en dan de auto afspuiten met de hogedrukreiniger en wassen
OF
...

Alleen afspoelen kan met een coating problemen geven als dit niet gedaan wordt met kalkvrij of osmose water.
De kans op witte water (kalk) vlekjes is dan aanwezig.
Als u een auto wast dan gewoon helemaal en goed.
Die coating moet echt wel tegen een beetje zout kunnen.
Als u dan toch goed gaat wassen spuit de auto dan ook goed af.
Het kan zijn dat als de auto al een poosje niet gewassen is dat het vuil niet gelijk loslaat maar u zult zien dat na het wassen de werking van de coating helemaal terug is.
Vergeet ook niet de onderhoudsspray te gebruiken dit legt een extra beschermlaagje over je coating.
Er is geen coating op de markt die "hufterproof" is en nooit meer gewassen hoeft te worden het is en blijft gewoon onderhouden van de auto door regelmatig te wassen, wat dan wel weer sneller gaat natuurlijk door de coating.
 
  • Like
Reactions: DimiVdb
Wat is bij dit soort weer het beste om te doen wanneer je toch dagelijks in deze smurrie moet rondrijden en een coating erop hebt zitten.

De auto heel regelmatig goed afspuiten met de hogedrukreiniger
OF
Gewoon wachten tot het ergste voorbij is en dan de auto afspuiten met de hogedrukreiniger en wassen
OF
...

In de maanden oktober t/m januari is het bij mij in de regio altijd "bietencampagne", waarbij de wegen van en naar de suikerfabrieken & boeren enorm vervuild zijn. Mijn auto is voorzien van een Modesta coating, en de ervaring leert dat deze zich makkelijk laat afspoelen (met kalkvrij of osmose water!) tot maximaal 2-3 weken na de laatste wasbeurt. Daarna blijft het vuil meer en meer hechten. Het vuil blijft het eerste hechten aan de achterzijde van de auto. Overigens is het verbazingwekkend hoe makkelijk het vuil zich laat afspoelen in tegenstelling tot een onbehandelde laklaag. Tijdens deze dagen sta ik ongeveer 2x per week maximaal 5 minuten in de wasbox om even schoon te spuiten; ik heb dan wel de mazzel een goede wasbox (met osmose water) 'om de hoek' te hebben ;)

wasbox.JPG

Laatste handwas was op 24 december...
 
Last edited: